IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?

В рамките на протичащата модернизация на моделния ред на Volkswagen, дойде ред и на MPV модела Touran.

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?
Колата е на пазара от 2003 година, но промените този път не са само във визията. Макар след фейслифта да е запазен стила на автомобила, по-внимателно вглеждане показва, че в сравнение с предходната версия са останали непроменени само страничните врати. 



Това се е отразило в рязко подобряване на коефициента на аеродинамика (Сх), който от 0.32 при предишната версия сега е достигнал 0.29. 



Претрупаната с хром маска и хромираните елементи от фаровете при досегашния модел са изчезнали при модернизирания автомбил. Вместо ориентираните вертикално задни светлини са се появили хоризонтални такива, подобни на тези при новото поколение на Sharan



Също като при каросерията, съществени са промените в техническата част на обновения Touran. С наближаването на действието на нормите за опазване на околната среда Euro 5, атмосферните  двигатели са заменени с такива имащи турбина и доста по-малък работен обем. Това се е случило както при бензиновите, така и при дизеловите двигатели. 



Сега доста масивния VW Touran вече ще се предлага с нов базисен двигател имащ обем 1.2 литра. Дали това е достатъчно на пътя? Кой би могъл и да си помисли допреди 4-5 години, че двигател с обем 1.2 литра ще задвижва голям автомобил от класа на Touran? Базисният двигател за MPV автомобила вече е добре познатия 1.2 TSI (77 kW). 



Малкият четирицилиндров агрегат е комбиниран с механична трансмисия с 6 степени. Срещу доплащане може да се получи и системата BlueMotion Technology (BMT), включваща Stop/Start и „интелигентен” алтернатор, зареждащ акумулатора по-интензивно при използване на спирачките. 



При тази конфигурация средният разход на гориво (според производителя) е 5.9 литра на 100 км. Впечатляващ е този разход на един автомобил със собствено тегло от почти 1600 кг. Според първите отзиви, двигателят с обем 1.2 литра и мощност 77 kW се справя добре с динамиката на семейния автомобил. 

Може би защото никой не очаква много от него, но максималният въртящ момент от 175 Nm (наличен между 1550 и 4100 об/мин) се справя също добре с относително тежкия Touran. Дори когато е натоварен с максимално позволените 705 кг, двигателят с обем 1197 cm3 не издъхва. Без голямо напъване поддържа позволената скорост от 130-140 км/час на магистрала и в същото време разходът не надхвърля 8 литра на 100 км. 



Малкият двигател е тих и доста добре работи, особено при средни обороти (2500 – 4500 об/мин). Максималната скорост на Touran с двигател 1.2 литра е 188 км/час, ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди. 



Ограничението на малкия двигател се чувства обаче, веднага след като колата достигне около 140 км/час. Ефектът на турбината престава да действа, моторът повишава обороти, но мощността остана относително скромна. Колата достига до обещаната максимална скорост от 188 км/час, но доста бавно и трудно. Това показва и времето за ускорение – 11.9 секунди. В началната фаза на ускорение обаче, нещата са доста по-добре, като от 0 до 80 км/час колата достига за 7.7 секунди. 

В крайна сметка може да се каже, че малкият двигател се справя относително добре и за един семеен автомобил с голям обем, за който не динамиката е от главно значение, това е сравнително добър избор.
0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    А допреди месец голфаджиите обясняваха как било безумие S80 с 1.6 двигател :D :D
  • #17
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    Ако прочетеш още веднъж какво съм написал и поразсъждаваш вярвам няма да пишеш подобни умозаключения!
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    В Гърция (просто пример) ме учуди, че най-масово продаваните автомобили са на VAG именно с този двигател (FSI и TSI). Монтират го на всичко - от VW поло до Octavia и Passat (дори мисля, че имаше подобен Seat на този Touran, със същия двигател). Не мисля, че има място за чудене - тези предложения са породени от политически решения. Или имаш кола с такъв двигател, или не припарваш в централната част на града - до това се свежда избора.
  • #15
    9 rate up comment 2 rate down comment
    MoTkO ( преди 15 години )
    значи според физичните механични..динамични закони янките правят най-добрите двигатели голям работен обем малко коне няма голямо натоварване...е харчат повече ама това е тема за друг разговор :)
  • #14
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    Физика учил ли си?А механика,динамика...Да качеството безспорно е ЕДНО ОТ НЕЩАТА,но не е единственото.ДВГ-то е агрегат,който търпи определени натоварвания,които достигат някакъв предел след който мотора става на салата.Освен това частите му са подложени на вибрации,а всеки с елементарни познания знае,че колкото повече намаляваме размера на дадено тяло толкова то става по-податливо на разрушаване,счупване,огъване,получават се вътрешни натоварвания и бърза умора на метала.Тва беше по металознание
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    елекрически коли, водород и т.н. само че разбира се тогава ще прехвърлим емисиите на CO2 от колите към хилядите тецове :)
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    nixi ( преди 15 години )
    Само времето ще покаже дали конкретни ят двигател е добър и за какви купета, но... Има едно но, намаляването на обема на двигателите поради евронормите не може продължи безкрай, все пак трябва да се намери някакъв баланс. Иначе за Евро 10 ще трябва да се монтира двигател от косачка.Нека сме реалисти - всички ДВГ са с ниско КПД каквито и турбини и щуротии да слагаме мисля скоро ще бъде достигнат лимита. Ако наистина искаме Евро 10 просто трябва да сменим технологията -
  • #11
    6 rate up comment 7 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    Преди време имаше тест на рено лагуна дизел със 177 кс , мисля ... при разглабянето му се останови че има прекомерно износване на долуспоменатите части в мотора. От Рено отговорили че са напълно наясно с споменатите проблеми ,но те не пречат на нормалното функциониране на техниката!!! Т.е знаят ,че мотора няма да издържи 200 000 км. например но очевидно не им пука. Примера е с Рено, няма нищо против марката !!! Не мога даси представя какъв марамалад ще е под капака след 5-6 г. с тоя даунсайзйнг!
  • #10
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    "Достатъчен ли е?"НЕ, НЕ И НЕ!!!
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    ДВГ ( преди 15 години )
    Да, напълно достатъчен е. И какво като е малък като обем. Не количеството материал е важно, а качеството на същият при изработката на двигателя. Освен това е неизбежно - даунсайзингът ще продължава и в един момент при покупка на кола ще избираме между 2- и 3-цилиндров агрегат. При това подобни двигатели ще има и при по-големи автомобили.