IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

От София до Триградското ждрело с Toyota RAV4

Toyota RAV4 се появява на пазара през 1994 като основоположник на сегмента на малките SUV автомобили.

От София до Триградското ждрело с Toyota RAV4
Днес актуалната трета генерация е преминала през втори фейслифт и вече е на пазара в Европа с обновената си версия. 



Най-сериозната промяна е в предната част на автомобила, като модернизирания RAV4 изглежда по-мощен и агресивен от предходния. Новата решетка на радиатора с хромирани ребра е по-голяма, докато фаровете са по-малки. Друга е и формата на предната броня. 



Колата изглежда по-висока от предходната модификация, но това е само визуален ефект. Като цяло промените са козметични, но това е логично, като се има предвид, че предишната промяна по модела беше направена само преди една година - през пролетта на 2009 година. 



За теста на Automedia.bg, фирмата ТМ Ауто предостави бензиновата версия (за Европа) на RAV4. Тя е с четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра (1987 см3) Valvematic. Предлага максимална мощност от 116 kW (158 k.с.) при 6200 оборота в минута, а максималният въртящ момент е 198 Nm при 4400 об/мин. Колата беше със системата 4х4 ADS (Active Drive System) в комбинация с трансмисия Multidrive S (СVT) със седем степени, режим Sport и лостчета за превключване под волана. 



Съмненията ни, че 158 к.с. ще са малко за SUV модела бързо се изпариха по магистралата до Пловдив. Вярно е обаче, че при по-ниски обороти колата изглежда малко тромава, набира сякаш по-трудно, двигателят е шумен. След като премине над 3000 оборота в минута обаче, двигателят разкрива пълната си сила. Става тих, с култивиран ход и дава отлична динамика на автомобила. 



Скоростната кутия превключва бързо и относително тихо, не се усеща някакво придърпване или неравност в хода. Разходът на гориво за стотината километра по магистралата беше около 7.4 литра. След това по по-тесния и бавен път до Пампорово разходът падна до около 6.8 литра на 100 км. 



По завоите след Асеновград колата се държеше доста стабилно при скорост от около 70-80 км/час. Наклоните не се усещаха, но по-твърдото окачване напомни за себе си, особено на задните седалки. Въпреки това усещането за комфорт не изчезна. Седалките са твърди, но удобни и отпред дават добра опора за бедрата на водача, както и в лумбалната област. 



Задните седалки могат да се сгънат лесно само с натискането на две ръчки, като системата наречена Easy Flat действа бързо и безотказно, при това без да е нужно да се прибират облегалките за главите. Предполагаме обаче, че това ще се налага в по-редки моменти, защото багажникът на RAV4 модел 2010 е изключително голям и може да поеме доста багаж и товари. 



От Пампорово продължихме през Широка Лъка към Триградското ждрело. Пътят стана още по-тесен и макар много живописен, на места с доста неравности. За новият RAV4 това не беше проблем, но като цяло комфортът в купето намаля, неравностите се усещаха на моменти доста силно. За това обаче едва ли трябва да виним RAV4, а по-скоро пътната настилка (или нейната липса на места). Кормилната система действаше изключително точно и бързо, като срещу малки усилия на водача постигаше желаната промяна в посоката. Многофункционалният волан е много удобен, лежи в ръцете точно и изглежда спортно.



Спирачната система също действаше безукорно, като изискваше също малки усилия. Който е бил на ждрелото край село Триград знае, че в последния участък преди пещерата „Дяволското гърло”, пътят е съвсем тесен и разминаването става с изчакване, връщане до по-широки места. 



Макар и относително с по-голям обем, Toyota RAV4 показа изключителна маневреност, изискваше малко място за завой, улеснявайки водача максимално в екстремно трудните пътни условия. 



Пътуването ни продължи през Доспат, Батак, Пазарджик и отново по магистралата до София. Заключението ни за Toyota RAV4 не се различава от това, което вече знаехме за този автомобил – надежден, сигурен, даващ самочувствие на пътя. Всъщност това са причините от този модел за 16 години да са продадени в Европа над 1 милион броя. 


0 от 500
  • #25
    6 rate up comment 2 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Трифорсе ти си емблематична фигура в този форум........просто се кефя колко интерес проявяват към теб в този форум....казвам го с добри намерения да знаеш....
  • #24
    6 rate up comment 8 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Много ясно че Сузуки са преди Тойота,абе Тойота е пълна скръб незнам какво им се кефят хората в БГ,че дори да ги сравняват с премиум производителите....това са евтини коли за народа.....шпек "ЛЕКИ" сред колите....
  • #23
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Не знаех, че си ми съгражданин и правиш такива работи! Да не си от някое съседно село бе, извратеняк? Такива като теб трябва да ги разстрелват публично :)
  • #22
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Пия си урината и еякулата за закуска и какво от това, в Казанлък така правим :)
  • #21
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Obrut ( преди 15 години )
    Ако японците с RAV4 имат много да наваксват, то тигуанчето направо се движи в посока не към 2010-11-12, а към 1990-а... по-*** и глупаво направен голф на пружини няма! Направиха този модел само за да се включат в разрастващия се в Европа сегмент, а не за да предложат нещо принципно ново.
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Obrut ( преди 15 години )
    Наистина CVT кутията няма как да превключва, при положение че е безстепенна (т.е. няма предавки...), но и тя придърпва в определени условия, може и да превърти ремъка, ако я напънеш много при по-голям наклон.
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Shteel ( преди 15 години )
    Основоположник на сегмента на мини SUV е Сузуки с Jimny/Samurai, от 1968 насам, после през '88 го доразвиват с Vitara и чаааааак '94 се появява RAV4.
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    foto ( преди 15 години )
    Статия макар и не лоша като писане е доста развалена заради кофти снимките. Направо никакво старание от ваша страна в това отношение, занимавам се с фотография, ако ви е трудно да се справите със снимковият материал бих си предложил услугите, даже и пари няма да искам, просто ми е кофти като гледам такива снимки изплескани буквално, върху сравнително приличната статия. Ако имате интерес може да пишете на mutualrespect***gmail.com
  • #17
    15 rate up comment 1 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Скоростна кутия CVT не превключва изобщо ***.....тя е безстепенна и няма как да ви придърпа,освен лоши снимки и правописни грешки,има и фактологически разминавания,CVT ще придърпа когато Азис роди по естествен път.....
  • #16
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    тези снимки с телефон ли ги правихте?