IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камерите на КАТ - НЕзаконни

Снимките нямат доказателствена стойност пред съда.

Камерите на КАТ - НЕзаконни

"15-те стационарни радара с камери в страната - гордостта на КАТ, са незаконни и повечето от тях от няколко седмици не работят", съобщава в. Труд.


Причината е, че радарите от типа "Ситрафик линк спийд ERS 400", производство на Simens, не са преминали през задължителния годишен технически преглед.

Така от началото на месец февруари 2011 година всички снимки, направени от устройствата нямат доказателствена стойност пред съда.

Според информацията към момента у нас работи само един стационарен радар - този на "Цариградско шосе", до Орлов мост. Уредът е от друг тип и трябва да премине през задължителния годишен технически преглед през месец април тази година.


КАТ разполага с общо 69 радара - 16 стационарни и 53 мобилни. Договорът за 15-те неизправни в момента радара, бе сключен в края на 2008 година. Заедно с тях, униформените закупиха 30 кутии, като идеята им беше да местят радарите периодично в различни кутии.

Оказва се, че при местенето на радарите от една кутия в друга, трябва да се извършва тест-проверка от БИМ. Такова местене, е правено само веднъж във Варна, но опитът се оказал неуспешен - в новата кутия радарът мерел грешно.

За да заработят 15-те радара отново, е необходима апаратура за тестване на стойност 5000 евро.

Информацията на в. Труд е потвърдена от Българския институт по метрология (БИМ). КАТ отказва коментар.

0 от 500
  • #26
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Много си прав за ограниченията @ Субаруфен и никой не спори за това. Просто казахме, че като се кара по-бавничко, джоба ни реално се пълни от спестени за бензин парички. Разбира се, един грешен знак може да те раздели с книжката и да обезсмисли цялата икономия така, че аз съм на принципа - когато карам по познати пътища карам така, както сметна за безопасно. Когато карам по непознати, спазвам ограниченията. Разбира се, това не важи за планината, където всеки си слага какъвто иска знак.
  • #25
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Субаруфен ( преди 13 години )
    Ама като си пътувал Пазарджик-Приморско, на почивка ли ходи или по работа? И аз побеснявам, когато полски и турски тираджии ме изпреварват със 100 на ограничение 60 км/ч и двойна непрекъсната линия на тунелите на Велико Търново, но когато на хубав прав път стой някакво ограничение 60 или пък наскоро не се сещам в кой град - ограничение 20 км/ч, това си е пълна простотия.
  • #24
    10 rate up comment 1 rate down comment
    edit ( преди 13 години )
    Исках да кажа, че тировете се съобразяваха с тахографа си, а моят среден разход е измерен за 45 000 км пробег в продължение на 3 години и половина. Хубаво е да се спазват ограниченията. Не бъркат в джоба, а и те обзема едно спокойствие...дори имаш време да се насладиш на прекрасната ни родина :)
  • #23
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Анонимни под мен, не си единственият :) Аз съм обиколил България и съм навъртял около 800 км с 80-90 км/ч, почти без климатик. Дори на Тракия Тирове ми святкаха, понеже карах с 90, а те явно се съобразяваха с тахометъра си и им бе трудно да ме изпреварят. наложи се да минавам в аварийната лента, за да им давам път. Да, но разходът ми бе около 5.16 л/100 км, което бе абсолютен рекорд в 5 годишната история на колата :) Иначе производителят дава 6 л/100 км, а моят среден разход е 6.7 л/100 км .
  • #22
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    В интерес на истината миналото лято патувах от Пазарджик до Приморско като през целия път спазвах всеко едно ограничение и не съм превишавал дежи и с 1 км/ч. На места като детелини, където ограничението по тях е 40 км/ч бая колона правих но това както се вика не е мой проблем - това е по закон. В крайна сметка колата ми даде разход 6.7/100 при нормален разход 7.5 - 8.5/100. А и най-важното - не изпадах в рисковани ситуации. Голяма работа, че съм стигнал 30 - 40 минути по-бавно...
  • #21
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аз пътувам всеки ден до работа в продължение на 5 години с личния си автомобил. От миналото лято стоят знаците 60 по средата на почти магистрален път, а по принцип се води извън града на тоя етап. няма кой да го махне, а пътя бе ремонтиран и преасфалтиран.
  • #20
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Субаруфен ( преди 13 години )
    И да те питам още нещо не-професоре : Ако спазваш всички знаци за колко време ще стигнеш напр. от София до Варна? Не за бравяй, че официално в БГ има осемчасов работен ден
  • #19
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Субаруфен ( преди 13 години )
    Благодаря за комплимента, ако трябва да почерпя. Ако искаш да ти дам и друг пример: Миналата седмица пътувам за Кърджали, казаха ми нов път през Хасковските минерални бани, бил супер. Завива се в Горски извор надясно. Точно пред мен завива турски тир, бие спирачки прави обратен завой и хваща царския път. Аз обаче булгаристанец не вярвам на знака "40 Пътя в ремонт 25 км", който си стои там кой знае откога и газ напред. Пътя е супер, явно е бил в ремонт и пак са "забравили" да приберат знака.
  • #18
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ейй тук все сте професори и все знаците са сложени погрешно.Точно заради това, че повечето хора в България са като мозъка под мен никога няма да се оправим.
  • #17
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Субаруфен ( преди 13 години )
    Вярно е че българина е така устроен, че иска всички други да спазват законите, а той да прави каквото му е кеф. Обаче ако някой може да ми покаже по-безмислени пътни знаци от тези по "магистрала" Хемус, здраве му кажи. И е ясно че няма да се спазват. А за камерите - ако ми дойде снимка в къщи и се окаже че камерата не е настроена да мери точно скоростта, аз защо да плащам? За да пълня гушите на държава, която не спазва собствените си закони.