IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen показа официално XL1

Вече ви информирахме, че на откриващият се днес в Катар автосалон, VW ще представи концепцията XL1.

Volkswagen показа официално XL1
Сега ви представяме подробната информация. Това е супер ефективен автомобил със среден разход на гориво от 0.9 литра на 100 км. и вредни емисии СО2 от 24 г/км.
 
 
Според представители на Volkswagen новият модел демонстрира, че е напълно възможно да се пусне сериен модел с разход на гориво от около 1 литър, който да бъде за ежедневно ползване и това може да стане още днес, а не в необозримото бъдеще.
 
 
Volkswagen XL1 има изключително ниско собствено тегло – 795 кг. Това е получено чрез използването на карбон и фибро влакна. Автомобилът има изключителен коефициент на аеродинамичност - 0.186. Колата е с хибридно задвижване съставена от двуцилиндров дизелов двигател с мощност 48 к.с. и електродвигател с мощност 27 к.с. Трансмисията е роботизирана със седем степени и два съединителя.
 
 
Акумулаторите са литиево-йонни. Според данните на производителя само с електроенергия колата може да измине след едно зареждане 35 км. Ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди, а електронно ограничената максимална скорост е 160 км/час. Зареждането на акумулаторите става от стандартната електрическа мрежа.
 
 
Представителите на Volkswagen уточняват, че при разработката на XL1 разходите са намалени значително и според тях се приближава времето, когато подобни супер ефективни автомобили ще станат изгодни и за серийно производство. Панелите за каросерията на XL1 са от армирани карбонови влакна, като от VW са патентовали тази нова технология. Подобна е технологията на създаване на каросериите на болидите от F1.
 
 
Сега представяния в Катар LX1 е трети автомобил от серията супер ефективни. Първият се появи през 2002 и беше с дизелов двигател с един цилиндър и обем от 0.3 литра и мощност 8.5 к.с. Средният му разход беше 0.89 литра на 100 км. След това, през 2009 година показаха L1, който беше с двуцилиндров дизел с обем 0.8 литра. При него разходът на гориво беше 1.49 литра на 100 км.
 
 
Сега дизайнът на XL1 e доста по-добър от този на L1, като водача и пътника са един до друг, а не един зад друг, както беше при L1. Колата има дължина от 3970 мм и широчина от 1682 мм (размери близки до тези на Polo). Височината е 1184 мм (подобна на тази при Lamborghini Gallardo Spyder).  
 
 
 
0 от 500
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    накрая като я направят 3-местна като на гордън мъри и ще стане кола за продаване. почти 4м дължина е много за 2местна кола.
  • #41
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Абе на тоя Цитроен горе на снимките що са му сложили емблема на ***?
  • #40
    4 rate up comment 2 rate down comment
    МОРСКИЯ ( преди 14 години )
    Лексусчето е пазач в некой селски сервиз на тойота, има достъп до компа само ношем
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    LEXUS това за което говориш е дефект на шофьора, не заводски дефект.
  • #38
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Do lexus ( преди 14 години )
    LEXUS shto sa izlagash, i shto izopachavash faktite. V tvoq komentar stava duma za edinichen sluchai, koito sys sigurnost e poroden ot fakta che nqkoi misli che vsqko BMW moje da se vyrti, a ne vzima pod vnimanie fakta, che malkiq motor trudno shte pravi slynca i driftove (koito povecheto pishlemeta smqtat za super zabavno) A za komentara na kolegata po dolu, e fakt che hilqdi koli na toyoto bqha vyrnati ot mnogo po frapirash defekt, i to naistina defekt.
  • #37
    0 rate up comment 4 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Прав си,БМВ може да си позволи да пусне коли, на които им се откъсват задните мостове. http://***.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=149369&sid=7db19cea5898ea7e1ac32589603b04b8При този изяснен заводски уникално опасен дефект, БМВ не поема разходите за ремонт ! Докато Тойота пое всички разходи за евентуален проблем, който не се проявява при всичките милиони коли,а при единични бройки. Това е разликата между Тойота и БМВ. Малко си инфоримран,за да пишеш тези неща!
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Приус не е кола, която да ти прави удоволствие, така че не я сравнявай с БМВ. Пък и БМВ не може да си позволи нито да пусне кола която самоволно и неконтрируемо да ускорява, нито кола на която не й работят спирачките - справка: сервизните акции на Тойота и глобата която наложи конгресът на САЩ заради предизвикани от автомобили на Тойота катастрофи с жертви.
  • #35
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До бмв ( преди 14 години )
    То Приус ги ползва не от 3,а от 15 години тия техники, бмв сега се сетиха.
  • #34
    2 rate up comment 3 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Волана и таблото са едно към едно като на Лада -5-ца :) Но всичко останало е още по-ужасно.
  • #33
    2 rate up comment 3 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Аааахахаха, е на това му се казва хитлеристки дизайн. Все едно е от втората световна тая кола