IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Започнаха продажбите на новия Passat – втора част

След като в материала вчера ви запознахме с някои от техническите новости при Passat, сега ще ви представим двигателите.

Започнаха продажбите на новия Passat – втора част
1.8TSI с мощност 118 кВт/160 к.с.
1.8TSI развива максималната си мощност от 118 кВт/160 к.с. при 5 000 об./мин. При този 4-цилиндров двигател конструкторите са постигнали намаление на разхода на гориво сравнение с предишния модел от 7,4 до 6,9 л/100 км; това отговаря на емисии на СО2от 160 г/км. Оборудваният с турбокомпресор 4-цилиндров двигател разполага с висок въртящ момент (максимум 250 Nm, наличен между 1500 и 4200 об./мин). С този двигател лимузината достига 100 км/ч след 8,5 секунди (Variant: 8,7 секунди); максималната скорост е 220 км/ч (Variant: 218 км/ч). Като опция този TSI може да бъде комбиниран със 7-степенна автоматична DSG-трансмисия с два сухи съединителя.
 
 
2.0TSI с мощност 155 кВт/210 к.с.
Много сериозно е намалението на разхода на гориво при 2.0TSI, който вече е с мощност 155 кВт/210 к.с. (преди: 200 к.с.); този турбодвигател изразходва средно 7,2 л/100 км (комби версията също харчи 7,2 л/100 км), което с 0,6 литра по-малко в сравнение с предишния модел. Емисиите на СО2 са намалени от 183 на 169 г/км. Големият TSI-двигател, развива максималната си мощност при 5300 об./мин. Максималният въртящ момент от 280 Nm е на разположение между 1700 и 5000 об./мин. Passat 2.0TSI развива максимална скорост от 238 км/ч (Variant: 235 км/ч). Лимузината ускорява до 100 км/ч за 7,6 секунди (Variant: 7,7 секунди). Като опция при този модел се предлага 6-степенна автоматична DSG-трансмисия.
 
 
V6 4MOTION с мощност 220 кВт/300 к.с.
Значително е намален и средният разход на гориво на върховата версия Passat V6 с мощност 300 к.с. и перманентно задвижване на четири колела – 9,3 л/100 км (срещу 9,8 л/100 км за предишната лимузина). Емисиите на СО2 са 215 г/км (Variant: 215 г/км). V-образният 6-цилиндров двигател развива максималната си мощност от 220 кВт/300 к.с. при 6600 об./мин; максималният въртящ момент е 350 Nm при 2400 об./мин. 6-цилиндровият двигател ускорява лимузината за 5,5 секунди до 100 км/ч (Variant: 5,7 секунди). И при двете версии на каросерията максималната скорост електронно е ограничена до 250 км/ч. Серийната скоростна кутия е 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.
 
1.4TSI EcoFuel с мощност 110 кВт/150 к.с.
Passat EcoFuel е един от най-чистите модели в средния клас; при новата версия средният разход на гориво е 6,6 м3/100 км природен газ (Variant: 6,7 м3/100 км); това отговаря на емисии на СО2 от само 117 г/км (Variant: 119 г/км) и намаление на разхода с 0,4 куб.м. Благодарение на двойното принудително пълнене с турбо- и механичен компресор (Twincharger) Passat EcoFuel е един от най-спортните автомобили в света, работещи на природен газ. Максималната скорост на лимузината е 214 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 9,8 секунди; съответните стойности за Variant версията са 212 км/ч и 9,9 секунди.   
 
 
TDI дизелови двигатели с директно впръскване – два Common Rail 4-цилиндрови двигателя с принудително пълнене и впръскванe с една работна кубатура и две нива на мощност. 4-цилиндровите дизелови 2.0TDI-двигатели развиват мощност съответно 103 кВт/140 к.с. и 125 кВт/170 к.с.
2.0TDI с мощност 103 кВт/140 к.с.
Намален е и разходът на гориво на Passat 2.0TDI с BlueMotion Technology и мощност 103 кВт/140 к.с. при 4200 об./мин; 4,6 л (съответно 119 г/км СО2), Развиващият 320 Nm въртящ момент при 1750 об./мин 2.0TDI BlueMotion Technology ускорява до 100 км/ч за 9,8 секунди и до максимална скорост 213 км/ч. Средният разход на Variant версията е също 4,6 л при идентични емисии на СО2 от 120 г/км. Passat Variant ускорява до 100 км/ч за 10,0 секунди и развива максимална скорост 210 км/ч. Като опция се предлага 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.
 
 
2.0TDI с мощност 125 кВт/170 к.с.
Най-мощният Passat TDI със 125 кВт/170 к.с. изразходва средно 4,6 л/100 км като лимузина (съответно 120 г/км) или с 0,9 литра по-малко от предшественика си. Passat Variant TDI с мощност 170 к.с. изразходва средно 4,7 л/100 км (123 г/км). И този TDI-двигател е оборудван с впръскване Common Rail. Максималната мощност се постига при 4 200 об./мин. Двигателят разгръща максималният си въртящ момент от 350 Nm между 1750 и 2500 об./мин – мощ, достатъчна да ускори Passat за 8,6 секунди до 100 км/ч (Variant: 8,8 секунди). Максималната скорост е 227 км/ч (Variant: 224 км/ч). Както и версията със 140 к.с., най-мощният TDI също може да бъде поръчан с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.
 
 
6- и 7-степенните DSG –ефективни скоростни кутии с два съединителя
Всички двигатели на новия Passat могат да бъдат комбинирани със скоростна кутия с два съединителя DSG. В зависимост от въртящия момент те са 6- или 7-степенни DSG. И двете версии на DSG се отличават с висока икономичност и динамика на превключването, каквато досега не е постигана в тази форма.
 
Освен по броя на предавките DSG се различават и по типа на съединителите. Докато при 7-степенната DSG се използват два сухи съединителя, двойният съединител на 6-степенната DSG работи в маслена баня. Повече от всяка друга автоматична трансмисия скоростните кутии с два съединителя имат потенциала да намаляват разхода на гориво и нивата на вредни емисии. В сравнение с автоматична трансмисия с блокировка на хидротрансформатора икономията на гориво – в зависимост от двигателя – достига до 20 %.
 
Двата варианта на DSG са тесни специалисти по отношение на приложението си. И докато благодарение на възможностите си да предава голям въртящ момент (до 350 Nm) 6-степенната DSG трансмисия е подходяща за по-мощни двигатели, 7-степенната DSG е оптимална най-вече за по-малки двигатели (до 250 Нм).
 
0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    320i ( преди 14 години )
    Тези автоматични кутии били икономични,но не съвсем.Те и за актуалните в момента пишеха същото,а като гледам данните в сайтовете на VW,Audi,Skoda е точно обратно.Всичките им модели с DSG харчат повече от колкото с ръчните.
  • #16
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Приличал на китайски незнам си какво си ха ха. Така е защото Азиатците копират всичко Европейско, и не това прилича на Китайско а китайското имитира европейското. Все пак разликите са от небето до земята, Азиатското е нива надоло. Като се почне от екстрите, това е Пасат с цени вероятно от 37-38000лв. тоест среден клас а можеш да го натовариш с Екстри кавито предлага най-високото ниво оборудване на Лексус за 200бона. Нещо което няма да намериш в Азиатския среден клас. Там най-много клима и МР3
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Това DSG с маслен съединител нещо май не трябва да се казва DSG,защото не е с двоен съединител,а обикновен автоматик.
  • #14
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Onboard ( преди 14 години )
    прилича ми на някакъв китайски файтон :)
  • #13
    0 rate up comment 5 rate down comment
    ДО ИВО ( преди 14 години )
    Какво да се кво каза ? 1500 Нютон метра вартящ момента та това дори бугати вейрон не го постига бе :D
  • #12
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Е как сега ще са започнали продажбите.В Пловдив от 2-3 седмици се размотава един такъв.Грешна ви е информацията.
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    веселяк ( преди 14 години )
    Айде бе успахте ли се 11:00часа е, а само 10 коментара - та това е Пасат
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Скептик ( преди 14 години )
    Май по-правилно е да се каже: "Това е един от най-добрите двигатели в света". Въпреки, че може наистина да се окаже най-добрия ;)
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Скептик ( преди 14 години )
    Наистина страхотни показатели за двигателите. Направо шокиращо намаление на разхода. Само дето при последното сравнение в АБ на обикновения Variant 140 TDI разходът на гориво бе 6.2 л/100 км, докато така нареченият "френски дизел" на Мондео даде 5.9 л/100 км. Наистина, вече ще е трудно на тия двигатели да се доближат до тестовият разход на гориво, даден от производителя.
  • #8
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Ученик ( преди 14 години )
    "Това е най-добрият бензинов двигател с обем 1.8 в света!"Благодаря, за това, че ме просветли! Аз от 2 седмици се чудя кой е наи добрия бензинов 1.8 мотор! По цели нощи не съм спал... Сега е друга работа, като разбрах! Само не ми е ясно още... Кое точно му е наи-доброто в света???