IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Европейският” Lexus CT 200h

Всичко започна през 2009, когато се появи концепцията от нисък среден клас, наречена LF-Ch.

„Европейският” Lexus CT 200h
Целта е новият модел да стане конкурент (главно в Европа) на Audi A3, BMW 1-Serie, както и на бъдещия  Mercedes A-Class. Японският луксозен модел от ниския среден клас ще извади подобна мощност, като тази на Audi A3 2.0 TDI и BMW 118d.
 
 
Хибридният CT 200h обаче, има амбицията освен да е луксозен и комфортен, също да бъде и по-чист модел в сравнение с конвенционалните дизелови модели на съперниците. От японската фирма искат, също така да изкарат на пазара своя модел с по-ниска цена от тази на А3 и BMW1.
 
 
Когато се заговори за малък хибриден Lexus, повечето експерти предположиха, че той ще бъде с някаква модификация на системата монтирана при Auris. Това се оказа така и колата е със системата Hybrid Synergy Drive, комбинираща бензинов мотор с обем 1.8 литра и електродвигател с мощност 60kW. В Lexus CT 200h обаче, няма нито една друга обща част с Auris, нито във механиката и външния вид, нито в интериора.
 
 
Дизайнът е типичен за Lexus, но може да се каже, че предницата е изненадващо агресивна. Отзад впечатлява доста ниско разположеното задно стъкло. Като цяло CT 200h изглежда разположен близко до пътя, агресивно и спортно.
 
 
В интериора мястото не е много, което е типично за този сегмент. Средната конзола е доста широка (или поне така изглежда) и това често може да бъде проблем за десния крак на водача, особено при по-едрите хора. За сметка на това всички командни уреди и циферблатите на таблото са разположени оптимално, достъпът до тях е лесен и естествен.
 
 
Мястото за раменете е достатъчно, както и това за облягане на ръцете. Седалките са сред най-добрите в този клас – традиционно за марката са кадифени или кожени и подкрепят добре тялото на водача при завои. Мястото отзад е относително добро за модел с дължина около 4300 мм.
 
 
Седалките изглеждат по-ниско разположени от тези например в Auris Hybrid. Мястото отзад е достатъчно и за по-високи хора. За луксозен автомобил, малкиятLexus предлага и удобен багажник с обем 375 литра, въпреки че той е ограничен от разположените над задната ос Ni-MH акумулатори.
 
 
Засега хибридната система на CT ще използва само бензиновия двигател с обем 1.8 литра, мощност 73 kW и максимален въртящ момент 142 Nm. Той се комбинира с относително мощен електродвигател (60 kW, 207 Nm). Хибридният модел ускорява от място до 100 км/час за 10.3 секунди.
 
 
Това не означава обаче, че CT 200h се движи по пътя като хибридните Prius или Auris. Относително ниското собствено тегло от 1370 кг. и мощните акумулатори позволяват да се чувствате като в по-мощен автомобил. А разходът на гориво?
 
 
При по-динамично управление може да достигне и до 7 литра, при по-спокойно поведение на пътя е около 5 литра на 100 км. Официално от Lexus дават среден разход от около 4 литра на 100 км. Разходът в града е доста нисък, защото там акумулаторите се зареждат по-често от регенерираната от спирачките енергия.
 
 
0 от 500
  • #13
    27 rate up comment 11 rate down comment
    Благо ( преди 13 години )
    Ееей, плюещите, споко! Никога няма да ви се наложи да карате такава кола, просто защото не можете да си я позволите. Ясно е, че "от немското по-добро нема!". Карайте си гоуфовете, тоя връх на автодизйна и на нафтовите двигатели, сложете две алуминиеви джанти откъм страната на дискотеката и be happy!
  • #12
    9 rate up comment 21 rate down comment
    ( преди 13 години )
    Още един *** в луксозна опаковка, достоен конКУРент на Ауди А3. Там имаме Голф в опаковката на премиум автомобил, а тук Аурис в такава опаковка. Няма как подобни подигравки с клиента да бъдат на нивото на Мерцедес и БМВ, чиито модели са разработвани само за тези марки, а не са привнесени масови еднодневки.
  • #11
    10 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    7 на 100,голям смях!Аудите и бмв-то ще харчат толкова при 180 км/ч.Не ги разбирам Тойота.Хайде,че е грозно,разбирам.Толкова могат.Ама сложи му един съвременен дизел,пък нека и хибрид да е.Трудно ще се бръкне германеца за нещо скъпо,грозно,бензиново и с потенциално заложени сервизни акции.НА КОЙ МУ ТРЯБВА ТАРАЛЕЖ В ГАЩИТЕ!
  • #10
    5 rate up comment 23 rate down comment
    IT ( преди 13 години )
    Уви най-големият яапонски авто производител,а и уж най големия в света прави най-урудливите автомобили :))еей баси един приятен,добре изглеждащ автомобил не са изкарали в последно време..колкото и да са ми скучни вагините,са 100пъти по добре от тия смеши тойоти :))като говорим за японски возила мисля,мазда са най-елегантни и индивидуални !!! :)
  • #9
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Страхотна е!
  • #8
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Много добре изглежда.Цената е интересно каква ще бъде.Ако успеят да е направят по-ниска от тази на конКУРентите ще има добър успех според мен.Хибридната им система се е доказала вече,че е много надеждна и не създава проблеми за това не я променят на този етап.Батериите са Ni-MH наистина,но и те не създават грижи и са надеждни.Хората карат с тях вече повече от 10 г. и няма оплаквания или пък нужда от смяната им.Значи са достатъчно добри.
  • #7
    9 rate up comment 24 rate down comment
    miko ( преди 13 години )
    mnogo gadna kola kato vsi4ki toyoti
  • #6
    17 rate up comment 23 rate down comment
    delta ( преди 13 години )
    Типична Toyota ... Ако имаше класация за грозни коли, тази щеше да е фаворит ..заедно с още няколко модела на Toyota
  • #5
    13 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Мислех,че Toyota са влезли в час,но уви!В криза са.Не само относно дизайна.
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    lexus is200 ( преди 13 години )
    Do Anonimen:Demek kolko ...3 li 6te har4at :D