IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ADAC Статистика на повредите 2009

Най-големият автомобилен клуб в Европа, ADAC публикува статистиката на повредите за 2009 година.

ADAC Статистика на повредите 2009


В три автомобилни категории Mercedes е на върха. Другите немски производители също на челни места.

При най-малките на първо място е Citroën C1, който е технологичен близнак с Peugeot 107 и Toyota Aygo. Зад него са Fiat Panda и VW Fox. Незадоволителна е оценката на Chevrolet Matiz (Spark) за години на производство 2008 и 2009 г.

В категорията "малки автомобили" най-добре се представя Mini. Плътно зад него са Ford Fusion и Mitsubishi Colt. Fiat Punto е по-назад в класацията, но оценката му е "добър".

В ниския среден клас печели Mercedes B-клас. Следват Audi A3 и BMW 1. Peugeot 307 е последен в тази категория, но оценките му са добри до задоволителни.

В средния клас и високия среден клас доминира отново Mercedes – тук със C-клас. Всяка от включените в класацията общо 6 производствени години получава максималната оценка "Sehr gut". BMW 3 и Audi A6 следват на второ и трето място.

В категорията спортни/кабрио автомобили участват само 4 автомобила. Тук отново печели Mercedes с моделите SLK и CLK. Peugeot 207 CC също се качва на стълбичката с победителите.



При SUV автомобилите победата отива в Бавария. BMW X3 се класира преди по-големия си брат BMW X5. Третото място е за Nissan Qashqai. Всички автомобили получават "Sehr gut" за всички години на производство, с които участват. В дъното на класацията на голяма дистанция ADAC поставя Toyota RAV4 и Hyundai Tucson.

При вановете най-добри резултати постига Citroën C4/Xsara Picasso. Opel Zafira и Renault Kangoo дават разочароващи стойности. При най-големите ванове приза се пада на VW Sharan и технологичния му близнак Seat Alhambra, но в тази категория за първо място са достатъчни "добри" до "задоволителни" оценки. Ford Transit е последен тук.

Статистиката на ADAC се отнася до 1-6 годиши автомобили. Най-често срещаните проблеми, както и миналата година, са причинени от отказала електроника (40,8%), повреди в запалването (10,8%). Проблемите в двигателите със 7,6% се оказват доста редки.

Всички подробности, но на немски.
0 от 500
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ka ( преди 14 години )
    Какво,Passat и Octavia са в един клас,ле лееееее,невеж народ!За незнаещите,Octavia е на платформа на Jetta.Или Passat и Jetta са на една платформа,а!
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    T U R B O _ B G R S ( преди 14 години )
    Lqlqllqlqlqlqlqlqlqllqlqlqql
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    T U R B O _ B G R S ( преди 14 години )
    Все пак, това са най-икономичните, а не всички автомобили. За Куга е успех, че се класира на челните места. Гледам и една Фиеста там. няма какво повече да кажа. Просто, Фопрд са първата и единствена марка на света :P
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    sorry тогава.
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Като гледаме Форд Куга бая са го намачкали,последен...:)))
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    TURBO ( преди 14 години )
    Смешно е,защото точно Autobild тестваха колко гори прехваленото Поло с 3.3 смесен разход,по трасе отговарящо на методиката за измерване.Както и да го въртяха,под 4.7 не паднаха.Поканиха тестовия пилот на VW ,взеха и втора кола,да сравнят двете.И спеца успя в най-добрия случай да го докара до 3.75,като дори редакторите забелязали дребния шмекерлък,че човека на VW карал по-бавно от колкото трябва,но нейсе.Въпреки тътрузенето 3.75/100 е доста повече от 3.3/100.Най-големите измамници са VW.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Колегата имаше предвид, че Октавия е конструирана върху платформата на Голф. Това естествено не означава, че автомобилите не са в един клас.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    T U R B O _ B G R S ( преди 14 години )
    Само виж, как Форд мачка конкуренцията при вановете. Не е истина направо ;) Отново Форд показа, че е първата марка на света :P
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Пасат и октавия са във един клас,както бмв 3...ауди а4,мерцедес ц класа и т.н.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Тоя брой е много ***, както и 90 % от всички останали. Разлистих го за еднаминута, не намерих абслолютно нищо интересно и се замислих, защо ли изобщо спонсорирам тия некадърници. визирам главно българската редакция, която няма собствено мнение, няма сайт, няма форум. Има само една скапана поща, дето не се знае, дали изобщо някой я преглежда. егати некадърното списание! Добре поне, че поставят новиеят Ecoboost мотор на Galaxy и S-MAX на първо място.