Най-сериозната промяна е в предната част на автомобила, като модернизирания RAV4 изглежда по-мощен и агресивен от предходния. Новата решетка на радиатора с хромирани ребра е по-голяма, докато фаровете са по-малки. Друга е и формата на предната броня.
Колата изглежда по-висока от предходната модификация, но това е само визуален ефект. Като цяло промените са козметични, но това е логично, като се има предвид, че предишната промяна по модела беше направена само преди една година - през пролетта на 2009 година.
За теста на Automedia.bg, фирмата ТМ Ауто предостави бензиновата версия (за Европа) на RAV4. Тя е с четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра (1987 см3) Valvematic. Предлага максимална мощност от 116 kW (158 k.с.) при 6200 оборота в минута, а максималният въртящ момент е 198 Nm при 4400 об/мин. Колата беше със системата 4х4 ADS (Active Drive System) в комбинация с трансмисия Multidrive S (СVT) със седем степени, режим Sport и лостчета за превключване под волана.
Съмненията ни, че 158 к.с. ще са малко за SUV модела бързо се изпариха по магистралата до Пловдив. Вярно е обаче, че при по-ниски обороти колата изглежда малко тромава, набира сякаш по-трудно, двигателят е шумен. След като премине над 3000 оборота в минута обаче, двигателят разкрива пълната си сила. Става тих, с култивиран ход и дава отлична динамика на автомобила.
Скоростната кутия превключва бързо и относително тихо, не се усеща някакво придърпване или неравност в хода. Разходът на гориво за стотината километра по магистралата беше около 7.4 литра. След това по по-тесния и бавен път до Пампорово разходът падна до около 6.8 литра на 100 км.
По завоите след Асеновград колата се държеше доста стабилно при скорост от около 70-80 км/час. Наклоните не се усещаха, но по-твърдото окачване напомни за себе си, особено на задните седалки. Въпреки това усещането за комфорт не изчезна. Седалките са твърди, но удобни и отпред дават добра опора за бедрата на водача, както и в лумбалната област.
.jpg)
Задните седалки могат да се сгънат лесно само с натискането на две ръчки, като системата наречена Easy Flat действа бързо и безотказно, при това без да е нужно да се прибират облегалките за главите. Предполагаме обаче, че това ще се налага в по-редки моменти, защото багажникът на RAV4 модел 2010 е изключително голям и може да поеме доста багаж и товари.
.jpg)
От Пампорово продължихме през Широка Лъка към Триградското ждрело. Пътят стана още по-тесен и макар много живописен, на места с доста неравности. За новият RAV4 това не беше проблем, но като цяло комфортът в купето намаля, неравностите се усещаха на моменти доста силно. За това обаче едва ли трябва да виним RAV4, а по-скоро пътната настилка (или нейната липса на места). Кормилната система действаше изключително точно и бързо, като срещу малки усилия на водача постигаше желаната промяна в посоката. Многофункционалният волан е много удобен, лежи в ръцете точно и изглежда спортно.
.jpg)
Спирачната система също действаше безукорно, като изискваше също малки усилия. Който е бил на ждрелото край село Триград знае, че в последния участък преди пещерата „Дяволското гърло”, пътят е съвсем тесен и разминаването става с изчакване, връщане до по-широки места.
Макар и относително с по-голям обем, Toyota RAV4 показа изключителна маневреност, изискваше малко място за завой, улеснявайки водача максимално в екстремно трудните пътни условия.
.jpg)
Пътуването ни продължи през Доспат, Батак, Пазарджик и отново по магистралата до София. Заключението ни за Toyota RAV4 не се различава от това, което вече знаехме за този автомобил – надежден, сигурен, даващ самочувствие на пътя. Всъщност това са причините от този модел за 16 години да са продадени в Европа над 1 милион броя.


4