IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen показа официално XL1

Вече ви информирахме, че на откриващият се днес в Катар автосалон, VW ще представи концепцията XL1.

Volkswagen показа официално XL1
Сега ви представяме подробната информация. Това е супер ефективен автомобил със среден разход на гориво от 0.9 литра на 100 км. и вредни емисии СО2 от 24 г/км.
 
 
Според представители на Volkswagen новият модел демонстрира, че е напълно възможно да се пусне сериен модел с разход на гориво от около 1 литър, който да бъде за ежедневно ползване и това може да стане още днес, а не в необозримото бъдеще.
 
 
Volkswagen XL1 има изключително ниско собствено тегло – 795 кг. Това е получено чрез използването на карбон и фибро влакна. Автомобилът има изключителен коефициент на аеродинамичност - 0.186. Колата е с хибридно задвижване съставена от двуцилиндров дизелов двигател с мощност 48 к.с. и електродвигател с мощност 27 к.с. Трансмисията е роботизирана със седем степени и два съединителя.
 
 
Акумулаторите са литиево-йонни. Според данните на производителя само с електроенергия колата може да измине след едно зареждане 35 км. Ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди, а електронно ограничената максимална скорост е 160 км/час. Зареждането на акумулаторите става от стандартната електрическа мрежа.
 
 
Представителите на Volkswagen уточняват, че при разработката на XL1 разходите са намалени значително и според тях се приближава времето, когато подобни супер ефективни автомобили ще станат изгодни и за серийно производство. Панелите за каросерията на XL1 са от армирани карбонови влакна, като от VW са патентовали тази нова технология. Подобна е технологията на създаване на каросериите на болидите от F1.
 
 
Сега представяния в Катар LX1 е трети автомобил от серията супер ефективни. Първият се появи през 2002 и беше с дизелов двигател с един цилиндър и обем от 0.3 литра и мощност 8.5 к.с. Средният му разход беше 0.89 литра на 100 км. След това, през 2009 година показаха L1, който беше с двуцилиндров дизел с обем 0.8 литра. При него разходът на гориво беше 1.49 литра на 100 км.
 
 
Сега дизайнът на XL1 e доста по-добър от този на L1, като водача и пътника са един до друг, а не един зад друг, както беше при L1. Колата има дължина от 3970 мм и широчина от 1682 мм (размери близки до тези на Polo). Височината е 1184 мм (подобна на тази при Lamborghini Gallardo Spyder).  
 
 
 
0 от 500
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Иван ( преди 14 години )
    Пичове не разбрахте ли че тези коли се правят с друга цел. Реклама,бъдещи технологии и поглед в бъдещето и още куп други неща, но не и реало да се произвеждат :) Все едно да видим BMW Efficient dynamics серийно. Едните залагак на дизайн от бъдещето другите на страхотна икономия. Това си е с цел реклама.Както може марката и да се правят на велики :D Като говоря общо за всички подобни проекти.
  • #21
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Шевролет Волт наистина има нисък разход но не 1,6 а 1,8л. и то на равен терен , по нормалните пътища с нагорнища от време на време разхода е 3,1л. /според Шевролет разбира се/ което пак си е страхотно постижение, но е доста далеч от 0,89л. на 100км. около 4 пъти повече и два пъти да е пак е много.Волт струва много скъпо. В САЩ цената му е 41000долара, почти колкото М3 или С63АМГ. А в Европа не ми се мисли, може и да надхвърли 50-60 хиляди Евро, мисля че целта на ФВ е за далеч по-евтин автомобил.
  • #20
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Шеви Волт ( преди 14 години )
    Шевролет Волт има разход от 1,6 л/100 км и е на пазара от 2 месеца.Отделно че теглото му е много по-голямо и е съвсем нормален автомобил. Тия немци кога ще предложат нещо наистина високотехнологично - просто не знам. Та те един свестен хибрид нямат още.
  • #19
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Веселин Маринов ( преди 14 години )
    Автомобила изглежда визуално доста добре. Не знам тоя по-доло с простотиите да не е кьорав? Разход под литър си е революция. С такива коли, Дубай много бързо ще се върне в третия свят.
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    ili ( преди 14 години )
    Super e kolicata,vse edno e izlyazla ot nyakoi futuristichen film.A kolkoto do pishligara koito plyue po VW ot 6 nika da spre da pishe,zashtoto ne e interesen i veche stava dosaden.Shtom ne haresva markata da ne chete statiite za neya i da spre da pishe tupite si komentari,neka komentira lyubimite si marki.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    (НЕ)РАЗБИРАЧЪТ ( преди 14 години )
    Мдам, битурбо, бъдещето - пустиня и "оазиси" от бетон, стомана и стъкло, където водата е по-скъпа от платина и има генератори за въздух.
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    битурбо ( преди 14 години )
    На 4тата снимка е изразено бъдещето
  • #15
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Прилича ми на университетска разработка от средата на 90-те години. Но всъщност е поредният нелеп напън на ФВ да си припишат още едно "НАЙ". Мечтата им за еднолитров автомобил незнам вече колко години навърши.
  • #14
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Какво море? Аз ходя на море само в чужбина - Испания, Италия.
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Bateto ( преди 14 години )
    Вратите ми наподобяват на тези от Форд GT..