IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mitsubishi i-MiEV - първи впечатления

Първият електромобил в серийно производство се появи по улиците на България.

Mitsubishi i-MiEV - първи впечатления

Mitsubishi е първия автопроизводител с напълно електрически сериен модел. Първия екземпляр в България на първият в света такъв модел се появи в един от софийските шоуруми на марката преди броени дни, и АМ се нареди сред първите, които го подкараха.

Какво представлява Mitsubishi i-MiEV

i-MiEV е напълно електрическо превозно средство с нулеви CO2 емисии. Задвижва се от електродвигател с максимална мощност 67 к.с., налична между 2 500 и 8 000 об/мин. и максимален въртящ момент 180 Нм, наличен между 0 и 2 000 об/мин.

Задвижването е към задните колела, ускорението 0-100 км/ч. се извършва за 16 секунди, а максималната скорост на движение достига 130 км/ч.

Батериите са литиево-йонни и гарантират автономен пробег от около 150 километра. За пълното им зареждане в обикновен контакт са необходими 6 часа, а бързото зареждане на 80% отнема само 30 мин.

Mitsubishi i-MiEV е предимно градски, компактен автомобил. Разполага с четири достатъчно големи места и багажник с обем 235 литра (може да достигне 860 литра при сгъването на задните седалки). С други думи, електрическата кола не се различава драстично по обем и вътрешно пространство от своите бензинови конкуренти.

Управлението също не се различава от това на бензиновите/дизеловите коли. Основната разлика се изразява в липсата на шум и вибрации от двигателя. Иначе, управлението е много приятно, а ускорението - дори повече.

Колата е много пъргава, като ускорението до скорост от около 50 км/час може да се сравни с автомобил с доста по-сериозна мощност.

Инженерите на Mitsubishi са предвидили два допълните режима на трансмисията, за максимален комфорт при шофиране. Освен типичните - Р (паркинг), R (задна), N (свободна) и D (на скорост) режими, при i-MiEV са налични - C (извънградски) и B (при спускане) режим (близнаците на PSA не разполагат с тях). Основните разлики между режимите D, C и B се изразяват в нивото на действие на така наречената двигателна спирачка.

В купето са налични индикатори за остатъчния възможен пробег, нивото на батерията и други, които алармират, когато возилото трябва да се презареди. Ако на таблото светне лампа с костенурка, значи трябва бързо да намерите контакт.

Впечатления

За наша радост Mitsubishi i-MiEV ни хареса. Казваме за наша радост, защото сме фенове на автомобилите, а i-MiEV е сред возилата, които показват бъдещето им.

Може да не ви се вярва, но съвсем скоро, електричеството ще намери основно място при автомобилите (електромобили и plug-in хибриди). В Германия например ще се движат 1 млн. електромобили до 2020 година, а в Япония електрическите коли ще заемат около 20% от всички продажби до края на това десетилетие. САЩ ще разполага с 1 мил. електрически автомобили още през 2015 година, а Китай дори по-рано - през 2012 година.

За сега България не прави много за налагането на тези превозни средства. В повечето европейски страни се дават специални бонуси още при покупката им, осигурява се безплатно паркиране в централната част на градовете, правят се отстъпки за дължимите данъци и т.н.

Тези облекчения стимулират покупката на електрически коли, което от своя страна повишава производството им. Както сигурно вече се досещате колкото повече електрически коли се произвеждат, толкова по-ниска ще бъде цената им. За сега обаче, тя остава висока.

Mitsubishi i-MiEV

+ Екологичен (Нулеви вредни емисии)

+ Икономичен (Едно пълно зареждане струва около 2-3 лева / Разходите за експлоатация са с 1/3 по-малко от тези на стандартен автомобил)

+ Комфортен (Тих, без вибрации и с добро ускорение)

+ Управлява се като бензинов/дизелов автомобил

+ Вътрешното пространство не се различава от това на конкурентите в този клас

- Висока цена (започва от 29 990 евро без ДДС за ниво на оборудване INVITE)


Идеята за електрическа кола на Mitsubishi се ражда още през далечната 1967 година. i-MiEV е първия сериен електрически автомобил на марката, но не и последния. До 2020 година всички модели на Mitsubishi ще предлагат напълно електрическо или plug-in хибридно задвижване.

Очаквайте подробно ревю на модела през пролетта, когато ще се състои официалната му премиера за България.

0 от 500
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    mitsu rulz ( преди 14 години )
    При плюсовете може да сложите, че това е първият подобен автомобил, дето може да си купите.Успех с концепциите (кога ще са на пазара не е ясно) на останалите фирми. Както и да е, произведените и-МиЕВи са продадени на правителствата в западна Европа, това, че няма да се продадат няколко тестови не е голям проблем, особено ако си единствен на пазара.
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Naistina cenata e mn visoka,a i bateriite sa kato gsm0ite v djobovete vi ,ako kato nov ste go zarejdali na vseki 3 dena sled 2-3 godini se zarejda na vseki 1-2 dni ,taka ,4e minuskite naddelqvat na plusovete ,a i ima drugo-probega ne e 150 ,a 100-120 max,v autobild go probvaha i takava be6e istinata
  • #12
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    При минусите сте пропуснали, къс пробег, което е много важно, вероятно ниска цена при препродажба. Не сте описали и живота на батериите, да не се окаже че след 2-рата година пробега от 150 е станал на 20км. И не на последно място цената на батериите колко е висока. При Шеви Волт се чуха цени от 10000 долара. Да не излезе накрая че по 100 км. на ден и след като си изминал 100000км. и хвърляш батериите, защото тогава бензина ще ти излезе по-евтино.
  • #11
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    "N" Свободна? Всъщност е неутрална neutral а "D" не е "на скорост" а означава шофиране идва от drive- шофирам, driver-шофьор. Малиии егати журналистиката, егати превода, егати свободните съчинения.
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Фантомас ( преди 14 години )
    Скъпото на тоя автомобил вероятно е това, че разходите за направата му са големи, а очакваните продажби малки. Това е нещо като да проектираш от нулата спортен автомобил с +500 коня и да си правиш сметката, как ще го продадеш с печалба и на каква цена.
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Колата е чудесна,но цената не.Докато не започнат всички големи автокомпании да ги произвеждат,за да има конглокенция и от там да им падне цената няма да станат масови.В момента производителите понеже са малко дерат кожи.Какво толкова му струва на един електромобил?Нищо!Единствено батериите останалото обаче е по-евтино и много по-лесно се прави отколкото автомобил с ДВГ.Сигурно си слагат едно най-малко 100% надценка...
  • #8
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    По-лошото е, че бензиновата версия сигурно струва 10 000 евро
  • #7
    24 rate up comment 1 rate down comment
    incompetent ( преди 14 години )
    Чудесни характеристики на колата. Цената на 100км също е доста примамлива. Обаче такава кола все още е за ентусиасти. Ако предположим, че бензинова версия струва 15.000 евро, за останалите 15.000 евро можете да си купите гориво за 200.000км... Не звучи добре.
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    пише се КУРиерски :)
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Blake ( преди 14 години )
    Много яко, ама на тази цена... как да кажа...