IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?

В рамките на протичащата модернизация на моделния ред на Volkswagen, дойде ред и на MPV модела Touran.

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?
Колата е на пазара от 2003 година, но промените този път не са само във визията. Макар след фейслифта да е запазен стила на автомобила, по-внимателно вглеждане показва, че в сравнение с предходната версия са останали непроменени само страничните врати. 



Това се е отразило в рязко подобряване на коефициента на аеродинамика (Сх), който от 0.32 при предишната версия сега е достигнал 0.29. 



Претрупаната с хром маска и хромираните елементи от фаровете при досегашния модел са изчезнали при модернизирания автомбил. Вместо ориентираните вертикално задни светлини са се появили хоризонтални такива, подобни на тези при новото поколение на Sharan



Също като при каросерията, съществени са промените в техническата част на обновения Touran. С наближаването на действието на нормите за опазване на околната среда Euro 5, атмосферните  двигатели са заменени с такива имащи турбина и доста по-малък работен обем. Това се е случило както при бензиновите, така и при дизеловите двигатели. 



Сега доста масивния VW Touran вече ще се предлага с нов базисен двигател имащ обем 1.2 литра. Дали това е достатъчно на пътя? Кой би могъл и да си помисли допреди 4-5 години, че двигател с обем 1.2 литра ще задвижва голям автомобил от класа на Touran? Базисният двигател за MPV автомобила вече е добре познатия 1.2 TSI (77 kW). 



Малкият четирицилиндров агрегат е комбиниран с механична трансмисия с 6 степени. Срещу доплащане може да се получи и системата BlueMotion Technology (BMT), включваща Stop/Start и „интелигентен” алтернатор, зареждащ акумулатора по-интензивно при използване на спирачките. 



При тази конфигурация средният разход на гориво (според производителя) е 5.9 литра на 100 км. Впечатляващ е този разход на един автомобил със собствено тегло от почти 1600 кг. Според първите отзиви, двигателят с обем 1.2 литра и мощност 77 kW се справя добре с динамиката на семейния автомобил. 

Може би защото никой не очаква много от него, но максималният въртящ момент от 175 Nm (наличен между 1550 и 4100 об/мин) се справя също добре с относително тежкия Touran. Дори когато е натоварен с максимално позволените 705 кг, двигателят с обем 1197 cm3 не издъхва. Без голямо напъване поддържа позволената скорост от 130-140 км/час на магистрала и в същото време разходът не надхвърля 8 литра на 100 км. 



Малкият двигател е тих и доста добре работи, особено при средни обороти (2500 – 4500 об/мин). Максималната скорост на Touran с двигател 1.2 литра е 188 км/час, ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди. 



Ограничението на малкия двигател се чувства обаче, веднага след като колата достигне около 140 км/час. Ефектът на турбината престава да действа, моторът повишава обороти, но мощността остана относително скромна. Колата достига до обещаната максимална скорост от 188 км/час, но доста бавно и трудно. Това показва и времето за ускорение – 11.9 секунди. В началната фаза на ускорение обаче, нещата са доста по-добре, като от 0 до 80 км/час колата достига за 7.7 секунди. 

В крайна сметка може да се каже, че малкият двигател се справя относително добре и за един семеен автомобил с голям обем, за който не динамиката е от главно значение, това е сравнително добър избор.
0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До очевидец ( преди 15 години )
    Кви ВАГ-ини сънуваш бе. Или може би искаш да кажеш, че на *** чарка и той е правен от Фолксваген.
  • #37
    4 rate up comment 4 rate down comment
    талибана ( преди 15 години )
    хахахах място не можело с "я " защото сме мякали-простотията на шопите няма граници ,затова и повечето успели,богати и известни са от провинцията защото истинските шопи са кухи парчета.
  • #36
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Пусни си националната телевизия и слушай как говорят! Да се научиш на български език! Че като те гледам как пишеш, ми става лошо! За жалост нямам живи баби, иначе бих те взел теб за овца и да те гледаме и да ти се смеем! :)
  • #35
    3 rate up comment 2 rate down comment
    AnonimeN ( преди 15 години )
    Брато, май си объркал статията - тук коментираме VW Touran, а не Рено 19. Ако Touran-а ти е тесен или си 200 кила или я сравняваш с Волгата на дядо ти. Виж, че е тежка, тежка е. Все пак е семеен седемместен автомобил с много голямо вътрешно пространство, а не двуврато купенце.
  • #34
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Шоп ( преди 15 години )
    Като са гадни шопите що щете тук дорнопробна селяния, шопите кофти *** дай да идем при тях. Тук било мръсно, ами да, след като се домъкнахте всички ***. Тук се вика место, ако искаш да мякаш върви при баба си и юркай "увсите".
  • #33
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Дума мЕсто - няма! Има дума мЯсто, с я! *** шоп! И после провинциалистите сме били еди какви си, нали? И в Гърция има доста фолксвагени, не знам ти в коя част си бил, но явно е било в някоя далечна провинция...
  • #32
    7 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 15 години )
    понеже съм *** и злобен фен на бмв не смея да си призная че и на бмв дизайна няма кой знае каква промяна а плюя по другите
  • #31
    14 rate up comment 7 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Тясна и тежка колица от царете на фейслифта, нещо, което практикуват от 70-те години, когато получиха втория си оригинален дизайн от Джуджаро. Първия го получиха от Фердинанд Порше около Втората световна война и с това се заключава историята на дизайна на моделите им.
  • #30
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Очевидец ( преди 15 години )
    Много си далеч от истината за най-масово продаваните коли в Гърция. За твое голямо учудване те нито са немски нито са ВАГ-ини , в Гърция първо място държи Тойота следвана от Хюндай , Рено , Фиат и първото вагинопроизводно Сеат. Любимият ти фолксваген е на 7 место. Спри да се изказваш неподготвен , това че в България е пълно с Голфове и подобни вагинопроизводни не означава че дръгите държави са толкова прости като нас...от Гоуфо по-бързо нема и от немското по-убаво нема. Държава от *** ***
  • #29
    8 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Добре, досега базов беше 1.6 102 к.с. атмосферен с около 150 Нм при ! 4000 об/мин. Откъдето и да го погледнеш новия е по-добре. То ясно, че и преди и сега 2.0 дизел е милион пъти по-добре, разбира се...