IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mitsubishi i-MiEV - първи впечатления

Първият електромобил в серийно производство се появи по улиците на България.

Mitsubishi i-MiEV - първи впечатления

Mitsubishi е първия автопроизводител с напълно електрически сериен модел. Първия екземпляр в България на първият в света такъв модел се появи в един от софийските шоуруми на марката преди броени дни, и АМ се нареди сред първите, които го подкараха.

Какво представлява Mitsubishi i-MiEV

i-MiEV е напълно електрическо превозно средство с нулеви CO2 емисии. Задвижва се от електродвигател с максимална мощност 67 к.с., налична между 2 500 и 8 000 об/мин. и максимален въртящ момент 180 Нм, наличен между 0 и 2 000 об/мин.

Задвижването е към задните колела, ускорението 0-100 км/ч. се извършва за 16 секунди, а максималната скорост на движение достига 130 км/ч.

Батериите са литиево-йонни и гарантират автономен пробег от около 150 километра. За пълното им зареждане в обикновен контакт са необходими 6 часа, а бързото зареждане на 80% отнема само 30 мин.

Mitsubishi i-MiEV е предимно градски, компактен автомобил. Разполага с четири достатъчно големи места и багажник с обем 235 литра (може да достигне 860 литра при сгъването на задните седалки). С други думи, електрическата кола не се различава драстично по обем и вътрешно пространство от своите бензинови конкуренти.

Управлението също не се различава от това на бензиновите/дизеловите коли. Основната разлика се изразява в липсата на шум и вибрации от двигателя. Иначе, управлението е много приятно, а ускорението - дори повече.

Колата е много пъргава, като ускорението до скорост от около 50 км/час може да се сравни с автомобил с доста по-сериозна мощност.

Инженерите на Mitsubishi са предвидили два допълните режима на трансмисията, за максимален комфорт при шофиране. Освен типичните - Р (паркинг), R (задна), N (свободна) и D (на скорост) режими, при i-MiEV са налични - C (извънградски) и B (при спускане) режим (близнаците на PSA не разполагат с тях). Основните разлики между режимите D, C и B се изразяват в нивото на действие на така наречената двигателна спирачка.

В купето са налични индикатори за остатъчния възможен пробег, нивото на батерията и други, които алармират, когато возилото трябва да се презареди. Ако на таблото светне лампа с костенурка, значи трябва бързо да намерите контакт.

Впечатления

За наша радост Mitsubishi i-MiEV ни хареса. Казваме за наша радост, защото сме фенове на автомобилите, а i-MiEV е сред возилата, които показват бъдещето им.

Може да не ви се вярва, но съвсем скоро, електричеството ще намери основно място при автомобилите (електромобили и plug-in хибриди). В Германия например ще се движат 1 млн. електромобили до 2020 година, а в Япония електрическите коли ще заемат около 20% от всички продажби до края на това десетилетие. САЩ ще разполага с 1 мил. електрически автомобили още през 2015 година, а Китай дори по-рано - през 2012 година.

За сега България не прави много за налагането на тези превозни средства. В повечето европейски страни се дават специални бонуси още при покупката им, осигурява се безплатно паркиране в централната част на градовете, правят се отстъпки за дължимите данъци и т.н.

Тези облекчения стимулират покупката на електрически коли, което от своя страна повишава производството им. Както сигурно вече се досещате колкото повече електрически коли се произвеждат, толкова по-ниска ще бъде цената им. За сега обаче, тя остава висока.

Mitsubishi i-MiEV

+ Екологичен (Нулеви вредни емисии)

+ Икономичен (Едно пълно зареждане струва около 2-3 лева / Разходите за експлоатация са с 1/3 по-малко от тези на стандартен автомобил)

+ Комфортен (Тих, без вибрации и с добро ускорение)

+ Управлява се като бензинов/дизелов автомобил

+ Вътрешното пространство не се различава от това на конкурентите в този клас

- Висока цена (започва от 29 990 евро без ДДС за ниво на оборудване INVITE)


Идеята за електрическа кола на Mitsubishi се ражда още през далечната 1967 година. i-MiEV е първия сериен електрически автомобил на марката, но не и последния. До 2020 година всички модели на Mitsubishi ще предлагат напълно електрическо или plug-in хибридно задвижване.

Очаквайте подробно ревю на модела през пролетта, когато ще се състои официалната му премиера за България.

0 от 500
  • #34
    9 rate up comment 0 rate down comment
    night_pz ( преди 14 години )
    Аз отдавна си мисля как да си направя едно трабантче с ел. двигател на мястото на пушилника и няколко акумулатора в багажника. За градска кола ще е супер и няма да струва скъпо да се конструира. Само свободно време да имаш :)
  • #33
    4 rate up comment 1 rate down comment
    night_pz ( преди 14 години )
    Всеки говори за 0гр. вредни емисии, но това е пълен мит и лъжа. Електроцентралите на твърдо гориво изхвърлят в атмосферата аналогично количество CO2 за зареждането на тази кола, колкото би изхвърлила една дизелова или бензинова градска кола. Да не говорим за тоновете стари батерии с вредни съставки които ще залеят сметищата ако тези коли станат популярни. Относно финансовите разходи - наистина са много пъти по малки, но пък за сега цената на колата е висока и инвестицията не е оправдана.
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    pri 4 ewro za benzn ,zabrawqsh za drugite ko
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 14 години )
    А съпоставката с първите мобифони мисля,че не е правилна. Когато се появиха те,нямаше никакви мобилни телефони,а сега градски автомобили има в изобилие. Но бъдещето на мобилните телефони беше ясно,а това на електричките - не съвсем,защото имат известна алтернатива(хибриди,горивни клетки,обществен транспорт?!).
  • #30
    2 rate up comment 2 rate down comment
    vel_co ( преди 14 години )
    Истинската конкоренция са всички градски коли,почти четворно по-евтини,обаче. Мъглявите предимства на електромобилите не могат да оправдаят и половината от такава невъзможна цена. Честно кажете,ако можете да отделите над 60 бона за градска кола,колко ще ви интересува икономичността и,ако в гаража си имате поне още 2-3 сериозни коли(каквото ще е положението при повечето клиенти на електромобилите). Според мен Мицубиши дълбоко не са познали и то не само за българския пазар.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 14 години )
    Според мен продажбите зависят за момента почти само от ЦЕНАТА! А цената не зависи толкова от продажбите. За да има въобще продажби цената трябва да е приемлива,а тази далеч не е такава. Като се пуска подобен пробен продукт на пазара се съобразява с конглокенцията и ако адекватната цена не покрива разходите,се калкулират очаквани "загуби",които работят в полза на реклама,имидж и т.н. А конглокенция има и това не са електромобилните опити на другите фирми.
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Хубаво порно. Чудя се само, кой ли ще го отвори. Андреа не ми харесва. А и да ми харесваше, има си мъж. Егати подрастващото поколение, дето се е пръкнало в България! Наистина *** от класа!
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Фантомас ( преди 14 години )
    Докато се продава тоя модел, ще се разработва нов. Ето ти отново разходи по проектирането. Старият вече е минало и остава да се избият вложените средства с някаква печалба евентуално. Защото не разходите за материали при производство определят цената на един автомобил, а други неща, свързани с проектирането, изпитанията и построяването на нови мощности. Затова и при пускането на нов модел на пазара се споменават цифри от рода на 500 милиона, един милиард, че и повече. Тия парички трябва да се избият. А как се избиват примерно един милиард долара? При печалба 5000 на автомобил, това са 200 000 автомобила. Едва ли обаче толкова електрички ще се продадат за 5 години. По-вероятно е всичко да остане в рамките примерно на 10 000 годишно. При това положение печалбата трябва да бъде поне 20 000 долара. Ето ти и надценката от 15 000. Като сложиш и батериите, работата се изяснява. Говорех хипотетично, а не с точни цифри. Но реалността не е много по-различна. И причината за малките продажби няма да е само цената, а главно липсата на мрежа в градовете за зареждане на автомобилите. Също така ниският пробег и страхът, че ще спре токът на пътя, отдръпват допълнително клиентите.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Фантомас ( преди 14 години )
    Wane, за батериите е ясно. Някой обаче би те опонирал, че ако се произвеждат в голямо количество, ще поевтинеят. Все пак аз смятам, че главната причина за високата цена, дори да се махнат батериите е липсата на едрогабаритно производство. А и всеки е учил по икономика за жизненият цикъл на даден продукт. Явно японците все пак си правят сметка, че ако произвеждат тоя модел 5 години, няма да продадат толкова много бройки до замяната му със следващото поколение. Затова и цената е толкова висока.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ЕКОНТ ( преди 14 години )
    WANE, ако говорим за сериозни глокиерски фирми, а не такива дето 1 глокиер покрива 3 квартала - там има много адреси, но в малка зона, престои, постоянно спиране-тръгване, паркиране и щом в базата има бързо зарядно - такъв пробег е предостатъчен за 95% от градския автопарк. При нас са единици тези, които минават системно над 100 км градско. А бързият заряд в базата е 30min и втората смяна тръгва отново със заредена кола!