IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mitsubishi i-MiEV - първи впечатления

Първият електромобил в серийно производство се появи по улиците на България.

Mitsubishi i-MiEV - първи впечатления

Mitsubishi е първия автопроизводител с напълно електрически сериен модел. Първия екземпляр в България на първият в света такъв модел се появи в един от софийските шоуруми на марката преди броени дни, и АМ се нареди сред първите, които го подкараха.

Какво представлява Mitsubishi i-MiEV

i-MiEV е напълно електрическо превозно средство с нулеви CO2 емисии. Задвижва се от електродвигател с максимална мощност 67 к.с., налична между 2 500 и 8 000 об/мин. и максимален въртящ момент 180 Нм, наличен между 0 и 2 000 об/мин.

Задвижването е към задните колела, ускорението 0-100 км/ч. се извършва за 16 секунди, а максималната скорост на движение достига 130 км/ч.

Батериите са литиево-йонни и гарантират автономен пробег от около 150 километра. За пълното им зареждане в обикновен контакт са необходими 6 часа, а бързото зареждане на 80% отнема само 30 мин.

Mitsubishi i-MiEV е предимно градски, компактен автомобил. Разполага с четири достатъчно големи места и багажник с обем 235 литра (може да достигне 860 литра при сгъването на задните седалки). С други думи, електрическата кола не се различава драстично по обем и вътрешно пространство от своите бензинови конкуренти.

Управлението също не се различава от това на бензиновите/дизеловите коли. Основната разлика се изразява в липсата на шум и вибрации от двигателя. Иначе, управлението е много приятно, а ускорението - дори повече.

Колата е много пъргава, като ускорението до скорост от около 50 км/час може да се сравни с автомобил с доста по-сериозна мощност.

Инженерите на Mitsubishi са предвидили два допълните режима на трансмисията, за максимален комфорт при шофиране. Освен типичните - Р (паркинг), R (задна), N (свободна) и D (на скорост) режими, при i-MiEV са налични - C (извънградски) и B (при спускане) режим (близнаците на PSA не разполагат с тях). Основните разлики между режимите D, C и B се изразяват в нивото на действие на така наречената двигателна спирачка.

В купето са налични индикатори за остатъчния възможен пробег, нивото на батерията и други, които алармират, когато возилото трябва да се презареди. Ако на таблото светне лампа с костенурка, значи трябва бързо да намерите контакт.

Впечатления

За наша радост Mitsubishi i-MiEV ни хареса. Казваме за наша радост, защото сме фенове на автомобилите, а i-MiEV е сред возилата, които показват бъдещето им.

Може да не ви се вярва, но съвсем скоро, електричеството ще намери основно място при автомобилите (електромобили и plug-in хибриди). В Германия например ще се движат 1 млн. електромобили до 2020 година, а в Япония електрическите коли ще заемат около 20% от всички продажби до края на това десетилетие. САЩ ще разполага с 1 мил. електрически автомобили още през 2015 година, а Китай дори по-рано - през 2012 година.

За сега България не прави много за налагането на тези превозни средства. В повечето европейски страни се дават специални бонуси още при покупката им, осигурява се безплатно паркиране в централната част на градовете, правят се отстъпки за дължимите данъци и т.н.

Тези облекчения стимулират покупката на електрически коли, което от своя страна повишава производството им. Както сигурно вече се досещате колкото повече електрически коли се произвеждат, толкова по-ниска ще бъде цената им. За сега обаче, тя остава висока.

Mitsubishi i-MiEV

+ Екологичен (Нулеви вредни емисии)

+ Икономичен (Едно пълно зареждане струва около 2-3 лева / Разходите за експлоатация са с 1/3 по-малко от тези на стандартен автомобил)

+ Комфортен (Тих, без вибрации и с добро ускорение)

+ Управлява се като бензинов/дизелов автомобил

+ Вътрешното пространство не се различава от това на конкурентите в този клас

- Висока цена (започва от 29 990 евро без ДДС за ниво на оборудване INVITE)


Идеята за електрическа кола на Mitsubishi се ражда още през далечната 1967 година. i-MiEV е първия сериен електрически автомобил на марката, но не и последния. До 2020 година всички модели на Mitsubishi ще предлагат напълно електрическо или plug-in хибридно задвижване.

Очаквайте подробно ревю на модела през пролетта, когато ще се състои официалната му премиера за България.

0 от 500
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    А. Дечев ( преди 12 години )
    Батериите на тази кола са с 2-3 пъти по-дълъг живот от добрите литиево йонни батерии, но са и по скъпи.
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    А. Дечев ( преди 12 години )
    Някои се чудят ако трябва да стоят на задръстване 4 часа с включено отопление. В този случай електродвигателят не консумира за разлика от другите двигатели. Консумацията на място е от таблото, фаровете и климатика. Чиято консумация предполагам са свели под 500 вата.
  • #42
    2 rate up comment 0 rate down comment
    А. Дечев ( преди 12 години )
    Някой са поспорили за замърсяването на автомобилите. Електричките са свързани с замърсяването на електроцентралите, но те нямат връзка. Централите произвеждат постоянно електроенергия, дори нощем когато когато консумацията е ниска. Затова електромобилите би било добре да се зареждат през ноща и тази енергия да се оползотвори.
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    А. Дечев ( преди 12 години )
    Единственото заради което не бих си взел такъв автомобил е цената. Дори да имах парите щях да конвертирам някоя с ниско тегло. А цена на едни от най-добрите литиево йонни батерии за 100 км пробег с този малък автомобил ще е 4000 лева. Тези пари са гориво за 30-40 000 км. Батерии имат живот над 8 години и на всеки 1000 дълбоки цикъла на зареждане/разреждане губят по 10% от капацитета си. Електромоторът е 1200$, контролерът е 1000$, 400$ за зарядно и 1000$ за мониторинг заряда на батериите.
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    и трябва да останеш 2-3 часа по средата на пътя - А ако си с малки деца и трябва топлинка - какво ще правиш...... По добре да си карам бензинката засега
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Абе, хора, хубава идея е това, но за съжаление е все още неефективна - особено за държави като нашата. А и никой не споменава какво се сучва с тези батерии през зимата, когато паднат температурите. Веднага ти се увеличава консумацията на ток за отопление (която е доста сериозна. Колко ли километра ще измине това нещо тогава, когато включиш и ел. печка за отопление.А какво ли ще стане ако тръгнещ на път през зимата на разстояние около 100 км. и ти се случи да попаднеш на катастрофа.
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Обиден :) ( преди 14 години )
    Незнам защо,но европейците пак сме прецакани.Може ли тая кола да се продава в европа на цена от над 30000 евра ,а при "братята" американци цената да е само 21 000 $ (под 30 000 лв)
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    night_pz ( преди 14 години )
    Мотовилков, за това са тези форуми, за да се учим. Бях чел някъде, че едно зареждане на ел. автомобил е равно на към 100гр/км и за това си помислих, че е колкото на една модерна малолитражка, но си прав, че има доста допълнителни разходи покрай добива и транспорта на самия петрол. Макар и при ел. централите да има допълнителни разходи по същите причини, нали? Но във всеки случай не е 0гр. вредни емисии, както се афишира.Истината е в слънчевата енергия, но все още не е развита толкова технологият
  • #36
    4 rate up comment 0 rate down comment
    giimi ( преди 14 години )
    Истинската алтернатива на петролните и електрически коли за града са колите с двигатели, задвижвани от сгъстен въздух. Няма скъпи батерии, няма скъп петрол. Зареждането е бързо - от компресорни станции, където ви "надуват" балоните със сгъстен въздух за "нула" време. Правят ги френска фирма.... но нещо не могат да се преборят с "акулите". Понеже производството не е скъпо, може да се произвежда и в развиващите се страни, даже и в България.....
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Мотовилков ( преди 14 години )
    night_pz Много си назад с информацията, братчето ми. ЩО НЕ ПРОЧЕТЕШ замърсяването по ДОБИВа, ТРАНСПОРТа и РАФИНИРАНЕто на петрола колко точно е (като се калкулира-> малолитражка има емисии от средно 500 ПЕТСТОТИН g/km) и какви енергийни разходи коства целия тоя път. Сравнение с това електромобил зареждан от ВЪГЛИЩА има средно 80g/km - направо АНГЕЛ. А литий, братчето ми, се добива от солници (бивши солени езера) в Ю.Америка и Китай, а LiPol батериите освен 10-12г гаранция се РЕЦИКЛИРАТ НАПЪЛНО!