IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?

В рамките на протичащата модернизация на моделния ред на Volkswagen, дойде ред и на MPV модела Touran.

VW Touran с базисен двигател 1.2 TSI? Достатъчен ли е?
Колата е на пазара от 2003 година, но промените този път не са само във визията. Макар след фейслифта да е запазен стила на автомобила, по-внимателно вглеждане показва, че в сравнение с предходната версия са останали непроменени само страничните врати. 



Това се е отразило в рязко подобряване на коефициента на аеродинамика (Сх), който от 0.32 при предишната версия сега е достигнал 0.29. 



Претрупаната с хром маска и хромираните елементи от фаровете при досегашния модел са изчезнали при модернизирания автомбил. Вместо ориентираните вертикално задни светлини са се появили хоризонтални такива, подобни на тези при новото поколение на Sharan



Също като при каросерията, съществени са промените в техническата част на обновения Touran. С наближаването на действието на нормите за опазване на околната среда Euro 5, атмосферните  двигатели са заменени с такива имащи турбина и доста по-малък работен обем. Това се е случило както при бензиновите, така и при дизеловите двигатели. 



Сега доста масивния VW Touran вече ще се предлага с нов базисен двигател имащ обем 1.2 литра. Дали това е достатъчно на пътя? Кой би могъл и да си помисли допреди 4-5 години, че двигател с обем 1.2 литра ще задвижва голям автомобил от класа на Touran? Базисният двигател за MPV автомобила вече е добре познатия 1.2 TSI (77 kW). 



Малкият четирицилиндров агрегат е комбиниран с механична трансмисия с 6 степени. Срещу доплащане може да се получи и системата BlueMotion Technology (BMT), включваща Stop/Start и „интелигентен” алтернатор, зареждащ акумулатора по-интензивно при използване на спирачките. 



При тази конфигурация средният разход на гориво (според производителя) е 5.9 литра на 100 км. Впечатляващ е този разход на един автомобил със собствено тегло от почти 1600 кг. Според първите отзиви, двигателят с обем 1.2 литра и мощност 77 kW се справя добре с динамиката на семейния автомобил. 

Може би защото никой не очаква много от него, но максималният въртящ момент от 175 Nm (наличен между 1550 и 4100 об/мин) се справя също добре с относително тежкия Touran. Дори когато е натоварен с максимално позволените 705 кг, двигателят с обем 1197 cm3 не издъхва. Без голямо напъване поддържа позволената скорост от 130-140 км/час на магистрала и в същото време разходът не надхвърля 8 литра на 100 км. 



Малкият двигател е тих и доста добре работи, особено при средни обороти (2500 – 4500 об/мин). Максималната скорост на Touran с двигател 1.2 литра е 188 км/час, ускорението от място до 100 км/час е за 11.9 секунди. 



Ограничението на малкия двигател се чувства обаче, веднага след като колата достигне около 140 км/час. Ефектът на турбината престава да действа, моторът повишава обороти, но мощността остана относително скромна. Колата достига до обещаната максимална скорост от 188 км/час, но доста бавно и трудно. Това показва и времето за ускорение – 11.9 секунди. В началната фаза на ускорение обаче, нещата са доста по-добре, като от 0 до 80 км/час колата достига за 7.7 секунди. 

В крайна сметка може да се каже, че малкият двигател се справя относително добре и за един семеен автомобил с голям обем, за който не динамиката е от главно значение, това е сравнително добър избор.
0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    Гледай и тук за какво става на въпрос:http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/IMG_0565.jpgОт 52 места въпросното недоразумение е на 52-ро място.И като започне някой да ми обяснява колко били добри,здрави,надеждни направо ми идва да му се изхиля.Сигурно и това са предразсъдъци!?Не,не са,това е живата истина подкрепена с факти.На този 1,2 двигател на това купе,ако се товари колата каквото всъщност и е предназначението гарантирам,че и 100000км. няма да издържи.
  • #7
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    И какво им е изключително издръжливото особено пък двигателите на ВАГ.Я първо виж за какво става на въпрос:http://img40.imageshack.us/f/img0580u.jpg/На 63000км.заминала цилиндрова глава,а на 97000км.гръмнало турбо:http://img144.imageshack.us/f/img0583l.jpg/Така,че май ти си притежателя на предрасъдаци,а не някой друг.Да не говорим,че някой двигатели на същата фирма след 50000км.почват да горят по 2л.масло на 1000км и от сервиза им казват,че е нормално.Това нов и в гаранция автомобил.
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Трябваше поне да е 1.4
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Sly ( преди 15 години )
    Времето ще покаже.
  • #4
    15 rate up comment 10 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Пичове, да ви имам предразсъдъците. Ако всички разсъждаваха като вас, все още щяхме да карам 4 литрови коли по 23 к.с. (Модел Т).Вие за прогрес не сте ли чували? Малките турбо мотори са бъдещето. Този 1.2 турбо, например, има въртящ момент като 1.8 атмосферен, при това в 2/3 от оборотния си диапазон, вместо в крещящо високи обороти.Това за ремонта на 100К също са глупости. Съвременните двигатели са изключително издръжливи и наджвивяват автомобила без проблем.
  • #3
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Де бе да ( преди 15 години )
    Направо да разглобяват някое скутерче и да действат.Или да му монтират вентилатор на задния капак(и без това е тумбест като Карлсон който живее на покрива).Тия вече се оляха.Пълен смях.На Витиня ще издрапа,ама с попътен вятър...
  • #2
    31 rate up comment 10 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    Тези вече почнаха да се оливат.Как ще сложиш на този кютюк 1,2 двигателче,ако ще и с би-турбо да е!!?За придвижване със скорост на куца *** ставая,ама за друго не.Интересно ми е с 4 4овека и малко багаж дали ще може да качи Витиня или да мине по някой проход?Шипка да речем.Или ще се налага пасажерите да слизат и да тикат.А колко ще е ресурса на двигателя с тази малка кубатура теглещ такава талига?Или той вече ще се смята за консуматив!?
  • #1
    28 rate up comment 6 rate down comment
    Lord ( преди 15 години )
    Малкият двигател се справя добре, но дали след 100 000 км. майстора ще се справи добре със смяна на биелни лагери, шлайфане на вал,смяна сигменти. Мое мнение, но малките двигатели са си за малки автомобили!