IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Започнаха продажбите на новия Passat – втора част

След като в материала вчера ви запознахме с някои от техническите новости при Passat, сега ще ви представим двигателите.

Започнаха продажбите на новия Passat – втора част
1.8TSI с мощност 118 кВт/160 к.с.
1.8TSI развива максималната си мощност от 118 кВт/160 к.с. при 5 000 об./мин. При този 4-цилиндров двигател конструкторите са постигнали намаление на разхода на гориво сравнение с предишния модел от 7,4 до 6,9 л/100 км; това отговаря на емисии на СО2от 160 г/км. Оборудваният с турбокомпресор 4-цилиндров двигател разполага с висок въртящ момент (максимум 250 Nm, наличен между 1500 и 4200 об./мин). С този двигател лимузината достига 100 км/ч след 8,5 секунди (Variant: 8,7 секунди); максималната скорост е 220 км/ч (Variant: 218 км/ч). Като опция този TSI може да бъде комбиниран със 7-степенна автоматична DSG-трансмисия с два сухи съединителя.
 
 
2.0TSI с мощност 155 кВт/210 к.с.
Много сериозно е намалението на разхода на гориво при 2.0TSI, който вече е с мощност 155 кВт/210 к.с. (преди: 200 к.с.); този турбодвигател изразходва средно 7,2 л/100 км (комби версията също харчи 7,2 л/100 км), което с 0,6 литра по-малко в сравнение с предишния модел. Емисиите на СО2 са намалени от 183 на 169 г/км. Големият TSI-двигател, развива максималната си мощност при 5300 об./мин. Максималният въртящ момент от 280 Nm е на разположение между 1700 и 5000 об./мин. Passat 2.0TSI развива максимална скорост от 238 км/ч (Variant: 235 км/ч). Лимузината ускорява до 100 км/ч за 7,6 секунди (Variant: 7,7 секунди). Като опция при този модел се предлага 6-степенна автоматична DSG-трансмисия.
 
 
V6 4MOTION с мощност 220 кВт/300 к.с.
Значително е намален и средният разход на гориво на върховата версия Passat V6 с мощност 300 к.с. и перманентно задвижване на четири колела – 9,3 л/100 км (срещу 9,8 л/100 км за предишната лимузина). Емисиите на СО2 са 215 г/км (Variant: 215 г/км). V-образният 6-цилиндров двигател развива максималната си мощност от 220 кВт/300 к.с. при 6600 об./мин; максималният въртящ момент е 350 Nm при 2400 об./мин. 6-цилиндровият двигател ускорява лимузината за 5,5 секунди до 100 км/ч (Variant: 5,7 секунди). И при двете версии на каросерията максималната скорост електронно е ограничена до 250 км/ч. Серийната скоростна кутия е 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.
 
1.4TSI EcoFuel с мощност 110 кВт/150 к.с.
Passat EcoFuel е един от най-чистите модели в средния клас; при новата версия средният разход на гориво е 6,6 м3/100 км природен газ (Variant: 6,7 м3/100 км); това отговаря на емисии на СО2 от само 117 г/км (Variant: 119 г/км) и намаление на разхода с 0,4 куб.м. Благодарение на двойното принудително пълнене с турбо- и механичен компресор (Twincharger) Passat EcoFuel е един от най-спортните автомобили в света, работещи на природен газ. Максималната скорост на лимузината е 214 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 9,8 секунди; съответните стойности за Variant версията са 212 км/ч и 9,9 секунди.   
 
 
TDI дизелови двигатели с директно впръскване – два Common Rail 4-цилиндрови двигателя с принудително пълнене и впръскванe с една работна кубатура и две нива на мощност. 4-цилиндровите дизелови 2.0TDI-двигатели развиват мощност съответно 103 кВт/140 к.с. и 125 кВт/170 к.с.
2.0TDI с мощност 103 кВт/140 к.с.
Намален е и разходът на гориво на Passat 2.0TDI с BlueMotion Technology и мощност 103 кВт/140 к.с. при 4200 об./мин; 4,6 л (съответно 119 г/км СО2), Развиващият 320 Nm въртящ момент при 1750 об./мин 2.0TDI BlueMotion Technology ускорява до 100 км/ч за 9,8 секунди и до максимална скорост 213 км/ч. Средният разход на Variant версията е също 4,6 л при идентични емисии на СО2 от 120 г/км. Passat Variant ускорява до 100 км/ч за 10,0 секунди и развива максимална скорост 210 км/ч. Като опция се предлага 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.
 
 
2.0TDI с мощност 125 кВт/170 к.с.
Най-мощният Passat TDI със 125 кВт/170 к.с. изразходва средно 4,6 л/100 км като лимузина (съответно 120 г/км) или с 0,9 литра по-малко от предшественика си. Passat Variant TDI с мощност 170 к.с. изразходва средно 4,7 л/100 км (123 г/км). И този TDI-двигател е оборудван с впръскване Common Rail. Максималната мощност се постига при 4 200 об./мин. Двигателят разгръща максималният си въртящ момент от 350 Nm между 1750 и 2500 об./мин – мощ, достатъчна да ускори Passat за 8,6 секунди до 100 км/ч (Variant: 8,8 секунди). Максималната скорост е 227 км/ч (Variant: 224 км/ч). Както и версията със 140 к.с., най-мощният TDI също може да бъде поръчан с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.
 
 
6- и 7-степенните DSG –ефективни скоростни кутии с два съединителя
Всички двигатели на новия Passat могат да бъдат комбинирани със скоростна кутия с два съединителя DSG. В зависимост от въртящия момент те са 6- или 7-степенни DSG. И двете версии на DSG се отличават с висока икономичност и динамика на превключването, каквато досега не е постигана в тази форма.
 
Освен по броя на предавките DSG се различават и по типа на съединителите. Докато при 7-степенната DSG се използват два сухи съединителя, двойният съединител на 6-степенната DSG работи в маслена баня. Повече от всяка друга автоматична трансмисия скоростните кутии с два съединителя имат потенциала да намаляват разхода на гориво и нивата на вредни емисии. В сравнение с автоматична трансмисия с блокировка на хидротрансформатора икономията на гориво – в зависимост от двигателя – достига до 20 %.
 
Двата варианта на DSG са тесни специалисти по отношение на приложението си. И докато благодарение на възможностите си да предава голям въртящ момент (до 350 Nm) 6-степенната DSG трансмисия е подходяща за по-мощни двигатели, 7-степенната DSG е оптимална най-вече за по-малки двигатели (до 250 Нм).
 
0 от 500
  • #47
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Passat е на платформата на A4. Може да не използва актуалната платформа на А4, но си остава на този тип платформа, което го праща при БМВ 3-та серия, C-ллас на Мерцедес и А4 на Ауди. Просто пасатът няма нищо общо с А6.
  • #46
    3 rate up comment 37 rate down comment
    Georgi ( преди 14 години )
    BGRS e ***. Tq 4ete samo ot AB i Automedia, vse avtoritetni izto4nici.p.s. i da ostavi6 na maika si vibratora, kalpazanin!
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Ъ?
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Yo ( преди 14 години )
    Има още много разлики,но нали тези подробности простия *** от казанлъшко трябваше да ги обясни.Нали се познава с "немски дилъри" и само А6-*** в"върти"!Ама е малко трудно да се правиш на гражданин от голям град със скъпа кола,докато си наврян в кално *** гето,някъде в казанлъшко и пред колибата им трънките са поникнали по семейния клозет,ауди 80!Как да знае това,след от мен разбра онзи ден,че Ауди за ползвали помпа-дюза и голф 3 е имал 1.9 TDI 70 к.с.
  • #43
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Yo ( преди 14 години )
    BGRS отново показва колко е посредствен,"Джета с дължината си от 4.64 м се пада между BMW 3 и Audi A4".***,и двете са в един клас,ха,ха,***!Джета е в класа на 1-ва серия и А3.А пък А3 ползва много от Голф,същото междуосие,но по окачването нищо не е същото.Целия преден мост се държи с осем големи болта,нищо общо с Голф.Най-голямата забуда е за Пасат и А4.В един клас са,но платформите са различни.Пасата ползва старата платформа,без промяна.А4 е разработена отделно.
  • #42
    2 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    BB, може би си чел в АБ, че новата Джета с дължината си от 4.64 м се пада между BMW 3 и Audi A4. Все пак колите в един клас не се сравняват само по дължина. Но ако искаш да разбереш кои са истинските конглокенти на Пасат, погледни някои от последните броеве на АБ. Там тоя Пасат бе сравнен най-напред с A4 и C-класата на Мерцедес, а след това с Mondeo, Superb и Insignia. Ако става въпрос за дължина, Пасат е по-къс от Superb, Mondeo и Insignia, а Mondeo дори е по-широко с близо 7 см.
  • #41
    9 rate up comment 0 rate down comment
    AZ ( преди 14 години )
    Пасата и А4 са на една платформа.Джета е Голф седан, както и Фокус седан ,Астра седан,Корола,Елантра и т.н.
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BB ( преди 14 години )
    Ti shtoto si mnogo ostur, mi kaji togava Jetta v koi klas popada?
  • #39
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    BB,ти спориш културно,но това не означава,че не си ***.Голф бил А3,а Пасат А6!Я помисли пак!Но понеже не искам да се изтезаваш умствено,ще ти дам жокер:Пасат е А4.Фаетона е някаква тъпотия,която е на отделна платформа,между А6 и А8.
  • #38
    1 rate up comment 2 rate down comment
    BB ( преди 14 години )
    Imenno-modelniq red e: golf, jetta, passat, phaeton. Suotvetno a3, a4, a6,a8. Passat e ot klasa na a6. I evala Che sporish kulturno, a ne psuvash kato nqkoi selqci v toq forum...jiv i zdrav, veseli praznici!