IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?

В рамките на протичащата модернизация на моделния ред на Volkswagen, дойде ред и на MPV модела Touran.

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?
Колата е на пазара от 2003 година, но промените този път не са само във визията. Макар след фейслифта да е запазен стила на автомобила, по-внимателно вглеждане показва, че в сравнение с предходната версия са останали непроменени само страничните врати. 



Това се е отразило в рязко подобряване на коефициента на аеродинамика (Сх), който от 0.32 при предишната версия сега е достигнал 0.29. 



Претрупаната с хром маска и хромираните елементи от фаровете при досегашния модел са изчезнали при модернизирания автомбил. Вместо ориентираните вертикално задни светлини са се появили хоризонтални такива, подобни на тези при новото поколение на Sharan



Също като при каросерията, съществени са промените в техническата част на обновения Touran. С наближаването на действието на нормите за опазване на околната среда Euro 5, атмосферните  двигатели са заменени с такива имащи турбина и доста по-малък работен обем. Това се е случило както при бензиновите, така и при дизеловите двигатели. 



Сега доста масивния VW Touran вече ще се предлага с нов базисен двигател имащ обем 1.2 литра. Дали това е достатъчно на пътя? Кой би могъл и да си помисли допреди 4-5 години, че двигател с обем 1.2 литра ще задвижва голям автомобил от класа на Touran? Базисният двигател за MPV автомобила вече е добре познатия 1.2 TSI (77 kW). 



Малкият четирицилиндров агрегат е комбиниран с механична трансмисия с 6 степени. Срещу доплащане може да се получи и системата BlueMotion Technology (BMT), включваща Stop/Start и „интелигентен” алтернатор, зареждащ акумулатора по-интензивно при използване на спирачките. 



При тази конфигурация средният разход на гориво (според производителя) е 5.9 литра на 100 км. Впечатляващ е този разход на един автомобил със собствено тегло от почти 1600 кг. Според първите отзиви, двигателят с обем 1.2 литра и мощност 77 kW се справя добре с динамиката на семейния автомобил. 

Може би защото никой не очаква много от него, но максималният въртящ момент от 175 Nm (наличен между 1550 и 4100 об/мин) се справя също добре с относително тежкия Touran. Дори когато е натоварен с максимално позволените 705 кг, двигателят с обем 1197 cm3 не издъхва. Без голямо напъване поддържа позволената скорост от 130-140 км/час на магистрала и в същото време разходът не надхвърля 8 литра на 100 км. 



Малкият двигател е тих и доста добре работи, особено при средни обороти (2500 – 4500 об/мин). Максималната скорост на Touran с двигател 1.2 литра е 188 км/час, ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди. 



Ограничението на малкия двигател се чувства обаче, веднага след като колата достигне около 140 км/час. Ефектът на турбината престава да действа, моторът повишава обороти, но мощността остана относително скромна. Колата достига до обещаната максимална скорост от 188 км/час, но доста бавно и трудно. Това показва и времето за ускорение – 11.9 секунди. В началната фаза на ускорение обаче, нещата са доста по-добре, като от 0 до 80 км/час колата достига за 7.7 секунди. 

В крайна сметка може да се каже, че малкият двигател се справя относително добре и за един семеен автомобил с голям обем, за който не динамиката е от главно значение, това е сравнително добър избор.
0 от 500
  • #58
    3 rate up comment 2 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Никой не намесвам просто ти казвам че немските коли се карат най-много в германиа...:))в САЩ са по-скоро екзотични возила...Всяка автомобилна нация си кара най-много неините автомобили :)и в това си има логика...:)Ние като си нямаме свои автомобили ходим да обаиваме чуждите и в това си има логика...:)
  • #57
    0 rate up comment 2 rate down comment
    NANI ( преди 15 години )
    Къде го удряш,къде се пука...Говорим за френски и италиански коли в САЩ,той намеси и японските :) Значи искаш да кажеш,че в САЩ има повече Пежо,Рено,Ситроен,Фиат-и,Алфи и т.н. от БМВ-та,Бенцове и вагени,така ли?
  • #56
    3 rate up comment 2 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    :))Кога чупеният ти голф земе да ти прави *** може и сам да си повярваш че е нещо велико :))Имиалсъм работа с всякави машини и тъй като не страдам от мания за величие и дебилни изблици от рода на:"пък ако искаш да знаеш моето си е най-хубаво"..:)Мога да ти кажа че всички са един дол дренки :)всеки автомобил си има своите + и - ,важно е този който си го е взел да си го харесва :))Ааа това каво мислят разни *** като вас е без никакво значение....:)))
  • #55
    1 rate up comment 4 rate down comment
    A3 ( преди 15 години )
    Hahahahaha,kakwa prostotiq kakwi 5lv be.4e 1 golf 3ka e na cenata na 1 156 be,wsi4ki,koito karate stari italianski koli e ne za6toto wi hareswat,a za6toto sa prekaleno ewtini.No kato gi kupite po4wate da se samonawiwate kolko po-dobri sa i nz si kwo si.
  • #54
    1 rate up comment 3 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Амаа те щото в САЩ са се скасали да карат немски :)))Ти от марс ли падаш та незнаеш че зад океана си карат най-много техните големи пикапи а останлото е маде ин Япан...:)Защо според теб тойота е най-големия производител...укопирала е от много години най-гелмият автомобилен пазар в света-този на САЩ :))Аа най важният пазар на ферари е Америка италианците купиха крайслар рено и нисан са обединени така че колкото немски карат толкова френски и италиански.Германци да бяхте нямаше да ревете толков:)
  • #53
    0 rate up comment 2 rate down comment
    NANI ( преди 15 години )
    И в САЩ много карат френски и италиански коли,нали?
  • #52
    1 rate up comment 6 rate down comment
    metko0 ( преди 15 години )
    em s vremeto moje i da go pusnat i pak 6e varvi dosta dobre pi4 hoda na edna kola ne zavisi samo ot goleminata na dvigatelq
  • #51
    1 rate up comment 4 rate down comment
    metko0 ( преди 15 години )
    prav siiiii nomer edno sa koi kvo 6te da kazva
  • #50
    1 rate up comment 4 rate down comment
    metko0 ( преди 15 години )
    abe pi4 ti imal li si si rabota s nemski ma6ini? Ne samo koli a naprimer bageri
  • #49
    12 rate up comment 5 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Всъшност най-много Вагини се карат в германиа :)Във Франция и Италиа също са рядкост....франсетата си карат френските коли а италианците италианските..:))Успехат на ВВ се дължи на силната немска икономика и най-големият пазар на автомобили който се яавява роден за Вагенщайн....:))Иначе е омого яасно че немските коли не са нищо повече от всички останали ама понеже някой хора четът много АутоБилд аа и в гаража си имат ръждясал Голф па са прости като ***...та ходят да парадират с простотията си