IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?

В рамките на протичащата модернизация на моделния ред на Volkswagen, дойде ред и на MPV модела Touran.

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?
Колата е на пазара от 2003 година, но промените този път не са само във визията. Макар след фейслифта да е запазен стила на автомобила, по-внимателно вглеждане показва, че в сравнение с предходната версия са останали непроменени само страничните врати. 



Това се е отразило в рязко подобряване на коефициента на аеродинамика (Сх), който от 0.32 при предишната версия сега е достигнал 0.29. 



Претрупаната с хром маска и хромираните елементи от фаровете при досегашния модел са изчезнали при модернизирания автомбил. Вместо ориентираните вертикално задни светлини са се появили хоризонтални такива, подобни на тези при новото поколение на Sharan



Също като при каросерията, съществени са промените в техническата част на обновения Touran. С наближаването на действието на нормите за опазване на околната среда Euro 5, атмосферните  двигатели са заменени с такива имащи турбина и доста по-малък работен обем. Това се е случило както при бензиновите, така и при дизеловите двигатели. 



Сега доста масивния VW Touran вече ще се предлага с нов базисен двигател имащ обем 1.2 литра. Дали това е достатъчно на пътя? Кой би могъл и да си помисли допреди 4-5 години, че двигател с обем 1.2 литра ще задвижва голям автомобил от класа на Touran? Базисният двигател за MPV автомобила вече е добре познатия 1.2 TSI (77 kW). 



Малкият четирицилиндров агрегат е комбиниран с механична трансмисия с 6 степени. Срещу доплащане може да се получи и системата BlueMotion Technology (BMT), включваща Stop/Start и „интелигентен” алтернатор, зареждащ акумулатора по-интензивно при използване на спирачките. 



При тази конфигурация средният разход на гориво (според производителя) е 5.9 литра на 100 км. Впечатляващ е този разход на един автомобил със собствено тегло от почти 1600 кг. Според първите отзиви, двигателят с обем 1.2 литра и мощност 77 kW се справя добре с динамиката на семейния автомобил. 

Може би защото никой не очаква много от него, но максималният въртящ момент от 175 Nm (наличен между 1550 и 4100 об/мин) се справя също добре с относително тежкия Touran. Дори когато е натоварен с максимално позволените 705 кг, двигателят с обем 1197 cm3 не издъхва. Без голямо напъване поддържа позволената скорост от 130-140 км/час на магистрала и в същото време разходът не надхвърля 8 литра на 100 км. 



Малкият двигател е тих и доста добре работи, особено при средни обороти (2500 – 4500 об/мин). Максималната скорост на Touran с двигател 1.2 литра е 188 км/час, ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди. 



Ограничението на малкия двигател се чувства обаче, веднага след като колата достигне около 140 км/час. Ефектът на турбината престава да действа, моторът повишава обороти, но мощността остана относително скромна. Колата достига до обещаната максимална скорост от 188 км/час, но доста бавно и трудно. Това показва и времето за ускорение – 11.9 секунди. В началната фаза на ускорение обаче, нещата са доста по-добре, като от 0 до 80 км/час колата достига за 7.7 секунди. 

В крайна сметка може да се каже, че малкият двигател се справя относително добре и за един семеен автомобил с голям обем, за който не динамиката е от главно значение, това е сравнително добър избор.
0 от 500
  • #28
    9 rate up comment 2 rate down comment
    ДВГ ( преди 15 години )
    Това, което казваш безпорно е така. Но предполагам си чул нещо за новите технологиите и новите типове материали, които позволяват разгръщане на техниката до други нива. Ако даден производител вложи съответните материали в изработката на даден продукт, двигател с вътрешно горене в случая, за да издържи въпростният на съответното натоварване, то с какво този по-малък двигател ще е по-лош от един голям с по-малко КПД например?!?!?Не твърдя да съм експерт - любител съм.
  • #27
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    Лошо няма и нямам нищо против малките кубатури,а дори напротив.На малка кола и ходи малък мотор,ама същия да го слагаш и на ванове е доста несериозно.Както и да е спирам с коментарите по темата.За мен е много нерационално решението на ВАГ да вгражда този двигател в това купе.Може и да греша,но още по-вероятно е да съм прав.По-долу дадох пример,че тази кола с това моторче с 4 човека и багаж ще издъхва на всеки баир.Ще изчакаме истинските тестове тогава да видим кой прав,кой крив и кой седнал.:)
  • #26
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    Пак не си чел и пак не си разсъждавал и пишеш малко ей така,колкото да си на приказка.Ще ти го обясня простичко пък дано вденеш.Нещата са комплексни.Не зависи нито САМО от качеството НИТо само от теглото,Нито само от материалите,Нито само от размерите.Въпросът е да се съчетаят нещата по-най оптималния начин и да не е едното за сметка на другото.В конкретния случай:малък двигател+голямо купе=малък ресурс поради високите натоварвания на двигателя.По-просто от това не мога да ти го обясня.
  • #25
    11 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Колега, надеждността на VW е друга тема. Знам, че е силно надценена тъдява. Въпросът е в принципа.Този тип мотори са бъдещето, независимо дали се харесва на консервативните сред нас. Наистина 1.2 Турбо звучи възнесериозно, но който иска да си вземе 1.4 турбо.В новия Ford C-MAX пък се предлага 1.6 турбо с директно впръскване и променливи фази. 150 и 180 к.с. / 240 Нм.1.6 турбо заменя 2.0 атмосферен. 1.2 Турбо, заменя 1.6 атмосферен и т.н.Какво лошо?!
  • #24
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    ХАхаха,ами и аз викам да им пиша,обаче първо договорче,тва-онова,на заплата ли ще съм,на хонорар ли ще съм.Трябва уточним детайлите първо па тогава мога да ги светна как се правят някой неща.:)))Майтапа на страна,но това което са направили с този автомобил за сетен път доказва съмнението ми,че се мъчат от дълго време да направят автомобилите еднодневки,за да се купуват нови.Изтече гаранцията,мине не мине 100 хил. км. и аре на *** и после в магазина за нов.Във ВАГ това най-бие на очи.
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Какъв е обемът не е много от значение! Но тези едва 175 Nm при автомобил с тегло 1600 кг и който натоварен минава 2 тона е много зле! Моята кола е 200 Nm и е 1200 кг. Тя е добре и пак не е с кой-знае какви възможности.
  • #22
    7 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Как няма да издържи 200 000, бе ***? *** в която искаш автокъща и виж, че почти няма Рено на по-малко от 250 000 км. и работят перфектно! Има и с много по-малки нови дизели - 80-100 к.с. Така е и с другите марки! Стига сте си съчинявали глупости! Пораснете малко и после си отваряйте устата!
  • #21
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Koko ( преди 15 години )
    Idejata e kato napravi6 s toja slab dvigatel 5 godini i 100 000 km da go izhvarli6 i da si kupi6 nov......ako se karat koli s goljam resurs - 25 - 30 godini, kakto nie si znaem, to togava avtoproizvoditelite 6te falirat
  • #20
    5 rate up comment 4 rate down comment
    MoTkO ( преди 15 години )
    виждам че ги разбираш нещата повече от мен браво за коетообясни ми с думи прости според теб кой двигател ще изкара повече въпросният 1.2 TSI или един 5.7 HEMI
  • #19
    9 rate up comment 4 rate down comment
    AnonimeN ( преди 15 години )
    Мисля, че трябва да пишеш до централата на VW (а и до другите производители) и да им обясниш туй-онуй за физиката, динамиката и металите. Така ще могат възможно най-бързо да коригират грешките си и да започнат да произвеждат двигателите си по твой образец.