IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW ще има четирицилиндрови двигатели само с турбина

BMW планира да монтира турбини на всички свои нови четирицилиндрови бензинови двигатели.

BMW ще има четирицилиндрови двигатели само с турбина
От BMW съобщават, че ще използват четирицилиндрови бензинови двигатели с мощност до 241 к.с. За по-висока мощност ще се ползва новият редови двигател с 6 цилиндъра.
 
Всички четирицилиндрови бензинови двигатели на BMW ще се правят на базата на двулитровия двигател с алуминиев цилиндров блок. На негова база ще се правят агрегати с различна мощност, като се използват два различни вида турбини и различен софтуеър за електронния блок на управление.
 
 
Най-мощната версия от 241 к.с. се появи за първи път тази седмица при SUV модела X1. При него горивото се впръсква директно под налягане от 200 бара.
 
В сравнение с досега използвания двигател с обем 2.8 литра, новият има по-висок максимален въртящ момент (от 310 Nm при досегашния на 350 Nm при новия). С новия двигател Х1 ускорява от място до 100 км/час за 6.1 секунди (с 0.7 секунди по-бързо от предишния). Намаляват и вредните емисии от СО2 – от 219 г/км досега на 183 г/км при новия двигател.
 
Целият набор от новите четирицилиндрови двигатели ще видим с появата на новото поколение BMW 3-series.
 
0 от 500
  • #37
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    200 бара,***,това направо ще кърти асфалта!Моят голф от 1992 е със 150 бара и едвам го вкарвам в пътя.
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Slav78 ( преди 14 години )
    Мечо ПУХ казва колкото повече толкова повече.
  • #35
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Subarufan ( преди 14 години )
    Та процеса на горене, колкото повече се доближава до идеалния теоретичен толкова по висока икономичност и ниски вредни емисии има. Ти си посочил някой количествени фактори като пример, но в реални условия, не значи, че по-големия като кубатура, или пък турбиниран двигател, непременно ще дава и по-високи емисии, защото много зависи кой е производителя, и какви са му биле приоритетите при констроирането му.
  • #34
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Subarufan ( преди 14 години )
    Станчев не мога да разбера какво точно правиш с цитатите си от Wiki и Google по-долу; всеки малко заинтересуван по темата може да си намери инфо. Изтъканл си само най-обшите принципи, които не хвърлят много светлина по въпроса, ако това ти е целта. Качествата като икономичност и ниски нива на вредни емисии, се постигат най-вече чрез постигане на съвършенство на горивния процес и системи за допънително доизгаряне/окисляване на продуктие на непълното горене, като катализаторите например.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Morizo ( преди 14 години )
    Какво точно ти е обяснението на факта че големия Лекс гори почти 2 пъти повече бензин обаче емисиите му на СО са два пъти по-ниски, а на азотни окиси 4 пъти по-ниски??? А, всезнайко?
  • #32
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Morizo ( преди 14 години )
    Станчев, наистина нищо не разбирам от това което ти мислиш за химия. Но знам само че то няма нищо общо с химията. Ето ти 2 примера:1. Lexus LS460 - 4.6L V8, 11.1l/100 km, 261 g/km CO2, 164 mg/km CO, 7 mg/km NOx, EURO 52. VW Golf 1.4 TSI, 6.3 l/100 km, 149 g/km CO2, 327 mg/km CO, 31 mg/km NOx, EURO 4http://***.vcacarfueldata.org.uk/search/vehicleDetails.asp?id=26450http://***.vcacarfueldata.org.uk/search/vehicleDetails.asp?id=21307
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Станчев ( преди 14 години )
    Колкото повече гориво се изгаря, толкова повече вредни емисии биват отделяни. Идеята е двигателите да стават по-ефективни --> по-малки кубатури = по-нисък разход (по-малко изгаряне на гориво) = по--ниски вредни емисии. Но използване на турбо/механично принудително пълнене, предпилотни дози на впръскване, по-къс ход на буталата, по-ефективно управление на клапаните, директно впръскване при високи налягания, специфична форма на цилиндровата глава...
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Станчев ( преди 14 години )
    До Morizo, който явно нищо не разбира от химия. При горенето на гориво (бензин или дизел) се отделя НЕ САМО въглероден оксид. Отделят се и азотни окиси, въглеводороди, твърди частици (сажди) и т.н. Стандартите, може да видите тук: http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Morizo ( преди 14 години )
    Станчев, големият разход е свързан единствено с големи емисии на въглероден двуокис. А той не се контролира от ЕВРО стандартите защото не е вреден газ. Останалите емисии са въпрос не на голям двигател, а на добре настроен двигател и добри катализатори. Алфист, към момента няма задължително изискване за средно ниво на СО2 в ЕС. Има доброволно такова (ACEA Agreement) за 130 г/км до 2015, но засега само Фиат и Тойота го покриват. БМВ просто няма начин да го покрият с хипоптами като Х6М и т.н.
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Алфист ( преди 14 години )
    Нали се сещаш, че много автомобили с малък двигател и малко с голям, ще изхвърлят средно по-малко от колкото само големия мотор, колкото и съвършен да бъде ;) !