IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW ще има четирицилиндрови двигатели само с турбина

BMW планира да монтира турбини на всички свои нови четирицилиндрови бензинови двигатели.

BMW ще има четирицилиндрови двигатели само с турбина
От BMW съобщават, че ще използват четирицилиндрови бензинови двигатели с мощност до 241 к.с. За по-висока мощност ще се ползва новият редови двигател с 6 цилиндъра.
 
Всички четирицилиндрови бензинови двигатели на BMW ще се правят на базата на двулитровия двигател с алуминиев цилиндров блок. На негова база ще се правят агрегати с различна мощност, като се използват два различни вида турбини и различен софтуеър за електронния блок на управление.
 
 
Най-мощната версия от 241 к.с. се появи за първи път тази седмица при SUV модела X1. При него горивото се впръсква директно под налягане от 200 бара.
 
В сравнение с досега използвания двигател с обем 2.8 литра, новият има по-висок максимален въртящ момент (от 310 Nm при досегашния на 350 Nm при новия). С новия двигател Х1 ускорява от място до 100 км/час за 6.1 секунди (с 0.7 секунди по-бързо от предишния). Намаляват и вредните емисии от СО2 – от 219 г/км досега на 183 г/км при новия двигател.
 
Целият набор от новите четирицилиндрови двигатели ще видим с появата на новото поколение BMW 3-series.
 
0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    ЗА СТАНЧЕВ!!!M52B282.8 L (2793 cc/170 in
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Станчо ( преди 14 години )
    Станчев, звучиш ми на един дървен философ, който кара X5. Да не се казваш Пламен случайно? :-)))))))))))
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Станчев ( преди 14 години )
    До SubarufanПределно ми е ясно за какви двигатели говорим. Всички нови бензинови двигатели на БМВ са с директно впръскване на горивото и наляганията са съизмерими с тези на дизеловите, което впрочем започва да се наблюдава и в степента на компресия! Директно впъскване, турбо/механичен компресор, високи степени на компресия = малки кубатури, висока мощност и въртящ момент, нисък разход на гориво и понижено отделяне на вредни емисии! --> Downsizing
  • #4
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Subarufan ( преди 14 години )
    До СтанчевАмиго, не говорим за дизелови а бензинови двигатели. При дизеловите 1800-2000bar налягане на впръскване е нормална стойност, но при бензиновите е доста по-ниско. И тези 200 bar са по скоро невероятни за бензинов двигател...
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ami poznai koi e pisal/prepisal statiata.Ot Kazanlak e.Sas sigurnost e v sredite na DPS.Cialata grupa dnes.bg e sobstbenost ma tazi etni4eska partia i negramotnostta e vav vsi4ko napisano ot tiah.Edna tablica dori ne mogat da napraviat.Ina4e bravo na BMW za dobrite dvigateli.Otdavna triabva6e da po4nat da slagat turbo na agregatite si.
  • #2
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Станчев ( преди 14 години )
    Мили писателчета, налягането на впръскване е 2000 бара, а не 200 бара! И няма двигател с кубатура 2.8 литра! 28i = 2996 cc и е с 6 цилиндъра. A всички двигатели с 4 цилиндъра имат кубатура 1995 cc. Спрете да пишете глупости! Проверявайте информацията!
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    bill ( преди 14 години )
    софтуеЪр? не е за пръв път.