Вход   Регистрация

Кога механичните скорости са по-полезни от автоматика?

Кога механичните скорости са по-полезни от автоматика?
 

Ето 14 причини да се избере ръчната смяна на предавките

Автоматичните скорости кутии стават все по-популярни, като в някои държави  те отдавна са изпреварили механичните трансмисии. И все пак има много случаи, в които механиката е за предпочитане. Експерти посочха 14 причини за това да се избира вариант с ръчна смяна на предавките.

1. Цена

Кога механичните скорости са по-полезни от автоматика?

Автомобилът с механични скорости е по-евтин, като разликата с автомата зависи от класа на машината. Факт е, че някои модели – най-вече при скъпи и луксозни коли, вече не се предлагат с ръчни скорости. Но пък при масовите модели разликата между двата типа трансмисии може да бъде доста сериозна.

2. Динамика

В повечето случи автомобилът с механична скоростна кутия ускорява по-бързо от автоматика. Тук трябва да се поясни, че това се отново се отнася за моделите от ниските класове, на които се поставят по-евтини и съответно по-несъвършенни като конструкция автоматици.

3. Разход на гориво

Кога механичните скорости са по-полезни от автоматика?

Разходът на гориво при версиите с механични скорости, по правило, е по-нисък от този на същия автомобил с автоматик. И тук обаче става дума за масовите и по-евтини модели, а не за тези с високотехнологични автоматични скоростни кутии.

4. Няма излишна смяна на предавките

При механичните скорости шофьорът сам решава кога да смени предавката. Тоест, която скорост е избрал сам, на нея ще се движи. При автомата това е изключено, като в зависимост от настройките и избрания режим той може да сменя скоростите, веднага след като шофьорът натисне педала на газта или си махне крака от него.

5. Предсказуемо поведение

Поведението на автовобила при задминаване с механична скоростна кутия е напълно предсказуемо. Шофьорът по-рано включва нужната предавка и съответно знае какво да очаква, като е сигурен, че тягата няма да изчезне по време на маневрата. При автомата това не е така, тъй като той зависи от степента на натискане на газта. Така може да се стигне до смяна на скоростите в най-неподходящия момент.

6. Измъкване от кал или сняг

Кога механичните скорости са по-полезни от автоматика?

Измъкването от снежен или кален „капан” при автомобил с механични скорости е по-лесно, отколкото това с автоматика. Водачът може сам да сменя предавките, докато автомобилът се люлее или буксува.  Автоматът не позволява бърза смяна а предавките от предна към задна, а освен това може и да прегрее при подобни условия.

7. Теглене на ремарке или друг автомобил

Тегленето на ремарке или взимането на буксир на друг автомобил при машината с механични скорости е далеч по-безопасно с оглед съхраняване на трансмисия. Достатъчно е да се внимава със съединителя при тръгване и превключване, а механиката върши всичко останало. При автоматика натоварването е по-сериозно.

8. Теглене към сервиза

Кога механичните скорости са по-полезни от автоматика?

Повреден автомобил с механични скорости може да бъде теглен без ограничения във времето и скоростта. При колите с автоматик обаче действат жестоки ограничения. В повечето случаи действа правилото 50:50 – скорост до 50 км/ч и разстояние от максимум 50 км. А много от производителите не позволяват и толкова. 

9. Запалване с бутане

Когато акумулаторът падне или се счупи стартера, обикновено се стига до опит за запалване на мотора с бутане. При колите с механични скорости проблем няма, но при автоматиците това е невъзможно. Тоест, трябва да се извика пътна помощ и автомобилът да се закара в сервиз.

10. Ресурс на трансмисията

Кога механичните скорости са по-полезни от автоматика?

Ресурсът на механичната скоростна кутия често превъзхожда този на останалите основни компоненти от автомобила. При автоматиците той обикновено е 200 000 – 250 000 км. Някои кутии се нуждаят от ремонт още при пробег от 100 000 км.

11. Загряване през зимата

Дори при студено време механичната скоростна кутия не се нуждае от загряване, за да работи нормално. При някои от автоматиците (най-вече при тези от нисък клас) движението с незагряло масло е смъртоносно.

12. Обслужване

Обслужването на механичните скоростни кутии е по-просто и съответно по-евтино. Маслото е в механиката е не повече от 4 литра, като се сменя на големи интервали, често превишаващи 100 000 км. При автоматика маслото е 6-8 литра, а освен това се сменя и по-често.

13. Ремонт

Кога механичните скорости са по-полезни от автоматика?

Ако механичната скоростна кутия се счупи, то нейният ремонт ще е по-евтин от този на автоматика. Дори смяна на цялата кутия ще струва по-малко на собственика на автомобила в сравнение с поставяне на автоматична трансмисия.

14. Удоволствие от шофирането

Този известен рекламен лозунг описва пълния контрол върху движеието на автомобила с механични скорости. Особено, ако се движиш по път с много завои, но в случая това до голяма степен зависи и от опита на шофьора. За тези, които нямат такъв, автоматът е по-подходящ.
 

Реклама  


Купи кола

  • Hyundai Getz 1,4i-Automat

    5666 лв.

    дата на произв. - август , 2008 г., пробег - 74000, С.к - Автоматична, цвят - Светло син

  • Citroen Berlingo 1,6 HDI

    4789 лв.

    дата на произв. - февруари , 2006 г., пробег - 129000, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Peugeot 206 1,6HDI

    3650 лв.

    дата на произв. - април , 2004 г., пробег - 0, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Opel Zafira 1.8I лизинг

    3600 лв.

    дата на произв. - декември , 2001 г., пробег - 169999, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mercedes-Benz S 500 Внос Швейцария

    20500 лв.

    дата на произв. - февруари , 2007 г., пробег - 189000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • BMW 318 CI

    7500 лв.

    дата на произв. - януари , 2004 г., пробег - 210000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 41 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Не бих казал ,че ръюната кутия на един 10 годишен автомобил излиза по-евтино.Един маховик и си прескочил бюджета с години напред . Ако сменяш маслото на втомата всеки 40-50 хиляди си потенциално застрахован за толкова скъп ремонт.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Ръчката в жигулито/голфа е свещенна за някой неандерталци, но вече сме 21век и ръчните скорости бавно но сигурно изчезват. Най много още 30тина години при бюджетните малолитражки.с електричките смърта им ще дойде и по рано
Имам опция за ръчна смяна но колко пъти го ползвам- николко
Платил съм си всичко да ми е автомат- седалки с памет които ме посрещат, фарове които сами светват дневни/къси, багажник отваряне/затваряне с бутон, дори си дресирах огледалата да ми показват автоматично бордюра на R
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 6

от: Романтика ( преди 6 дни )

Ех кво готино беше с на дедо каручката - камшично запалване, безстепенни ръчни скорости, пълно кабрио, на завоите кът пришпориш коня/магарето даже дрифт може да праиш!

Ей тва е да си караш, а не кът днешните лиготии с некви си коли!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 дни )

никога!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 6 дни )

какви проблеми на автомата при спускане?
обикновено автоматика задържа на по ниска предавка надолу...и ако имаме хубав дълъг баир мотора започва да се чува и се губи инерция .в сегашната ми кола не е проблем защото имам планки на волана и всичко се решава с едно цъкване на дясната ръка без да пускам геврека. танка продължава да се пуска безшумно ,а бордкомпютъра показва 0 лт/100км
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: до въглищата ( преди 6 дни )

Аз и на въглища да е пак ще си карам. Ти защо се мъчиш? Вземи си автопилот. Тия с автоматиците са минало вече. Старомодни и бедни са. Ти си пич - цъкаш на картата и колата те вози.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Имам корейска кола в класа на Пасата, 7-степенен автоматик DCT. Амо голям кеф е. Има и смяна от волана, ако искш ръчна смяна.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Ми то навремето е имало автомобили на въглища и предполагам духовните предшественици на тия дето сега се прескачат да хейтят автоматичните скорости и да обясняват колко много могат да управляват и са големите карачи щото могат да върнат на втора или трета и да изреве на умрело мотора са казвали,че истинските шофьори първо подгряват котелът после пълнят въглища дигат налягането,пускат парата и потеглят като едни истински огняр машинисти а другото е за инвалиди?Са кво стана?Що не карате на въглища
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 2  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Големи спорове тука за и против!?

Аз имам кола с ръчна СК, на жена ми е автоматик, 7 скоростен-S-tronic. Ми карам ги и 2-те без да ми прави впечатление едната или другата да имат големи предимства и недостатъци. Като свикнеш и на 2-те - на мен даже не ми прави впечатление дали карам ръчката или автоматика.
В задръстване автоматика ми е по-удобен,по разбираеми причини, но на извънградско с ръчката ми е по-комфортна.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Ма вие толкова ли не можете да карате или изобщо нямате книжки /18/, че говорите глупости? Да минавате по 50-70 хиляди км градско на година, че да ви е писнало от ръчни скорости разбирам. Ама как било "отживелица", "досадно", "тъпо" и накрая един тука обяснява, че искал да си гледа навън. Ти лоста винаги ли го гледаш като сменяш? Малеееее, пич, НЕ карай опасен си!
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

от: Общо взето ... ( преди 6 дни )

Покажи Коментара
пълни глупости! Ръчката и задното са допотопни отживелици от поне 10-15 години!
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 11

от: аз ( преди 6 дни )

Покажи Коментара
никога вече отживелицата ръчка.голяма досада е да сменяш постоянно и да ръчкаш.ремонта е в кърпа вързан.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 4  Отрицателни: 10

от: 1234 ( преди 6 дни )

Автоматикът е скучна работа.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 8

от: ... ( преди 6 дни )

"Ако например чакаш на път без предимство и се отвеяш да пуснеш спирачката, за секунда може да си излязъл на главния път и да те отнесат отстрани."
ЗНАЧИ НЯМАШ МЯСТО ЗАД ВОЛАНА!!!
То и на ръчката може да отпуснеш спирачката и под наклон да удариш преден или заден. Абсолютно същото е, само че при наклон.
Значи... какво беше, да си припомним?
НЯМАШ МЯСТО ЗАД ВОЛАНА! :)
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: ... ( преди 6 дни )

Авторите, вие в кой век живеете?! Половината точки не са актуални за автоматика!
Отделно - сервиз ли? Има пътна помощ, автоасистънс и т.н.
Който кара над 20 000 км. на година му е по-изгодно да си вземе автоматик и да не се занимава с ръчки! Какви са тия ръчни кутии през 2018 година, още не мога да им се начудя на хората. Едиственото автоматично нещо в автомобила, което е УДОБНО не са чистачките, не са светлините а имаенно - автоматичната скоростна кутия! Особено разработка на Мерцедес или ZF!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 7

от: професионалистта ( преди 6 дни )

Дженди,
изкарал съм книжка по бай Тошово време момченце, когато още си бил в ергенските гащи на баща си или си вървял прав под масата. Бях в механо-техникум специалност ДВГ и дирекно изкарах „Ц“ категория преди да навърша 18. Като навърших 18 отидох в КАТ да си взема книжката. После в казармата 2 г. и 3 м. бях шофьор. В СОМАТ бях преди да ги купят Вили Бец и т.н. Та точно ти не ми говори за автоматици и как тези с автоматик не можели да карат. С тези смешни доводи си жалък! От 15 г карам само АТ
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 6 дни )

От 2011 сме с роботизирана на Пежо. Супер са! А сега жадувам за Ауди А4, 6 или 8 с автомат или Шкода Сучърб с автомат.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Истината е в задното и ръчката. Ако веднъж си подменил вече книжката и на втората си към края, ще ме разбереш. Или инак казано ако си от онова поколение дето карахем глоксовете на Лади през зимата и след Б-то отивахме и за останалите категории, щот бащата се кара, ха ей тогава ще ме разбереш.
Иначе за жената има и автоматик, на А3-седан какъв е автоматика не знам, но е удобно за града или да те возят, на нея й харесва.
Само не пийте и спазвайте ограничението, пък карайте каквато ск. кутия искате.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 4

от: de ( преди 6 дни )

по принцип в щатите по-трудно ще ти откраднат колата ако е с ръчни скопости. Скоро и тук :)
Автоматика е удобство, но не е както някои се изразяват "без него не мога" тип екстра. По-скъпо е със сигурност и има по-голяма вероятност от повреди, съответно по-ниска надеждност. Но това не пречи човек с възможности да се глези.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 10  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 6 дни )

""Най-опасното нещо на автоматика е, че потегля без газ и само с отпускане на спирачката. ""
ха ха разцепи мрака с тъпи доводи. Значи автоматика можел да тръгне ако пуснеш спирачката а ръчната не можеела, защото си бил изключил от скорост и държиш натисната спирачката. ха ха А защо я държиш натисната а автоманика го гледаш с пусната спирачка? И второ автоматика действително потегля с пускане на спирачката но потегля с едва едва, тоест веднага ще се усетиш и ще натиснеш спирачката. Освен това на Аудито имам и градска ръчна спирачка, която сама се задейства при спиране и можеш да си махнеш краката от педалите спокойно, колата потегля само след подаване на газ. При следващо спиране тя автоматично пак се включва сама.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 6 дни )

20 годишния петстепенен автомат на Мерцедес като слизаш наклон и си чукнал темпомата на 90 сам си сваля предавките за да поддържа 90 км/ч.

За новите предполагам също е мислено
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Покажи Коментара
Най-опасното нещо на автоматика е, че потегля без газ и само с отпускане на спирачката. Ако например чакаш на път без предимство и се отвеяш да пуснеш спирачката, за секунда може да си излязъл на главния път и да те отнесат отстрани. При ръчната това трудно става защото си изключил от скорост и държиш съединителя и спирачката.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 5  Отрицателни: 11

от: Гост ( преди 6 дни )

Автоматиците, които съм карал имаха само до принудителна втора, която при наклон вкарва двигателя в един безумен режим или пък без газ те принуждава да караш с 20 км./ч, което е изнервящо и пречи на останалите. Наклонът надолу винаги е бил сериозен проблем за автоматика.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Какво ти пречат тунингованите ботове ?
За тях ти си като КАМЪК на пътя, застигат те и от някъде те заобикалят/прескачат и ти повече не ги виждаш. И след това можеш да си продължаваш да си плаваш и пафкаш цигарката :)
Отговори
 
+2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 6 дни )

"Втората причина да си вземеш автоматик е , че си трагичен шофьор с ниво три годишно дете , което върти волана , но няма синхрон в движенията ръце -крака и най-вече в главата.Това те прави по -скоро пътник в автомобила и то доста мързелив." Ти сигурно си един и същ състезателен ***, който няма пари да си купи нова кола, камо ли автомат и винаги когато има тема за автоматици пишеш, колко са некадърни онези, които карат автоматици?! :D
Отговори
 
+3
 

Положителни: 10  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Е да ама понякога искаш просто да си седнеш на удобната седалка да си запалиш една цигарка и прикрепяйки воланът леко да отплаваш нанякъде.Кракът натиска газта когато е нужно,друг път спирачка и останалото е зяпане през прозореца и удоволствие от пътешествието.Особено ако няма некви тъпи ботове да напрягат и изнервят с тунинговани кeнефи колко са бързи и яростни. Е тва механичната скоростна кутия никога няма да ти го даде. А за спускане -нали има та 1,2,3 освен D.Избираш си някоя опция и си ти.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 7

от: ръчката форевър ( преди 6 дни )

всичко идва от това за какво е колата в живота на конкретния човек - за придвижване, за удоволствие, или и двете.
Щом МУСТАНГ вече няма да се предлага в ръчка . . . Явно пазара си казва думата. Мен не ме кефи автомата, ама явно >95% от хората го харесват. Така че - НЕКА Е АВТОМАТ!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 дни )

По принцип старите автомати имат функция която им забранява да включват повече от 2-ра или 3-та. Често бъркана с тръгване на съответно 2-ра или 3-та.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Гост ( преди 6 дни )

Поради липса на опит с модерен автоматик ще споделя един огромен недостатък на класическия. Пускане на продължителни наклони. Това е доста неприятно изживяване, което може да е и кошмарно и опасно. Гравитацията лъже машината, че от нея се иска по-висока скорост и тя сменя нагоре, а ти със спирачката я озаптяваш и връщаш. На теория знам, че модерните автомати имат технологично решение на тази антифункционалност, но не съм тествал собствения си статус и емоция при ползване на модерен автомат.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

от: Гост ( преди 6 дни )

Вилнее повсеместен хедонизъм, търсят се удоволствия и леснотия, пазарът е цар и той иска повече продажби. До съвсем скоро и туй бяха фактори подкрепящи автоматиката. Обективно само тежкият градски трафик я налагаше като незаменима за отделни средства и шофьори. Модерните автомати преодоляха много от предимствата на ръчните. Аз избирам ръчни, искам да участвам, искам да решавам, искам да усещам! За мен всичко това е важно, част е от мен, не желая промяна, пък и вече ми е късно. Изборът е личен!
Отговори
 
+21
 

Положителни: 25  Отрицателни: 4

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising