IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Въвлякоха още 4 компании в Дизелгейт

Разликите при модели на Mercedes-Benz, Honda, Mazda и Mitsubishi варират между 4 и 20 пъти над допустимото

Въвлякоха още 4 компании в Дизелгейт

Още 4 производителя попадат в списъка на компаниите, чиито модели са преминали успешно екологичните тестове в лабораторни условия, но на пътя показват много по-високи резултати. Това са Mercedes-Benz, Honda, Mazda и Mitsubishi, твърди в. The Guardian.
Въвлякоха още 4 компании в Дизелгейт
Изданието се е добрало до резултатите от изпитанията, проведени от компанията Emissions Analytics. Още в началото на скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen компанията съобщи, че дизеловите автомобили на Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo и Jeep, също показват различни резултати от реалните.

Сега към тези марки се прибавят Mercedes-Benz, Honda, Mazda и Mitsubishi, които са покрили официалния регулаторен тест в ЕС, но при реални условия стойностите на техните автомобили са съвсем различни. Според информацията моделите на тези производители отделят средно 4 пъти по-високи нива на азотен окис. При колите на Honda резултатът е 6 пъти по-висок, а при неназовани 4х4 модели той достига 20 пъти над разрешеното.

Всички автомобили са преминали официален тест в лаборатория, където са фиксирани новите резултати. От The Guardian разкриват, че при нито един от тестваните модели не са били открити следи от допълнителен софтуер или друго устройство, което да манипулира данните. Всички проверени превозни средства са били оборудвани с мотори, отговарящи на стандарта Euro-5.

От Mercedes признаха, че е напълно нормално изнесените данни да се различават от официално съобщените от тях, тъй като тестовете на производителя са правени в лаборатория, а не на пътя. Със същото обяснение излязоха и от Mazda, докато от Mitsubishi заявиха, че тестовете на Emissions Analytics не са официални и не трябва да се взимат под внимание.

На свой ред от Honda бяха още по-лаконични, като обявиха, че всички техни автомобили, продавани в Европа, отговарят на стандартите на ЕС.

Снимка: Ройтерс

0 от 500
  • #4
    43 rate up comment 9 rate down comment
    Nev ( преди 8 години )
    Едно е двигателя ти да има малко повече емисии от нормите, което може да се дължи на много причини, техническо състояние, по висока температура на околния въздух, и.т.н, и съвсем сруго е, напълно ПРЕДНАМЕРЕНО, да инсталираш софт, който да КОНТРОЛИРА двигателя по такъв начин, че да ЗАБЛУДИШ И ИЗЛЪЖЕШ конторлните органи.Това е като дето не бил откраднал салама, а го бил ВЗЕЛ само. щото видите ли бил гладен!
  • #3
    36 rate up comment 2 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 8 години )
    Че то това не е учудващо - всички са в кюпа. Просто няма как да е иначе, в лабораторни условия двигателя се натоварва значително по-малко от колкото в реални такива и оттам идва и разликата в количеството изгорели газове. Няма въздушно съпротивление, няма съпротивление при търкаляне на гумите, автомобила не е напълно натоварен (почти всички тестове са при 25% пълен резервоар, липсват една камара простотии, които всеки човек си държи в колата и т.н.), няма го движението в задръстването и т.н. ...
  • #2
    48 rate up comment 7 rate down comment
    Край ( преди 8 години )
    Закривай нема само България да си затваря АЕЦ щото не отговарял на изискванията на ЕС. И ние можехме да му турим измамен софтуер и още да си имаме евтин ток но оная с кривата уста Кунева закри 3 и 4 блок.Искам фолксваген да обяви фалит и да видя германчетат от компанията безработни да идват да берат череши в България.
  • #1
    23 rate up comment 31 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Дошо, к'во стана сега - и Хонда в кюпа. :))