Гайзлинген: За немския Институт по икономика на автомобилната индустрия (Institut für Automobilwirtschaft - IFA) не стои въпросът дали „Електробалонът“ ще се спука, а кога. Шефът на IFA Вили Дийц прогнозира, че модата на електромобилите ще влезе във фаза „Отрезняване“ най-късно през 2012 - 2013 година.
При направата на екологично-икономическа оценка на ползването на електромобила се налага изводът, че електроколите имат смисъл, само ако необходимата електроенерегия се добива от източници, които не изхвърлят въглероден двуокис (CO2) в атмосферата, се казва в работен документ на IFA. Случаят не е такъв например, когато токът се добива от ТЕЦ, независимо дали централата работа на въглища, мазут или други подобни „фосилизирани източници“.
Според института се подценява и фактът, че цените на тока в световен мащаб ще растат чувствително, ако за неговото добиване се ползват само възобновяеми енергийни източници. Днешните сравнително изгодни цени на електроенергията са постигнати, според IFA, само благодарение на факта, че за добиването на съществена част от нея се ползват сравнително евтините каменни и кафяви въглища. Токът, добиван от възобновяеми енергийни източници е с най-малко 50% по-скъп.
Дори при сегашното положение, цените на електроенерегията в Германия са се повишили с 60% в периода 2000 - 2010 година. Цената на бензина за същия период се е повишила само с 40 на сто.