IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen показа официално XL1

Вече ви информирахме, че на откриващият се днес в Катар автосалон, VW ще представи концепцията XL1.

Volkswagen показа официално XL1
Сега ви представяме подробната информация. Това е супер ефективен автомобил със среден разход на гориво от 0.9 литра на 100 км. и вредни емисии СО2 от 24 г/км.
 
 
Според представители на Volkswagen новият модел демонстрира, че е напълно възможно да се пусне сериен модел с разход на гориво от около 1 литър, който да бъде за ежедневно ползване и това може да стане още днес, а не в необозримото бъдеще.
 
 
Volkswagen XL1 има изключително ниско собствено тегло – 795 кг. Това е получено чрез използването на карбон и фибро влакна. Автомобилът има изключителен коефициент на аеродинамичност - 0.186. Колата е с хибридно задвижване съставена от двуцилиндров дизелов двигател с мощност 48 к.с. и електродвигател с мощност 27 к.с. Трансмисията е роботизирана със седем степени и два съединителя.
 
 
Акумулаторите са литиево-йонни. Според данните на производителя само с електроенергия колата може да измине след едно зареждане 35 км. Ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди, а електронно ограничената максимална скорост е 160 км/час. Зареждането на акумулаторите става от стандартната електрическа мрежа.
 
 
Представителите на Volkswagen уточняват, че при разработката на XL1 разходите са намалени значително и според тях се приближава времето, когато подобни супер ефективни автомобили ще станат изгодни и за серийно производство. Панелите за каросерията на XL1 са от армирани карбонови влакна, като от VW са патентовали тази нова технология. Подобна е технологията на създаване на каросериите на болидите от F1.
 
 
Сега представяния в Катар LX1 е трети автомобил от серията супер ефективни. Първият се появи през 2002 и беше с дизелов двигател с един цилиндър и обем от 0.3 литра и мощност 8.5 к.с. Средният му разход беше 0.89 литра на 100 км. След това, през 2009 година показаха L1, който беше с двуцилиндров дизел с обем 0.8 литра. При него разходът на гориво беше 1.49 литра на 100 км.
 
 
Сега дизайнът на XL1 e доста по-добър от този на L1, като водача и пътника са един до друг, а не един зад друг, както беше при L1. Колата има дължина от 3970 мм и широчина от 1682 мм (размери близки до тези на Polo). Височината е 1184 мм (подобна на тази при Lamborghini Gallardo Spyder).  
 
 
 
0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    (НЕ)РАЗБИРАЧЪТ ( преди 14 години )
    битурбо, производител на дедена стока и/или услуга, няма интерес на потребителя да му е по-евтино, защото ще печели по-малко.
  • #11
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ното до морето, нито в града разхода ще е 1/100, освен ако не караш с 50км/ч и не зареждаш батерията на всеки 35км. Малважна подробност спестена от VW.
  • #10
    7 rate up comment 6 rate down comment
    битурбо ( преди 14 години )
    Когато го пуснат в продажба дизелът вече ще струва 10 лв и разходите до морето пак ще са същите, няма оттърване...
  • #9
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    мдааа, доста е грозно
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    (НЕ)РАЗБИРАЧЪТ ( преди 14 години )
    аре стига бе, като че ли на Сироко ми мяза отпред...http://***.volkswagen.bg/files/bg/download/datei/wallpaper3_large.jpg
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    съгласен с колегата по-долу. ако на това чудо му сложат климатик, седалки за 4 човека, въздушни възглавници и други джунджурии, не знам какво ще стане с разхода, а и с цената му...
  • #6
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Blake ( преди 14 години )
    Първо, тази кола изобщо не за града, както някои си мислят. Ако е за град, що да има толкова малко челно съпротивление?Второ, аз лично не бих се возил в подобен грозен бункер - някои критикуват ситроен за смелите дизайнерски решения, това обаче е далеч по-грозно от всичко, показано от ситроен. И не на последно място - кво като гори 1/100, като ще струва поне 100000 евра това, съдейки по използваните технологии...
  • #5
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Еиий умирам за маркетинговите глупости на някои компании. Да бяха написали при какви условия харчи 1/100. То и сега има сериини електрически автомобили, които харчат 0/100. Тоя дизел с 48кс. е сложен колкото да се нарече хибрид.
  • #4
    8 rate up comment 14 rate down comment
    аре стига бе ( преди 14 години )
    Тея от VAG даже и прототип не могат да изпислят с изцяло нов силует. Сетете се на кой модел ви прилича отпред
  • #3
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Иван ( преди 14 години )
    Къде видя пробега, че го коментираш. Количката пише, че е хибрид от което следва, че може да се движи и само на дизел. Ако може да събере 30-40 литра гориво и ако само на дизел харчи 2 на 100 би трябвало да минава по 600-700км. И все пак си мисля, че идеята на тази колица е да бъде за в града :)