IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Започнаха продажбите на новия Passat – втора част

След като в материала вчера ви запознахме с някои от техническите новости при Passat, сега ще ви представим двигателите.

Започнаха продажбите на новия Passat – втора част
1.8TSI с мощност 118 кВт/160 к.с.
1.8TSI развива максималната си мощност от 118 кВт/160 к.с. при 5 000 об./мин. При този 4-цилиндров двигател конструкторите са постигнали намаление на разхода на гориво сравнение с предишния модел от 7,4 до 6,9 л/100 км; това отговаря на емисии на СО2от 160 г/км. Оборудваният с турбокомпресор 4-цилиндров двигател разполага с висок въртящ момент (максимум 250 Nm, наличен между 1500 и 4200 об./мин). С този двигател лимузината достига 100 км/ч след 8,5 секунди (Variant: 8,7 секунди); максималната скорост е 220 км/ч (Variant: 218 км/ч). Като опция този TSI може да бъде комбиниран със 7-степенна автоматична DSG-трансмисия с два сухи съединителя.
 
 
2.0TSI с мощност 155 кВт/210 к.с.
Много сериозно е намалението на разхода на гориво при 2.0TSI, който вече е с мощност 155 кВт/210 к.с. (преди: 200 к.с.); този турбодвигател изразходва средно 7,2 л/100 км (комби версията също харчи 7,2 л/100 км), което с 0,6 литра по-малко в сравнение с предишния модел. Емисиите на СО2 са намалени от 183 на 169 г/км. Големият TSI-двигател, развива максималната си мощност при 5300 об./мин. Максималният въртящ момент от 280 Nm е на разположение между 1700 и 5000 об./мин. Passat 2.0TSI развива максимална скорост от 238 км/ч (Variant: 235 км/ч). Лимузината ускорява до 100 км/ч за 7,6 секунди (Variant: 7,7 секунди). Като опция при този модел се предлага 6-степенна автоматична DSG-трансмисия.
 
 
V6 4MOTION с мощност 220 кВт/300 к.с.
Значително е намален и средният разход на гориво на върховата версия Passat V6 с мощност 300 к.с. и перманентно задвижване на четири колела – 9,3 л/100 км (срещу 9,8 л/100 км за предишната лимузина). Емисиите на СО2 са 215 г/км (Variant: 215 г/км). V-образният 6-цилиндров двигател развива максималната си мощност от 220 кВт/300 к.с. при 6600 об./мин; максималният въртящ момент е 350 Nm при 2400 об./мин. 6-цилиндровият двигател ускорява лимузината за 5,5 секунди до 100 км/ч (Variant: 5,7 секунди). И при двете версии на каросерията максималната скорост електронно е ограничена до 250 км/ч. Серийната скоростна кутия е 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.
 
1.4TSI EcoFuel с мощност 110 кВт/150 к.с.
Passat EcoFuel е един от най-чистите модели в средния клас; при новата версия средният разход на гориво е 6,6 м3/100 км природен газ (Variant: 6,7 м3/100 км); това отговаря на емисии на СО2 от само 117 г/км (Variant: 119 г/км) и намаление на разхода с 0,4 куб.м. Благодарение на двойното принудително пълнене с турбо- и механичен компресор (Twincharger) Passat EcoFuel е един от най-спортните автомобили в света, работещи на природен газ. Максималната скорост на лимузината е 214 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 9,8 секунди; съответните стойности за Variant версията са 212 км/ч и 9,9 секунди.   
 
 
TDI дизелови двигатели с директно впръскване – два Common Rail 4-цилиндрови двигателя с принудително пълнене и впръскванe с една работна кубатура и две нива на мощност. 4-цилиндровите дизелови 2.0TDI-двигатели развиват мощност съответно 103 кВт/140 к.с. и 125 кВт/170 к.с.
2.0TDI с мощност 103 кВт/140 к.с.
Намален е и разходът на гориво на Passat 2.0TDI с BlueMotion Technology и мощност 103 кВт/140 к.с. при 4200 об./мин; 4,6 л (съответно 119 г/км СО2), Развиващият 320 Nm въртящ момент при 1750 об./мин 2.0TDI BlueMotion Technology ускорява до 100 км/ч за 9,8 секунди и до максимална скорост 213 км/ч. Средният разход на Variant версията е също 4,6 л при идентични емисии на СО2 от 120 г/км. Passat Variant ускорява до 100 км/ч за 10,0 секунди и развива максимална скорост 210 км/ч. Като опция се предлага 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.
 
 
2.0TDI с мощност 125 кВт/170 к.с.
Най-мощният Passat TDI със 125 кВт/170 к.с. изразходва средно 4,6 л/100 км като лимузина (съответно 120 г/км) или с 0,9 литра по-малко от предшественика си. Passat Variant TDI с мощност 170 к.с. изразходва средно 4,7 л/100 км (123 г/км). И този TDI-двигател е оборудван с впръскване Common Rail. Максималната мощност се постига при 4 200 об./мин. Двигателят разгръща максималният си въртящ момент от 350 Nm между 1750 и 2500 об./мин – мощ, достатъчна да ускори Passat за 8,6 секунди до 100 км/ч (Variant: 8,8 секунди). Максималната скорост е 227 км/ч (Variant: 224 км/ч). Както и версията със 140 к.с., най-мощният TDI също може да бъде поръчан с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.
 
 
6- и 7-степенните DSG –ефективни скоростни кутии с два съединителя
Всички двигатели на новия Passat могат да бъдат комбинирани със скоростна кутия с два съединителя DSG. В зависимост от въртящия момент те са 6- или 7-степенни DSG. И двете версии на DSG се отличават с висока икономичност и динамика на превключването, каквато досега не е постигана в тази форма.
 
Освен по броя на предавките DSG се различават и по типа на съединителите. Докато при 7-степенната DSG се използват два сухи съединителя, двойният съединител на 6-степенната DSG работи в маслена баня. Повече от всяка друга автоматична трансмисия скоростните кутии с два съединителя имат потенциала да намаляват разхода на гориво и нивата на вредни емисии. В сравнение с автоматична трансмисия с блокировка на хидротрансформатора икономията на гориво – в зависимост от двигателя – достига до 20 %.
 
Двата варианта на DSG са тесни специалисти по отношение на приложението си. И докато благодарение на възможностите си да предава голям въртящ момент (до 350 Nm) 6-степенната DSG трансмисия е подходяща за по-мощни двигатели, 7-степенната DSG е оптимална най-вече за по-малки двигатели (до 250 Нм).
 
0 от 500
  • #87
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ейй тук пак се почна с щуротиите.Това е дюза от 2.5 TDI:http://***/hrdfdWА това е помпа дюза:http://***/eXQydrХайде сега да ми обясните как така 2.5 TDI е помпа дюза?
  • #86
    0 rate up comment 1 rate down comment
    AZ ( преди 14 години )
    Нямам предвид теб ,а 7-7 или хилядите му имена.VW развива PD до 2007 и не са първо откриватели, а просто я внедряват в леките автомобили масово.За разлика от тях Ауди пускат първия СВОЙ CR през 99 година.Има голяма разлика в развойните дейности на Ауди и VW въпреки , че са под една шапка.
  • #85
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    AZ, ако имаш предвид ме, анонимния, вече се извиних за това, че те обърках със 7-7. Прегледах линка ти и видях кога се е появил за първи път PD при Ауди - 1999 година. Обаче тая технология е известна много по-отдавна и се е ползвала при тежките камиони. За комън рейл и дума не може да става, защото за първи път се появи при Алфа Ромео в средата на деветдесетте, а Фолксваген минаха на нея едва преди 2 години.
  • #84
    0 rate up comment 0 rate down comment
    AZ ( преди 14 години )
    http://***.audi-tdi-chronik.de/start.phpНикъде не съм писал ,че 2,5 е комън рейл.Ако отвориш линка ще разбереш за какво става въпрос ,но едвали ще имаш честа да си признаеш грешката.
  • #83
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ГОЛЯМ СМЯХ ( преди 14 години )
    Тоя дето пише,че 2.5 бил комън рейл е основен невежа.По времето на старите А6-*** едни комън рейли имаше,не ти е работа!2.5 TDI беше помпа-дюза с директно впръсксване.От времето на Ауди 80 насам,всики дизели на са им помпа-дюза.
  • #82
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    А, сори AZ! Това се отнасяше до оня, дето твърдеше, че Ауди имали PD. Ами то човек се обърква, като пишете все от различни имена.
  • #81
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    И стига си писал глупости за разни миризми. Щом си толкова духовит, върви в театъра. Може да те вземат. Виждам, че живееш в някаква виртуална реалност. Там, в театъра, ще се чувстваш отлично, дори хората ще ръкопляскат на глупостите ти, а ти ще си щастлив. Моля те, изнеси се от тук и се пробвай там.
  • #80
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    И AZ, Ако забеляза от линка, първият PD двигател на Ауди е 1.4 TDI при А2 от 1999 година. Това е малко след излизането на CR. Иначе системата PD се ползва при големи дизелови двигатели много по-отрано.
  • #79
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    AZ, пак си погледни линка. 2.5 TDI не е помпа-дюза, а двигател с директно впрускване и турбокомпресор. Преди това дизеловите мотори не бяха с директно впръскване. Точно това символизира буквичката "I", за да се различават от старите турбодизели. Двигателите с помпа-дюза излизат доста след това. Помпа-дюза означава, че всеки цилиндър си има по една помпа, за разлика от CR, където една помпа се ползва за всички цилиндри. Тя нагнетява горивото в рейка и поддържа постоянно налягане.
  • #78
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Я се поправи малко. За какъв CR говориш при Ауди, след като е въведен най-напред от Алфа Ромео? PD е известна от десетки години. Не Ауди е неин откривател. Ама, че ***!