IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen показа официално XL1

Вече ви информирахме, че на откриващият се днес в Катар автосалон, VW ще представи концепцията XL1.

Volkswagen показа официално XL1
Сега ви представяме подробната информация. Това е супер ефективен автомобил със среден разход на гориво от 0.9 литра на 100 км. и вредни емисии СО2 от 24 г/км.
 
 
Според представители на Volkswagen новият модел демонстрира, че е напълно възможно да се пусне сериен модел с разход на гориво от около 1 литър, който да бъде за ежедневно ползване и това може да стане още днес, а не в необозримото бъдеще.
 
 
Volkswagen XL1 има изключително ниско собствено тегло – 795 кг. Това е получено чрез използването на карбон и фибро влакна. Автомобилът има изключителен коефициент на аеродинамичност - 0.186. Колата е с хибридно задвижване съставена от двуцилиндров дизелов двигател с мощност 48 к.с. и електродвигател с мощност 27 к.с. Трансмисията е роботизирана със седем степени и два съединителя.
 
 
Акумулаторите са литиево-йонни. Според данните на производителя само с електроенергия колата може да измине след едно зареждане 35 км. Ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди, а електронно ограничената максимална скорост е 160 км/час. Зареждането на акумулаторите става от стандартната електрическа мрежа.
 
 
Представителите на Volkswagen уточняват, че при разработката на XL1 разходите са намалени значително и според тях се приближава времето, когато подобни супер ефективни автомобили ще станат изгодни и за серийно производство. Панелите за каросерията на XL1 са от армирани карбонови влакна, като от VW са патентовали тази нова технология. Подобна е технологията на създаване на каросериите на болидите от F1.
 
 
Сега представяния в Катар LX1 е трети автомобил от серията супер ефективни. Първият се появи през 2002 и беше с дизелов двигател с един цилиндър и обем от 0.3 литра и мощност 8.5 к.с. Средният му разход беше 0.89 литра на 100 км. След това, през 2009 година показаха L1, който беше с двуцилиндров дизел с обем 0.8 литра. При него разходът на гориво беше 1.49 литра на 100 км.
 
 
Сега дизайнът на XL1 e доста по-добър от този на L1, като водача и пътника са един до друг, а не един зад друг, както беше при L1. Колата има дължина от 3970 мм и широчина от 1682 мм (размери близки до тези на Polo). Височината е 1184 мм (подобна на тази при Lamborghini Gallardo Spyder).  
 
 
 
0 от 500
  • #32
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Авторите на това творение наясно ли са пред себе си за какво са го гласили? Ниско и аеродинамично като магистрална кола, а изминава на ток някакви си 30 километра и после остава на двигател с 48 к.с. Т.е. - става за магистрала не повече, отколкото Трабант. За града съвсем го няма с липсата на видимост назад и никаквия клиренс...
  • #31
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Stiliqn ( преди 14 години )
    Незнам за вас, но ако аз имах вазможността не бих купил такава грозна, ръбеста кутийка !Отвръщаващ външен вид, а интериора ми напомня за Лада.
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    tova e tolkova efektivno ne zaradi malkiq motor 2 cilintara azashtoto e kombiniran s dizel a vseki malko razbirasht znae che disela e mnogo po efektiven i ikonomichen ot benzina pri polojenieche dosega vschki hibridi bqha s benzinovi motori
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Съни ( преди 14 години )
    На елекрическото задвижване това му е хубавото, че дори в града не харчи повече, защото при натискане на спирачката акумолаторите се зареждат и не води до голяма загуба на енергия.Подобни коли имат най-голямо предимство точно в градски условия. А да не говорим, че все повече градове дават отстъпки при паркиране или влизане в зони с ограничен режим при елекрическо задвижване.
  • #28
    4 rate up comment 3 rate down comment
    реалист ( преди 14 години )
    Е страотни са хибридите на пазара. Минават по 30 км на батерии, но за да ги заредиш ти трябват 10 часа. Освен това станция за зареждане имаш само вкъщи. Ето това се казва широко растпространена технология, нали? Пълни измислици са тези хибриди, които споменаваш, защото те са малко пародия на ефикастност. Когато се зареждат батериите за 30 мин, може да минеш 600-700 км с един заряд и има толкова станции за зареждане колкото бензиностанции днес ми се обади пак...
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бмв ( преди 14 години )
    до ИванАбре Иванчо, Ефишънт дайнамикс на БМВ се използва при серийните им автомобили от 3 години! Това означава просто комплексен пакет от мерки за намаляване на разхода и респективно на вредните емисии, както и за увеличаване ползите от така наречената "загубена енергия" пример : топлината отделяна при триенето на спирачните деискове и феродото...
  • #26
    6 rate up comment 0 rate down comment
    шоп ( преди 14 години )
    тиа не разбраа ли че от тех сакам само голфо оти се не троши
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    На мен ми харесва :)
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ВАЗ ( преди 14 години )
    Странна кола
  • #23
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Шеви Волт ( преди 14 години )
    Разбира се, че е с цел реклама. И аз това казвам. Те от 2002 г. правя такива прототипи с цел реклама и нищо повече. Реално немците един свестен хибрид нямат, един ел. автомобил на пазара нямат...докато Шеви Волт, Тойота Приус и др. отдавна са на пазара.