IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

От София до Триградското ждрело с Toyota RAV4

Toyota RAV4 се появява на пазара през 1994 като основоположник на сегмента на малките SUV автомобили.

От София до Триградското ждрело с Toyota RAV4
Днес актуалната трета генерация е преминала през втори фейслифт и вече е на пазара в Европа с обновената си версия. 



Най-сериозната промяна е в предната част на автомобила, като модернизирания RAV4 изглежда по-мощен и агресивен от предходния. Новата решетка на радиатора с хромирани ребра е по-голяма, докато фаровете са по-малки. Друга е и формата на предната броня. 



Колата изглежда по-висока от предходната модификация, но това е само визуален ефект. Като цяло промените са козметични, но това е логично, като се има предвид, че предишната промяна по модела беше направена само преди една година - през пролетта на 2009 година. 



За теста на Automedia.bg, фирмата ТМ Ауто предостави бензиновата версия (за Европа) на RAV4. Тя е с четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра (1987 см3) Valvematic. Предлага максимална мощност от 116 kW (158 k.с.) при 6200 оборота в минута, а максималният въртящ момент е 198 Nm при 4400 об/мин. Колата беше със системата 4х4 ADS (Active Drive System) в комбинация с трансмисия Multidrive S (СVT) със седем степени, режим Sport и лостчета за превключване под волана. 



Съмненията ни, че 158 к.с. ще са малко за SUV модела бързо се изпариха по магистралата до Пловдив. Вярно е обаче, че при по-ниски обороти колата изглежда малко тромава, набира сякаш по-трудно, двигателят е шумен. След като премине над 3000 оборота в минута обаче, двигателят разкрива пълната си сила. Става тих, с култивиран ход и дава отлична динамика на автомобила. 



Скоростната кутия превключва бързо и относително тихо, не се усеща някакво придърпване или неравност в хода. Разходът на гориво за стотината километра по магистралата беше около 7.4 литра. След това по по-тесния и бавен път до Пампорово разходът падна до около 6.8 литра на 100 км. 



По завоите след Асеновград колата се държеше доста стабилно при скорост от около 70-80 км/час. Наклоните не се усещаха, но по-твърдото окачване напомни за себе си, особено на задните седалки. Въпреки това усещането за комфорт не изчезна. Седалките са твърди, но удобни и отпред дават добра опора за бедрата на водача, както и в лумбалната област. 



Задните седалки могат да се сгънат лесно само с натискането на две ръчки, като системата наречена Easy Flat действа бързо и безотказно, при това без да е нужно да се прибират облегалките за главите. Предполагаме обаче, че това ще се налага в по-редки моменти, защото багажникът на RAV4 модел 2010 е изключително голям и може да поеме доста багаж и товари. 



От Пампорово продължихме през Широка Лъка към Триградското ждрело. Пътят стана още по-тесен и макар много живописен, на места с доста неравности. За новият RAV4 това не беше проблем, но като цяло комфортът в купето намаля, неравностите се усещаха на моменти доста силно. За това обаче едва ли трябва да виним RAV4, а по-скоро пътната настилка (или нейната липса на места). Кормилната система действаше изключително точно и бързо, като срещу малки усилия на водача постигаше желаната промяна в посоката. Многофункционалният волан е много удобен, лежи в ръцете точно и изглежда спортно.



Спирачната система също действаше безукорно, като изискваше също малки усилия. Който е бил на ждрелото край село Триград знае, че в последния участък преди пещерата „Дяволското гърло”, пътят е съвсем тесен и разминаването става с изчакване, връщане до по-широки места. 



Макар и относително с по-голям обем, Toyota RAV4 показа изключителна маневреност, изискваше малко място за завой, улеснявайки водача максимално в екстремно трудните пътни условия. 



Пътуването ни продължи през Доспат, Батак, Пазарджик и отново по магистралата до София. Заключението ни за Toyota RAV4 не се различава от това, което вече знаехме за този автомобил – надежден, сигурен, даващ самочувствие на пътя. Всъщност това са причините от този модел за 16 години да са продадени в Европа над 1 милион броя. 


0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Нa мен говориш, а вече всички знаят, че се предлагаш за пари на мъже, *** мозък, *** поне не съм обратен !!!
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    simo ( преди 15 години )
    Мой приятел има такава,само че 2009-а модел.Рав-чето е много хубаво,но най-хубаво е зимата,тогава разбираш,че караш кола,а не шейна.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    Супер е и е един от най-надеждните в класа си.При всички случай обаче дизела е за предпочитане.Икономичен е и много добре дърпа,изтегля те плавно в завоите,а баирите не се усещат.Единственото,което не ми харесва е страничното отваряне на задната врата.Все пак това е машина,която ще се ползва предимно из града и е много неудобно.Ето на Хонда CR-V си поправиха грешката в това отношение и в момента е много по-функционално товаренето на багажника при всякакви условия.
  • #12
    7 rate up comment 7 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    ако небалансирания или по точно недомислен двигател,защото е гадно да си купиш кола с двигател който не отговаря на купето,не те притеснява и е БЯЛ КАХЪР за мен и много други това е немислимо....
  • #11
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Пиле Шарено ( преди 15 години )
    Уважаеми автори на статията,Може би поради невръстната ви възраст нямате спомени или липсата на познания, но един от първите малки SUV-ове беше на друга японска фирма - Suzuki. Назад във годините други фирми също са произвеждали SUV-та, включително по време на WW II. Замислете се, че аз на 25 съм ги виждал и знам за тях, а Вие се опитвате да пишете статии, като експерти.
  • #10
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Че кой те принуждава да влизаш бе *** мозък? Да не са ти опряли пистолета в главата и да са те накарали насила?
  • #9
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Определено са пипнали дизайна! Жалко, че са дефектни :)
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    До калпазаните от Аудимедия: Първата ви снимка е адски разфокусирана! Подигравате се на себе си и на всички нас, които искаме да четем нещо за автомобили и сме принудени да влизаме в профанския ви сайт.
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    нормално да харчи повече от лека кола на магистралата все пак е доста по висок и не е толкова аеродинамичен.четъх някъде че ако се махне съпротевлението с въздуха ха колата и трябва с 85% по-малко гориво за да си поддържа скоростта
  • #6
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Бобо ( преди 15 години )
    Аз имам RAV4, 2009 - предишния модел и мисля, че написаното е обективно. Наистина возията при по-тежък път е тварда и некомфортна, двигателят е шумен при ниски обороти, но това са "бели кахъри", щото колицата иначе си е супер - надеждна и здрава