IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

От София до Триградското ждрело с Toyota RAV4

Toyota RAV4 се появява на пазара през 1994 като основоположник на сегмента на малките SUV автомобили.

От София до Триградското ждрело с Toyota RAV4
Днес актуалната трета генерация е преминала през втори фейслифт и вече е на пазара в Европа с обновената си версия. 



Най-сериозната промяна е в предната част на автомобила, като модернизирания RAV4 изглежда по-мощен и агресивен от предходния. Новата решетка на радиатора с хромирани ребра е по-голяма, докато фаровете са по-малки. Друга е и формата на предната броня. 



Колата изглежда по-висока от предходната модификация, но това е само визуален ефект. Като цяло промените са козметични, но това е логично, като се има предвид, че предишната промяна по модела беше направена само преди една година - през пролетта на 2009 година. 



За теста на Automedia.bg, фирмата ТМ Ауто предостави бензиновата версия (за Европа) на RAV4. Тя е с четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра (1987 см3) Valvematic. Предлага максимална мощност от 116 kW (158 k.с.) при 6200 оборота в минута, а максималният въртящ момент е 198 Nm при 4400 об/мин. Колата беше със системата 4х4 ADS (Active Drive System) в комбинация с трансмисия Multidrive S (СVT) със седем степени, режим Sport и лостчета за превключване под волана. 



Съмненията ни, че 158 к.с. ще са малко за SUV модела бързо се изпариха по магистралата до Пловдив. Вярно е обаче, че при по-ниски обороти колата изглежда малко тромава, набира сякаш по-трудно, двигателят е шумен. След като премине над 3000 оборота в минута обаче, двигателят разкрива пълната си сила. Става тих, с култивиран ход и дава отлична динамика на автомобила. 



Скоростната кутия превключва бързо и относително тихо, не се усеща някакво придърпване или неравност в хода. Разходът на гориво за стотината километра по магистралата беше около 7.4 литра. След това по по-тесния и бавен път до Пампорово разходът падна до около 6.8 литра на 100 км. 



По завоите след Асеновград колата се държеше доста стабилно при скорост от около 70-80 км/час. Наклоните не се усещаха, но по-твърдото окачване напомни за себе си, особено на задните седалки. Въпреки това усещането за комфорт не изчезна. Седалките са твърди, но удобни и отпред дават добра опора за бедрата на водача, както и в лумбалната област. 



Задните седалки могат да се сгънат лесно само с натискането на две ръчки, като системата наречена Easy Flat действа бързо и безотказно, при това без да е нужно да се прибират облегалките за главите. Предполагаме обаче, че това ще се налага в по-редки моменти, защото багажникът на RAV4 модел 2010 е изключително голям и може да поеме доста багаж и товари. 



От Пампорово продължихме през Широка Лъка към Триградското ждрело. Пътят стана още по-тесен и макар много живописен, на места с доста неравности. За новият RAV4 това не беше проблем, но като цяло комфортът в купето намаля, неравностите се усещаха на моменти доста силно. За това обаче едва ли трябва да виним RAV4, а по-скоро пътната настилка (или нейната липса на места). Кормилната система действаше изключително точно и бързо, като срещу малки усилия на водача постигаше желаната промяна в посоката. Многофункционалният волан е много удобен, лежи в ръцете точно и изглежда спортно.



Спирачната система също действаше безукорно, като изискваше също малки усилия. Който е бил на ждрелото край село Триград знае, че в последния участък преди пещерата „Дяволското гърло”, пътят е съвсем тесен и разминаването става с изчакване, връщане до по-широки места. 



Макар и относително с по-голям обем, Toyota RAV4 показа изключителна маневреност, изискваше малко място за завой, улеснявайки водача максимално в екстремно трудните пътни условия. 



Пътуването ни продължи през Доспат, Батак, Пазарджик и отново по магистралата до София. Заключението ни за Toyota RAV4 не се различава от това, което вече знаехме за този автомобил – надежден, сигурен, даващ самочувствие на пътя. Всъщност това са причините от този модел за 16 години да са продадени в Европа над 1 милион броя. 


0 от 500
  • #5
    12 rate up comment 4 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    Ако ви дам моята кола, да се разходите с нея 400-500км. после ще ми напишете ли такaва статия с линк към mobile за да си я продам по-лесно :) Защото в горния материал не виждам и грам обективност. смятате ли, че някой разумен човек ще поярва че един продукт , незавсимо какъв, може да няма слабости. Ще бъде чесно да ги посочите, ако искате да има желания ефект върху серизозните копувачи :)
  • #4
    8 rate up comment 11 rate down comment
    TM ( преди 15 години )
    по стечение на обстоятелствата във фирмата ни имаме тигуан на фоксваген и рав4 на тойота, както и разни други.съжалявам НО японците адски много имат да наваксват във всички посоки!жалко, че вече години наред японците нищо ново не предлагат, на фона на автоматика на тигуана този на тойота е доста архаичен муден и шумен...
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Shteel ( преди 15 години )
    Да, на магистралата разходът е по-голям от този по планинския път до Пампорово. Явно това е разликата между SUV и лек автомобил - "джибовете" харчат повече като карат с постоянна скорост и по-малко като пътят е със завои и се взима на газ-спирачка-газ.
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Deymus ( преди 15 години )
    Абе първата снимка защо изобщо сте я сложили, не ви ли прави впечатление, че не е като останалите ;)
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Впечатлява ме ниския разход за този автомобил с бензинов двигател. Но и като го гледам този нисък въртящ момент и то при такива високи обороти си представям каква мъка е с това джипче. Малките дизели от под 100 к.с. са с по 200 Nm, които се реализират при по-малко от 2000 оборота.