IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Балонът „Електромобил“ ще се спука до 2-3 години

Шефът на IFA Вили Дийц прогнозира, че модата на електромобилите ще влезе във фаза „Отрезняване“ най-късно през 2012 - 2013 година.

Балонът „Електромобил“ ще се спука до 2-3 години
 
Гайзлинген: За немския Институт по икономика на автомобилната индустрия (Institut für Automobilwirtschaft - IFA) не стои въпросът дали „Електробалонът“ ще се спука, а кога. Шефът на IFA Вили Дийц прогнозира, че модата на електромобилите ще влезе във фаза „Отрезняване“ най-късно през 2012 - 2013 година.
 
При направата на екологично-икономическа оценка на ползването на електромобила се налага изводът, че електроколите имат смисъл, само ако необходимата електроенерегия се добива от източници, които не изхвърлят въглероден двуокис (CO2) в атмосферата, се казва в работен документ на IFA. Случаят не е такъв например, когато токът се добива от ТЕЦ, независимо дали централата работа на въглища, мазут или други подобни „фосилизирани източници“.
 
Според института се подценява и фактът, че цените на тока в световен мащаб ще растат чувствително, ако за неговото добиване се ползват само възобновяеми енергийни източници. Днешните сравнително изгодни цени на електроенергията са постигнати, според IFA, само благодарение на факта, че за добиването на съществена част от нея се ползват сравнително евтините каменни и кафяви въглища. Токът, добиван от възобновяеми енергийни източници е с най-малко 50% по-скъп.
 
Дори при сегашното положение, цените на електроенерегията в Германия са се повишили с 60% в периода 2000 - 2010 година. Цената на бензина за същия период се е повишила само с 40 на сто.
0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IT ( преди 13 години )
    *** смешника :))И малко дете може да даде по добър икономически анализ за бъдещето на транспорта от този ***:))В началото на ерата на петрола и ДВГ е имало не един и двама такива *** които са прогнозирали мрачно и несигорно бъдеще на автомобилите и са възхвалиавали конската тяга, амаа сегаа май нещата са други :))Очевадно е че след 50 години нима да има и помен от транспортни средства с ДВГ аа начините за добиване на енергия ще са толкова ефективни и от напълно възобновяаеми източници. Дори моите прогнози са че добивът на електроенергия особенно за битови нужди ще се децентрализира. Много домакинства ще произвеждат автономно в своите домове електроенергията която им е необходима :) Тази технология дори сега е толкова напреднала че ако човек иска и има средствата може да стане напълно енергино независм :))
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Кой го казва това? Немски институт! Ситуацията е ясна. Германците може и да са много напред в автомобилостроенето, ама като се каже "хибрид" или пък "електромобил" са напълно издъхнали! Вярно е, че имат най развита промишленост в ЕС, обаче в областта "електротехника и електроника" не са нищо особено! Как да се конглокират с Япония, Южна Кореа, Китай и САЩ?Стане ли масов електромобила германските марки коли просто ще затънат много яко! Не им се иска да става така, ама не зависи от тях този път.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ти ще си караш, но ще е много скъпо удоволствие. Все едно сега да се разхождаш с камион-влекач, който гори 30/100. А СО2 го произвеждаш като дишаш! Когато не е имало автомобили кой го е произвеждал, умнико?
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    maho ( преди 13 години )
    Има един филм на тази тема - Who killed the electric car? Препоръчвам го на тези, които не са го гледали.. Има го из тракерите.. Всичко е свързано с NWO.. =[
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Докато има нефт ще си карам на бензин и дизел,обичам звука на двигателя,а на ток все едно карам голф количка.И гледах по National Geographic ,че Земята не може да живее без СО2,тъй като е необходим за фотосинтезата иначи ще стане като пустиня
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbeR ( преди 13 години )
    Германия още преди години си пренасори енергетиката към ВЕЦ ! по спомени 70-80 % от електроенергията им идва от там. А балона надали ще се спука. Това е бъдещето и заедно със развиването на електро автомобилите, ще се развиват и начините за произвеждане на ток. Пример - червейте във океана, който използват вълните ! Подобни неща когато станат по масови всичко ще си дойде на мястото. Но ще е след повечко години.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Велико ( преди 13 години )
    Там където логиката на швабата малко издиша е, че не взима под внимание развитието в енергийния сектор. Рано или късно, възобновяемите източници ще трябва да станат много ефективни, дори и големите риби да са против това, просто защото ни свършват ресурсите. Тогава всички тези ел. мобили ще си дойдат абсолютно на мястото, но ще отнеме време. Живеем във вълнуващи времена и най-интересното тепърва предстои :)))
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Велико ( преди 13 години )
    Може и да не е сред най-умните, но изказването му е доста точно описание на какво става в момента. Единствено страни като Израел и Дания са що годе готови да посрещнат електромобилите като транспортна алтернатива с нулеви емисии, защото там се гледа цялостно на картинката и генерацията на енергия е поверена на възобновяеми източници. С други думи, там има решения взети на държавническо ниво. Всички останали просто прехвърлят товара от колите върху ел.централите.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тумбака ( преди 13 години )
    Немеца не е ***, а поставя 1 въпрос за обсъждане.Всеки знае, че сегашните електромобили изнасят замърсяването от града в покрайнините на града, а разходите за обезвреждане на излезлите от употреба батерии ще са грандиозни. За това трябва да има диалог, а не този е ***-онзи е гей.
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Този немец е много ***! Пред електромобилите стои единствено проблемът за евтина и лека батерия с голям капацитет. Батериите непрекъснато се развиват и след 5 години ще са много по-евтини, по-леки и с повече капацитет. Естествено е, че е по-изгодно енергията да се добива в централи, отколкото във всеки автомобил да има централа. Дори и да се направи централа на бензин, ще е по-изгодно при наличието на добри батерии, отколкото всяка кола да е с бензинов двигател.