IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?

В рамките на протичащата модернизация на моделния ред на Volkswagen, дойде ред и на MPV модела Touran.

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?
Колата е на пазара от 2003 година, но промените този път не са само във визията. Макар след фейслифта да е запазен стила на автомобила, по-внимателно вглеждане показва, че в сравнение с предходната версия са останали непроменени само страничните врати. 



Това се е отразило в рязко подобряване на коефициента на аеродинамика (Сх), който от 0.32 при предишната версия сега е достигнал 0.29. 



Претрупаната с хром маска и хромираните елементи от фаровете при досегашния модел са изчезнали при модернизирания автомбил. Вместо ориентираните вертикално задни светлини са се появили хоризонтални такива, подобни на тези при новото поколение на Sharan



Също като при каросерията, съществени са промените в техническата част на обновения Touran. С наближаването на действието на нормите за опазване на околната среда Euro 5, атмосферните  двигатели са заменени с такива имащи турбина и доста по-малък работен обем. Това се е случило както при бензиновите, така и при дизеловите двигатели. 



Сега доста масивния VW Touran вече ще се предлага с нов базисен двигател имащ обем 1.2 литра. Дали това е достатъчно на пътя? Кой би могъл и да си помисли допреди 4-5 години, че двигател с обем 1.2 литра ще задвижва голям автомобил от класа на Touran? Базисният двигател за MPV автомобила вече е добре познатия 1.2 TSI (77 kW). 



Малкият четирицилиндров агрегат е комбиниран с механична трансмисия с 6 степени. Срещу доплащане може да се получи и системата BlueMotion Technology (BMT), включваща Stop/Start и „интелигентен” алтернатор, зареждащ акумулатора по-интензивно при използване на спирачките. 



При тази конфигурация средният разход на гориво (според производителя) е 5.9 литра на 100 км. Впечатляващ е този разход на един автомобил със собствено тегло от почти 1600 кг. Според първите отзиви, двигателят с обем 1.2 литра и мощност 77 kW се справя добре с динамиката на семейния автомобил. 

Може би защото никой не очаква много от него, но максималният въртящ момент от 175 Nm (наличен между 1550 и 4100 об/мин) се справя също добре с относително тежкия Touran. Дори когато е натоварен с максимално позволените 705 кг, двигателят с обем 1197 cm3 не издъхва. Без голямо напъване поддържа позволената скорост от 130-140 км/час на магистрала и в същото време разходът не надхвърля 8 литра на 100 км. 



Малкият двигател е тих и доста добре работи, особено при средни обороти (2500 – 4500 об/мин). Максималната скорост на Touran с двигател 1.2 литра е 188 км/час, ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди. 



Ограничението на малкия двигател се чувства обаче, веднага след като колата достигне около 140 км/час. Ефектът на турбината престава да действа, моторът повишава обороти, но мощността остана относително скромна. Колата достига до обещаната максимална скорост от 188 км/час, но доста бавно и трудно. Това показва и времето за ускорение – 11.9 секунди. В началната фаза на ускорение обаче, нещата са доста по-добре, като от 0 до 80 км/час колата достига за 7.7 секунди. 

В крайна сметка може да се каже, че малкият двигател се справя относително добре и за един семеен автомобил с голям обем, за който не динамиката е от главно значение, това е сравнително добър избор.
0 от 500
  • #68
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Съби ( преди 13 години )
    Вай, колко сте прости
  • #67
    2 rate up comment 1 rate down comment
    румката ( преди 13 години )
    Абе, много сте загубени. Пишете за колата по-горе, а не за всяка глупост, която се сетите. Като няма какво да кажете, просто си трайте. Направо не е за вярване, колко *** има.
  • #66
    0 rate up comment 1 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    от мноого години броните на автомобилите са пластмасови и зад тях има специалн греди и конструкция която абсорбира кенетичната енергиа при зблъсак :))Аз като ви разправям че живеете в миналия век вие ми не хващате вяра :)))))
  • #65
    0 rate up comment 1 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    :))) сигурен ли си че броните на БМВ АУДИ и Мерц са железни....!?? :))))Всъшност може и бронята на онзи *** дето "карал уж с420" да е желязна понеже моделът му е от 70сетта :))Но ти ако си толкова железен па дай да заложим по 1000дарка и да провбаме кои брони са железни :)))
  • #64
    2 rate up comment 21 rate down comment
    A3 ( преди 15 години )
    Hahahahahaha,Hahaha wij 1 peje i fiat bronite plastmasa a na bmw,audi benz jelqzo,dali sa po 1 tehnologiq,q srawni 1 pejo i 1 bmw sled 100 000 da widi6 koe powe4e tropa,a 100 000 se prawat za sredno 2,3 godini.Ama si prost i ti!!!!
  • #63
    2 rate up comment 7 rate down comment
    metko0 ( преди 15 години )
    pi4 az ne si padam po malki koli kat tebe golf dabe az karam mercedes s420 *** takav ne kat tebbe koli na staro prostakk
  • #62
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До IT ( преди 15 години )
    Алооо, неграмотнико пише се окупирал, а не укопирал и още куп правописни грешки-явно ти си селянина неграмотен,първо се научи да пишеш правилно, а после плескай глупостите си. А, ако става въпрос за Вагини, вече писах, че и майка има чарк, правен от Фолксваген и ти даже трябва да се гордееш с това.
  • #61
    3 rate up comment 2 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    :)))хехе забога човче...чудно ми е как може да има такива дребни хориц:)Не мислиш ли че само скъсаняци като тебе които карат ръждясали бараки ревът и се натдумват коя била по здрава :))Ако ти имаше нов автомобил щеше да знаеш че независимо от марката колата си варви идеално:) технологиата на навите коли е толкова оеднаквена че всичко е въпрос на вкус и предпочитания :)Проблемът е че хората като теб които живеят в миналия век няама как да го знаят :))
  • #60
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Личи си, че си селянин и изобщо не си стъпвал по-далеч от областният град.Ей ***, в Европа не е така, както е у ваща махала!!! Я като за начало си помисли малко по въпроса:Колко германски лигени има в Полша?Там дали от 100 автомобила има поне един ВАГЕН??? *** се разходи малко, ако искаш или можеш, само да не се изненадаш неприятно...
  • #59
    1 rate up comment 6 rate down comment
    A3 ( преди 15 години )
    Problemat na na6ata naciq e,4e takiwa kato teb nqmat pari za novo vozilo zatowa gledat da si kupqt wazmojno nai-ewtinoto-w slu4aq italianska kola na staro.No kato si q kupi6 po4wa6 da za6titawa6 cqlata italianska avto industriq bez dori da si se kazwal na nova italianska ili nova ot druga strana.Zamisli se samo za6to sa tolkowa po-ewtini italianskite koli na staro?