IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Европейският” Lexus CT 200h

Всичко започна през 2009, когато се появи концепцията от нисък среден клас, наречена LF-Ch.

„Европейският” Lexus CT 200h
Целта е новият модел да стане конкурент (главно в Европа) на Audi A3, BMW 1-Serie, както и на бъдещия  Mercedes A-Class. Японският луксозен модел от ниския среден клас ще извади подобна мощност, като тази на Audi A3 2.0 TDI и BMW 118d.
 
 
Хибридният CT 200h обаче, има амбицията освен да е луксозен и комфортен, също да бъде и по-чист модел в сравнение с конвенционалните дизелови модели на съперниците. От японската фирма искат, също така да изкарат на пазара своя модел с по-ниска цена от тази на А3 и BMW1.
 
 
Когато се заговори за малък хибриден Lexus, повечето експерти предположиха, че той ще бъде с някаква модификация на системата монтирана при Auris. Това се оказа така и колата е със системата Hybrid Synergy Drive, комбинираща бензинов мотор с обем 1.8 литра и електродвигател с мощност 60kW. В Lexus CT 200h обаче, няма нито една друга обща част с Auris, нито във механиката и външния вид, нито в интериора.
 
 
Дизайнът е типичен за Lexus, но може да се каже, че предницата е изненадващо агресивна. Отзад впечатлява доста ниско разположеното задно стъкло. Като цяло CT 200h изглежда разположен близко до пътя, агресивно и спортно.
 
 
В интериора мястото не е много, което е типично за този сегмент. Средната конзола е доста широка (или поне така изглежда) и това често може да бъде проблем за десния крак на водача, особено при по-едрите хора. За сметка на това всички командни уреди и циферблатите на таблото са разположени оптимално, достъпът до тях е лесен и естествен.
 
 
Мястото за раменете е достатъчно, както и това за облягане на ръцете. Седалките са сред най-добрите в този клас – традиционно за марката са кадифени или кожени и подкрепят добре тялото на водача при завои. Мястото отзад е относително добро за модел с дължина около 4300 мм.
 
 
Седалките изглеждат по-ниско разположени от тези например в Auris Hybrid. Мястото отзад е достатъчно и за по-високи хора. За луксозен автомобил, малкиятLexus предлага и удобен багажник с обем 375 литра, въпреки че той е ограничен от разположените над задната ос Ni-MH акумулатори.
 
 
Засега хибридната система на CT ще използва само бензиновия двигател с обем 1.8 литра, мощност 73 kW и максимален въртящ момент 142 Nm. Той се комбинира с относително мощен електродвигател (60 kW, 207 Nm). Хибридният модел ускорява от място до 100 км/час за 10.3 секунди.
 
 
Това не означава обаче, че CT 200h се движи по пътя като хибридните Prius или Auris. Относително ниското собствено тегло от 1370 кг. и мощните акумулатори позволяват да се чувствате като в по-мощен автомобил. А разходът на гориво?
 
 
При по-динамично управление може да достигне и до 7 литра, при по-спокойно поведение на пътя е около 5 литра на 100 км. Официално от Lexus дават среден разход от около 4 литра на 100 км. Разходът в града е доста нисък, защото там акумулаторите се зареждат по-често от регенерираната от спирачките енергия.
 
 
0 от 500