IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mitsubishi i-MiEV - първи впечатления

Първият електромобил в серийно производство се появи по улиците на България.

Mitsubishi i-MiEV - първи впечатления

Mitsubishi е първия автопроизводител с напълно електрически сериен модел. Първия екземпляр в България на първият в света такъв модел се появи в един от софийските шоуруми на марката преди броени дни, и АМ се нареди сред първите, които го подкараха.

Какво представлява Mitsubishi i-MiEV

i-MiEV е напълно електрическо превозно средство с нулеви CO2 емисии. Задвижва се от електродвигател с максимална мощност 67 к.с., налична между 2 500 и 8 000 об/мин. и максимален въртящ момент 180 Нм, наличен между 0 и 2 000 об/мин.

Задвижването е към задните колела, ускорението 0-100 км/ч. се извършва за 16 секунди, а максималната скорост на движение достига 130 км/ч.

Батериите са литиево-йонни и гарантират автономен пробег от около 150 километра. За пълното им зареждане в обикновен контакт са необходими 6 часа, а бързото зареждане на 80% отнема само 30 мин.

Mitsubishi i-MiEV е предимно градски, компактен автомобил. Разполага с четири достатъчно големи места и багажник с обем 235 литра (може да достигне 860 литра при сгъването на задните седалки). С други думи, електрическата кола не се различава драстично по обем и вътрешно пространство от своите бензинови конкуренти.

Управлението също не се различава от това на бензиновите/дизеловите коли. Основната разлика се изразява в липсата на шум и вибрации от двигателя. Иначе, управлението е много приятно, а ускорението - дори повече.

Колата е много пъргава, като ускорението до скорост от около 50 км/час може да се сравни с автомобил с доста по-сериозна мощност.

Инженерите на Mitsubishi са предвидили два допълните режима на трансмисията, за максимален комфорт при шофиране. Освен типичните - Р (паркинг), R (задна), N (свободна) и D (на скорост) режими, при i-MiEV са налични - C (извънградски) и B (при спускане) режим (близнаците на PSA не разполагат с тях). Основните разлики между режимите D, C и B се изразяват в нивото на действие на така наречената двигателна спирачка.

В купето са налични индикатори за остатъчния възможен пробег, нивото на батерията и други, които алармират, когато возилото трябва да се презареди. Ако на таблото светне лампа с костенурка, значи трябва бързо да намерите контакт.

Впечатления

За наша радост Mitsubishi i-MiEV ни хареса. Казваме за наша радост, защото сме фенове на автомобилите, а i-MiEV е сред возилата, които показват бъдещето им.

Може да не ви се вярва, но съвсем скоро, електричеството ще намери основно място при автомобилите (електромобили и plug-in хибриди). В Германия например ще се движат 1 млн. електромобили до 2020 година, а в Япония електрическите коли ще заемат около 20% от всички продажби до края на това десетилетие. САЩ ще разполага с 1 мил. електрически автомобили още през 2015 година, а Китай дори по-рано - през 2012 година.

За сега България не прави много за налагането на тези превозни средства. В повечето европейски страни се дават специални бонуси още при покупката им, осигурява се безплатно паркиране в централната част на градовете, правят се отстъпки за дължимите данъци и т.н.

Тези облекчения стимулират покупката на електрически коли, което от своя страна повишава производството им. Както сигурно вече се досещате колкото повече електрически коли се произвеждат, толкова по-ниска ще бъде цената им. За сега обаче, тя остава висока.

Mitsubishi i-MiEV

+ Екологичен (Нулеви вредни емисии)

+ Икономичен (Едно пълно зареждане струва около 2-3 лева / Разходите за експлоатация са с 1/3 по-малко от тези на стандартен автомобил)

+ Комфортен (Тих, без вибрации и с добро ускорение)

+ Управлява се като бензинов/дизелов автомобил

+ Вътрешното пространство не се различава от това на конкурентите в този клас

- Висока цена (започва от 29 990 евро без ДДС за ниво на оборудване INVITE)


Идеята за електрическа кола на Mitsubishi се ражда още през далечната 1967 година. i-MiEV е първия сериен електрически автомобил на марката, но не и последния. До 2020 година всички модели на Mitsubishi ще предлагат напълно електрическо или plug-in хибридно задвижване.

Очаквайте подробно ревю на модела през пролетта, когато ще се състои официалната му премиера за България.

0 от 500
  • #24
    10 rate up comment 0 rate down comment
    късопаметен ( преди 14 години )
    Страхотна новост, а още по-хубавото е че този автомобил е вече в България, макар и само за тестване. А за тези, които мислят, че цената е висока имам един въпрос - помните ли колко струваха първите мобилни телефони и цената на минута разговор и какви са цените сега? (или сте толкова малки, че не знаете какво е мобифон, но пък сте давате толкова компетентни мнения ;-)
  • #23
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Сметнах го.Значи ако приемем,че колата е зареждаш 200 пъти на година живота на батерията ще издържи около 7 г.Да приемем,че на година въртиш 20 000 км.Това прави 140 000 км докато батериите умрат.Не е никак зле.Нямаш смяна на масла,филтри,свещи,ангренажи и т.н.НЕ наливаш и гориво,което всяка година ще става по-скъпо.Ако вземем за база сегашните цени на горивата нещата са на кантар,но ако се мисли в переспектива колата идва много изгодно.Лошото е че плащаш първоначално много а ефекта идва после.
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    На мен ми е интересно какво става с батериите след,като се изчерпят?Да не е за рециклирането им в един прекрасен ден да ти поискат една хубава сума от която да те заболи главата.Много е важно да се уточни този момент предварително.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    incompetent, вярно е, че ще с остатъка от парите ще си купиш много, много гориво, но все пак ще компенсираш и с по-ниски сервизни разходи (значително по-ниски), а евентуално и с данъчни облекчения. Друг е въпросът каква ще ти е обезценката, щото май ще е сериозна
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    еко, трудно ще се ползва от kуриерска фирма с този пробег. Аз навъртам по 60-70 километра на ден в града само като се размотавам, а на такива фирми 200-250км не им мърдат.Фантомас, скъпото са батериите и електромотора. Пазарувал съм такива компоненти и цените са сериозни.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    И ти не си много прав.Хората не ги купуват,защото цената им е прекалено висока.Ако смъкнат цените моментално ще скочат и продажбите.Освен това се вижда сервилната политика на държавите.Уж се борят за опазване на околната среда,а не отпущат някакви бонуси при закупуване на еко-автомобил.Визирам най-вече Германия.Гледат да пробутат тракащите и пушещи дизели на целия свят,а уж са най-дейните в борбата с вредните емисии.Те никога не са предлагали бонус за хибрид или електромобил.
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Фантомас ( преди 14 години )
    Не си много прав. Колко човека могат да извадят 35000 евро за тоя автомобил и колко продажби ще има? Не съм чел за евентуалните продажби, но едва ли ще са и една трета от нормален автомобил с ДВГ.Вчера или оня ден имаше новина за продажбите на Шевролет Волт и Нисан Leaf в щатите. Нямаха и хиляда бройки за първите месеци. А това са щатите с техните облекчения! Не, тая кола е скъпа не защото няма конглокенция, а защото няма продажби или по-точно не се очакват големи продажби!
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    do: Фантомас ( преди 14 години )
    Скъпото му е по-скоро това,че няма с кой да се конглокира.Няма база за сравнение и каквато и цена да му сложат не може да се прецени много ли е,малко ли е.Иначе себестойността му със сигурност е много по-ниска от тази на автомобил с ДВГ.Самата изработка на едно ДВГ и прилежащите агрегати е в пъти по-скъпо и сложно от изработката на един електомотор.И не е започнато от 0,защото по същество елетромобила не се различава почти по нищо от конвенционална кола.Имаме ел.двигател и батерии вместо ДВГ.
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Subarufan ( преди 14 години )
    Много хубаво, трябва да се направят първите стъпки и да се усъвършенстват технологоиите, за да се понижат призводствените разходи, но ми е много интересно, накрая на месеца колко ще ми е смтката за ток?
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    sas ( преди 14 години )
    Aide da ни е честито !!! Лоша, добра това е само началото.До 5 години 40% от колите ше са на ток.