IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

От София до Триградското ждрело с Toyota RAV4

Toyota RAV4 се появява на пазара през 1994 като основоположник на сегмента на малките SUV автомобили.

От София до Триградското ждрело с Toyota RAV4
Днес актуалната трета генерация е преминала през втори фейслифт и вече е на пазара в Европа с обновената си версия. 



Най-сериозната промяна е в предната част на автомобила, като модернизирания RAV4 изглежда по-мощен и агресивен от предходния. Новата решетка на радиатора с хромирани ребра е по-голяма, докато фаровете са по-малки. Друга е и формата на предната броня. 



Колата изглежда по-висока от предходната модификация, но това е само визуален ефект. Като цяло промените са козметични, но това е логично, като се има предвид, че предишната промяна по модела беше направена само преди една година - през пролетта на 2009 година. 



За теста на Automedia.bg, фирмата ТМ Ауто предостави бензиновата версия (за Европа) на RAV4. Тя е с четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра (1987 см3) Valvematic. Предлага максимална мощност от 116 kW (158 k.с.) при 6200 оборота в минута, а максималният въртящ момент е 198 Nm при 4400 об/мин. Колата беше със системата 4х4 ADS (Active Drive System) в комбинация с трансмисия Multidrive S (СVT) със седем степени, режим Sport и лостчета за превключване под волана. 



Съмненията ни, че 158 к.с. ще са малко за SUV модела бързо се изпариха по магистралата до Пловдив. Вярно е обаче, че при по-ниски обороти колата изглежда малко тромава, набира сякаш по-трудно, двигателят е шумен. След като премине над 3000 оборота в минута обаче, двигателят разкрива пълната си сила. Става тих, с култивиран ход и дава отлична динамика на автомобила. 



Скоростната кутия превключва бързо и относително тихо, не се усеща някакво придърпване или неравност в хода. Разходът на гориво за стотината километра по магистралата беше около 7.4 литра. След това по по-тесния и бавен път до Пампорово разходът падна до около 6.8 литра на 100 км. 



По завоите след Асеновград колата се държеше доста стабилно при скорост от около 70-80 км/час. Наклоните не се усещаха, но по-твърдото окачване напомни за себе си, особено на задните седалки. Въпреки това усещането за комфорт не изчезна. Седалките са твърди, но удобни и отпред дават добра опора за бедрата на водача, както и в лумбалната област. 



Задните седалки могат да се сгънат лесно само с натискането на две ръчки, като системата наречена Easy Flat действа бързо и безотказно, при това без да е нужно да се прибират облегалките за главите. Предполагаме обаче, че това ще се налага в по-редки моменти, защото багажникът на RAV4 модел 2010 е изключително голям и може да поеме доста багаж и товари. 



От Пампорово продължихме през Широка Лъка към Триградското ждрело. Пътят стана още по-тесен и макар много живописен, на места с доста неравности. За новият RAV4 това не беше проблем, но като цяло комфортът в купето намаля, неравностите се усещаха на моменти доста силно. За това обаче едва ли трябва да виним RAV4, а по-скоро пътната настилка (или нейната липса на места). Кормилната система действаше изключително точно и бързо, като срещу малки усилия на водача постигаше желаната промяна в посоката. Многофункционалният волан е много удобен, лежи в ръцете точно и изглежда спортно.



Спирачната система също действаше безукорно, като изискваше също малки усилия. Който е бил на ждрелото край село Триград знае, че в последния участък преди пещерата „Дяволското гърло”, пътят е съвсем тесен и разминаването става с изчакване, връщане до по-широки места. 



Макар и относително с по-голям обем, Toyota RAV4 показа изключителна маневреност, изискваше малко място за завой, улеснявайки водача максимално в екстремно трудните пътни условия. 



Пътуването ни продължи през Доспат, Батак, Пазарджик и отново по магистралата до София. Заключението ни за Toyota RAV4 не се различава от това, което вече знаехме за този автомобил – надежден, сигурен, даващ самочувствие на пътя. Всъщност това са причините от този модел за 16 години да са продадени в Европа над 1 милион броя. 


0 от 500
  • #45
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Тук говорех за тестове, които правят производителите. Според руската система, се измерва разходът на гориво при 90 и 120 км/ч и в градски цикъл. Според сегашната европейска система, се дава разходът на гориво в града, извън града и средно. Не е ясно обаче, какво означава извън града и при каква скорост се измерва тоя разход. За моята кола дават 4.7 л/100 извън града, но аз извън града не съм падал под 5.3 и то със скорост 80, максимум 90 без климатик! В града ми дават 8 л/100км, а аз не съм качвал над 7.3! Прави си сметка, колко икономично се опитвам да карам, но въпреки това извън града не става! Просто разходът е огромен при всяко натискане *** на газта! А руснаците от За Рулем преди много години тестваха Голф 2 и написаха колко в действителност гори и колко му дават по каталог. Да си забелязал да става нещо подобно с руските возила? Дават 8 на сто, гори 8 на сто. Дават 12 на сто, гори 12 на сто. Това, че хора като теб са ***, е отделен въпрос.
  • #44
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Мислиш ли че на Самарата километржа и скоростомера са давали реални стойности?Най вероятно е отчитала грешно,а и в комбинация с измамата на бензиностанцията и двойката ти по математика уравнението добива споменатите стойности...
  • #43
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Да нормалните/немските/коли след 3000 об. стават по шумни,ама те японците са майстори на ДВГ и утихват....А отнсоно разхода безиновите коли над 120км/ч вдигат разхода чувствително,при дизела е по малко увеличението заради въртящия момент най вероятно....
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    100% CVT e Multitronica.Ako при тебе нещо превърта е за ремонт,карал съм го на 40%наклон в комплекс Долче Вита-Свети Влас имах чувството че ще се метна на плажа толкова голям беше наклона с *** газ нищо не придърпва пич.....
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    И още нещо се сетих сега. Преди 25 години се появи Лада Самара и руското списание За Рулем бе залято от тестове на тоя и други подобни автомобили. По руската система за измерване на горивото, която е по-строга от сегашната европейска, Самарата дава еднакъв разход на гориво при постоянно движение със скорост 130 км/ч и движение в града! За жалост, сегашните данни от европейските производители са пунта мара и не е ясно точно какъв е разходът на гориво.
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Да, със 130-до 150 на магистралата и пуснат климатик. Освен това и бях натоварен, но разходът ме учуди, понеже от Русе до Шумен и обратно, съм карал нормално. Само по магистралата, която е около 80-90 км си позволих по-големи волности. 6.9 на сто бе шок за мен. Дори и с климатик по нормални пътища, минавайки през планински проходи, разходът ми на гориво не минава 6 на сто, като се движи около 5.5-5.8 л/100 км, като към тоя разход включвам и неизменното градско шофиране, докато се изпразни резервоара, за да го заредя! Скорости над 100-110 км/ч вдигат неимоверно много разхода на гориво. Дори едно дилърче от Мото Пфое, когато купувах моята кола ми спомена, че като карал тестовият Фокус до варна с яка газ, му е дал много висок разход на гориво. Ако погледнеш и разни тестове по разни списания непременно ще забележиш, че при настъпване педалът на газта, разходът на гориво дори и при малки и не толкова мощни автомобили, минава 15-20 л/100 км.
  • #39
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Пич, ако си се ръбил на магистралата със 150- няма начин да не ти даде по- голям разход на гориво. Може сто минуса да ми сложите, ама съм прав. Как може да съм прекосил няколко пъти Европа /обикновено в рамките на ограниченията/ и винаги на магистралите да ми е падал разхода в сравнение със тесни пътища със завои. Молим, вицовете на друг ги разправяйте.И цяла вечер се чудя аз ли съм крив или...ама да ми обяснявате, че една кола е по- тиха от 3к обороти нагоре...Нещо не се връзва.
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Ами уж и двете са безстепенни и по пътя на логиката и двете не би трябвало да придърпват. Но след като казваш, че CVT придърпва, значи японското е по-зле от Ауди-то. Тогава какво ми го хвалиш? :)
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    И защо да не дава по-малък разход на бавен и тесен път, отколкото на магистрала? И при мен е така с моята въшка. Най-големият ми разход за 60 000 км история бе 6.9 на сто, ползвайки магистрала Хемус към Варна. А най-ниският ми при нормално каране по първокласни пътища и многократно преминаване на Стара планина - 5.3 на сто.
  • #36
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Obrut ( преди 15 години )
    Не, мойто момче, не съм учил във вечерно. Дреме ми баща ти какво гениално творение на немската инженерна мисъл кара. След като ти казвам, може да се случи, значи може - изпитано е. По голям наклон с много газ. Кажи на баща ти да се пробва. Макар че тва Multitronic май не е баш CVT кутия, а?