IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?

В рамките на протичащата модернизация на моделния ред на Volkswagen, дойде ред и на MPV модела Touran.

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?
Колата е на пазара от 2003 година, но промените този път не са само във визията. Макар след фейслифта да е запазен стила на автомобила, по-внимателно вглеждане показва, че в сравнение с предходната версия са останали непроменени само страничните врати. 



Това се е отразило в рязко подобряване на коефициента на аеродинамика (Сх), който от 0.32 при предишната версия сега е достигнал 0.29. 



Претрупаната с хром маска и хромираните елементи от фаровете при досегашния модел са изчезнали при модернизирания автомбил. Вместо ориентираните вертикално задни светлини са се появили хоризонтални такива, подобни на тези при новото поколение на Sharan



Също като при каросерията, съществени са промените в техническата част на обновения Touran. С наближаването на действието на нормите за опазване на околната среда Euro 5, атмосферните  двигатели са заменени с такива имащи турбина и доста по-малък работен обем. Това се е случило както при бензиновите, така и при дизеловите двигатели. 



Сега доста масивния VW Touran вече ще се предлага с нов базисен двигател имащ обем 1.2 литра. Дали това е достатъчно на пътя? Кой би могъл и да си помисли допреди 4-5 години, че двигател с обем 1.2 литра ще задвижва голям автомобил от класа на Touran? Базисният двигател за MPV автомобила вече е добре познатия 1.2 TSI (77 kW). 



Малкият четирицилиндров агрегат е комбиниран с механична трансмисия с 6 степени. Срещу доплащане може да се получи и системата BlueMotion Technology (BMT), включваща Stop/Start и „интелигентен” алтернатор, зареждащ акумулатора по-интензивно при използване на спирачките. 



При тази конфигурация средният разход на гориво (според производителя) е 5.9 литра на 100 км. Впечатляващ е този разход на един автомобил със собствено тегло от почти 1600 кг. Според първите отзиви, двигателят с обем 1.2 литра и мощност 77 kW се справя добре с динамиката на семейния автомобил. 

Може би защото никой не очаква много от него, но максималният въртящ момент от 175 Nm (наличен между 1550 и 4100 об/мин) се справя също добре с относително тежкия Touran. Дори когато е натоварен с максимално позволените 705 кг, двигателят с обем 1197 cm3 не издъхва. Без голямо напъване поддържа позволената скорост от 130-140 км/час на магистрала и в същото време разходът не надхвърля 8 литра на 100 км. 



Малкият двигател е тих и доста добре работи, особено при средни обороти (2500 – 4500 об/мин). Максималната скорост на Touran с двигател 1.2 литра е 188 км/час, ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди. 



Ограничението на малкия двигател се чувства обаче, веднага след като колата достигне около 140 км/час. Ефектът на турбината престава да действа, моторът повишава обороти, но мощността остана относително скромна. Колата достига до обещаната максимална скорост от 188 км/час, но доста бавно и трудно. Това показва и времето за ускорение – 11.9 секунди. В началната фаза на ускорение обаче, нещата са доста по-добре, като от 0 до 80 км/час колата достига за 7.7 секунди. 

В крайна сметка може да се каже, че малкият двигател се справя относително добре и за един семеен автомобил с голям обем, за който не динамиката е от главно значение, това е сравнително добър избор.
0 от 500
  • #48
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Nick ( преди 15 години )
    Щом този двигател се затормозява при ускорението от 100-160 при Голф6, представям си как ще е при Тоуран.Ето данни:http://***.fastestlaps.com/comparisons/VW_Golf_12_TSI-vs-_VW_Golf_14_TSI_160PS_MkVI.htmlТоурана сигурно ще ги вдига за над 40 сек. предвид теглото и аеродинамиката, да не говорим какво ще стане ако е пълен!
  • #47
    3 rate up comment 8 rate down comment
    НЕМЕЦО ( преди 15 години )
    *** VW стават световен лидер колкото и да мрънкяте същото се отнася и за Германия след пална разруха след 2-рата световна сега пак са номер едно в Европа скоро и в света
  • #46
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Badi ( преди 15 години )
    Ot krai vreme na VW e takava politikata da punsakat modelite si s nepotrebni dvigateli koito sa godni samo za dvijenie po nadolni6te i s tqh da pravqt promoci kolko izgodni sa im ofertite i da zahapvat "ribite" no v momenta koito poiska6 kolata ti da e s normalen motor te uudirat zdravo i cenata se uskapqva s 30% za o6tete 20hp to ne bqha promoci s polo 1.2 60hp i golf 1.4 80hp ami sega i golqm Van 1.2 105hp.
  • #45
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Picha, po tvoita logika samoletnite dvigateli trqbva da sq golemi kolkoto samoleta edva li ne, a na tezi koito se polzvat v momenta, jivota im da e 3 letatelni chasa.
  • #44
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Xax ( преди 15 години )
    Zashto nego pusnat s 1.0 3-cilindara ..
  • #43
    4 rate up comment 5 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Какво БМВ, проста тикво? Къде скочи от *** на мед. Може да ти изглеждат еднакви, но разликата е огромна. Само трябва да опиташ и от двете. За едното знам, че често си опитвал. Сега опитай и от другото! Но след като цял живот си ял ***, едва ли ще можеш да оцениш меда. И да те разочаровам - не съм фен на БМВ. Ако бях, поне някога щях да съм имал БМВ, а не съм. Но някога може би ще имам, както и още други марки, които до сега съм нямал, защото не съм кон с капаци!
  • #42
    2 rate up comment 7 rate down comment
    NANI ( преди 15 години )
    В Гърция има най-много нови коли на глава от населението в цяла Европа! Нали ги гледам как идват да *** наще *** в Сандански и Петрич,направо ми се драйфа като видя някоя пичка от класа с побелял маляка
  • #41
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Е, аз съм с по-стара информация :)Нямам желание да се запознаваме, не се сърди :)
  • #40
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Очевидец от Казанлък ( преди 15 години )
    Каде ги видя тези вагини бре градски , това е една от малкото държави в Европа кадето не са на почит немските "велики" бангйи. Що не дойдеш на Шел-а една сутрин да се запознаем.Не се изказвай неподготвен през седмица съм в Гърция ..."вервай ми няма промяна"...все така силно представяне на жълти и макаронджийски коли. Тук таме някое ново Сеат-че. Между другото Сеат Леон беше хит преди три години Атина се напълни , но сега още са хит Мазда 6 и Тойота в почити всичките и разновидности.
  • #39
    2 rate up comment 4 rate down comment
    NANI ( преди 15 години )
    Е,че как няма да е достатъчен,съседа сложи метан на реното си- Еспейс 115 коня,познайте колко стана след "тунинга" :D