IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ADAC Статистика на повредите 2009

Най-големият автомобилен клуб в Европа, ADAC публикува статистиката на повредите за 2009 година.

ADAC Статистика на повредите 2009


В три автомобилни категории Mercedes е на върха. Другите немски производители също на челни места.

При най-малките на първо място е Citroën C1, който е технологичен близнак с Peugeot 107 и Toyota Aygo. Зад него са Fiat Panda и VW Fox. Незадоволителна е оценката на Chevrolet Matiz (Spark) за години на производство 2008 и 2009 г.

В категорията "малки автомобили" най-добре се представя Mini. Плътно зад него са Ford Fusion и Mitsubishi Colt. Fiat Punto е по-назад в класацията, но оценката му е "добър".

В ниския среден клас печели Mercedes B-клас. Следват Audi A3 и BMW 1. Peugeot 307 е последен в тази категория, но оценките му са добри до задоволителни.

В средния клас и високия среден клас доминира отново Mercedes – тук със C-клас. Всяка от включените в класацията общо 6 производствени години получава максималната оценка "Sehr gut". BMW 3 и Audi A6 следват на второ и трето място.

В категорията спортни/кабрио автомобили участват само 4 автомобила. Тук отново печели Mercedes с моделите SLK и CLK. Peugeot 207 CC също се качва на стълбичката с победителите.



При SUV автомобилите победата отива в Бавария. BMW X3 се класира преди по-големия си брат BMW X5. Третото място е за Nissan Qashqai. Всички автомобили получават "Sehr gut" за всички години на производство, с които участват. В дъното на класацията на голяма дистанция ADAC поставя Toyota RAV4 и Hyundai Tucson.

При вановете най-добри резултати постига Citroën C4/Xsara Picasso. Opel Zafira и Renault Kangoo дават разочароващи стойности. При най-големите ванове приза се пада на VW Sharan и технологичния му близнак Seat Alhambra, но в тази категория за първо място са достатъчни "добри" до "задоволителни" оценки. Ford Transit е последен тук.

Статистиката на ADAC се отнася до 1-6 годиши автомобили. Най-често срещаните проблеми, както и миналата година, са причинени от отказала електроника (40,8%), повреди в запалването (10,8%). Проблемите в двигателите със 7,6% се оказват доста редки.

Всички подробности, но на немски.
0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Нищо не каза.
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    класация ( преди 14 години )
    Не знам за ADAC,но Autobild избиха рибата в последния брой!Класацията за най-икономичните модели.Първо,че изобщо не е пълна и второ,трудно прикриват пристрастността си.Показали снимка на А6 с голям надпис "Най-мощния",а е 136 к.с.В таблицата под него има коли с 245 к.с. и много по-икономични от А6,който по тези показатели е средна хубост.Но редакторите цепят мрака - А6 "Най-мощния".. вече стават смешни!Да не говорим колко са невежи,щом слагат в един клас Пасат и Октавия,смяяяях....класация
  • #23
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Deko ( преди 14 години )
    да,ама фиестата я няма...:))) малкия боклучест форд
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    И да поясня, че Форд Фюжън е плътно зад Мини при малките автомобили. Доколкото се сещам Мини бе критикувано за ниската надеждност. Тук обаче е на първо място. всичко сигурно си има обяснение, дори и това, че Форд Фюжън се представя еднакво добре при класациите на ADAC и TuV. Това не може да се каже за останалите модели. сами си правете заключенията, колко е напред Фюжън, който е една висока Фиеста :) Сега доволен ли си от разяснението? :P
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Ами Fusion е там. Но след разясненията на колегите какво представлява ADAC мисля, че няма повече нужда от заяждания. Авно това е класация за автомобилите, на които им е било оказана помощ. Но ако се покаже някоя таблица, ще стане по-ясно.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    FT ( преди 14 години )
    Гледам в последния Аутобилд,Audi R8 е на последно място в един сравниртелен тест.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Нещо Ford Fiesta липсва,то и голфчето го няма
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ADACняма обективност ( преди 14 години )
    Тая класация е най-НЕобективната и най-голямата глупост.Повечето марки си имат собствена пътна помощ и си изтеглят колите без Адак дори да знаят.И Адак правят класация единствено на закъсали коли, и то тези,които не ползват фирмената пътна помощ.Демек правят статистика на коли тоталки-с тотални повреди на пътя.Изобщо не знам защо се публикува АДАК, те изобщо не могат да дадат обективна информация.Обективна информация дава ТЮВ,където се проверява германския автопарк в задължителни техн прегледи.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Субарувич ( преди 14 години )
    Същата тази организация ADAC преди две години твърдеше че В-клас е най-развалящия се Мерцедес. Какво означава Пежо 307 да е с оценка добър до задоволителен след като е една от най-развалящите се коли? А 207сс било на стълбичката на победителите, но в класацията участвали само 4 автомобила???? Зафирата е един от надеждните ванове но тук е на дъното???? Не знам тия от ADAC дали са влизали в сервиз, но тук има и хора дето следят международните форуми - тая класация е пълен въздух.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    БМВ Х3 -1во място, Х5 -2то доста добре! Къде са Q вагоните?