IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW ще има четирицилиндрови двигатели само с турбина

BMW планира да монтира турбини на всички свои нови четирицилиндрови бензинови двигатели.

BMW ще има четирицилиндрови двигатели само с турбина
От BMW съобщават, че ще използват четирицилиндрови бензинови двигатели с мощност до 241 к.с. За по-висока мощност ще се ползва новият редови двигател с 6 цилиндъра.
 
Всички четирицилиндрови бензинови двигатели на BMW ще се правят на базата на двулитровия двигател с алуминиев цилиндров блок. На негова база ще се правят агрегати с различна мощност, като се използват два различни вида турбини и различен софтуеър за електронния блок на управление.
 
 
Най-мощната версия от 241 к.с. се появи за първи път тази седмица при SUV модела X1. При него горивото се впръсква директно под налягане от 200 бара.
 
В сравнение с досега използвания двигател с обем 2.8 литра, новият има по-висок максимален въртящ момент (от 310 Nm при досегашния на 350 Nm при новия). С новия двигател Х1 ускорява от място до 100 км/час за 6.1 секунди (с 0.7 секунди по-бързо от предишния). Намаляват и вредните емисии от СО2 – от 219 г/км досега на 183 г/км при новия двигател.
 
Целият набор от новите четирицилиндрови двигатели ще видим с появата на новото поколение BMW 3-series.
 
0 от 500
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Алфист ( преди 14 години )
    Morizo, не съм се интересувал точно какви са изискванията в тези стандарти и не мога да споря, но със сигурност знам, че са във връзка с тези сажди, въглеводороди и пр., но по-лошото е, че едно от изискванията им е, че средното ниво на продадените модели да бъде в определени ниски граници и поради тази причина фирми като Полше(например) се принуждават да вкарват в производство и малки модели за да свалят СРЕДНОТО ниво!
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Алфист ( преди 14 години )
    Morizo, не съм се интересувал точно какви са изискванията в тези стандарти и не мога да споря, но със сигурност знам, че са във връзка с тези сажди, въглеводороди и пр., но по-лошото е, че едно от изискванията им е, че средното ниво на продадените модели да бъде в определени ниски граници и поради тази причина фирми като Полше(например) се принуждават да вкарват в производство и малки модели за да свалят СРЕДНОТО ниво!
  • #25
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Станчев ( преди 14 години )
    До MorizoГоляма кубатура = голям разход на гориво = високи вредни емисии.Защо BMW се отказа от V10 5000cc атмосферен и сега монтира V8 4400cc Bi-Turbo?Защо Мерцедес-Бенц се отказа от V8 6200cc атмосферен и сега монтира V8 5461cc Bi-Turbo?
  • #24
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Morizo ( преди 14 години )
    Алфисте, в грешка си. ЕВРО 5 и 6 са стандарти за емисии на азотни окиси, сажди, въглеводороди и въглероден окис. Има 5 литрови атмосферни бензинови двигатели които ги покриват безпроблемно. А по-малките турбинирани двигатели с директно впръскване имат повече трудности да ги покрият.
  • #23
    6 rate up comment 0 rate down comment
    gore ( преди 14 години )
    Анонимен, че тя тази турбина да не е само на BMW , на другите да не мислиш че са по-евтини.Бензиновата помпа пак е относително, зависи и от къде купуваш.Но е факт наистина, че от трите т.нар. "премиум марки" (макар да не съм съгласен с този термин) частите на BMW са на най-сносни цени.
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Как скъпите части са легенда бе батко, една нова турбина е три бона без труд ? Това малко ли е ? Бензинова помпа - 600 лв.
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    БМВ България ( преди 14 години )
    Прав е Станчев! В момента нямаме автомобил с кубатура 2800 cc. И 28i не означава 2800 cc.
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Станчев ( преди 14 години )
    Трифорс-чо, какво ми говориш за двигатели, спрени от производство преди 10 години (специално 2.8L в БМВ Е38 е използван между 1996 и 2001 год.) ???
  • #19
    7 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 14 години )
    Алфист е прав! А и макар че преди са отричали турбото, сега най-добре го ползват и правят двигатели с по-добри показатели от конку-ренцията.
  • #18
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Алфист ( преди 14 години )
    Абе момчета, кое от кое по-компетентно, вие чували ли сте нещо за стандарти!? Evro5, evro6 и тем подобни! В европа, за да се продава един автомобил, трябва да отговаря на стандартите! Никой не те пита харесва ли ти това или не ти харесва. Заради тези стандарти се принуждават фирмите да минават на турбо и фирми като Порше да пускат малолитражни модели, защото част от стандарта е определено средно ниво на замърсяване на продадените модели да е в определени ниски граници!