IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И флагманът на Lexus преминава на водород

Новото поколение на LS ще получи агрегата на Toyota Mirai, но с повече мощност

И флагманът на Lexus преминава на водород

Активните усилия на концерна Toyota по разработката на автомобили, задвижвани от водородни клетки, няма да подминат и премиум подразделението Lexus. Очаква се първият модел с водороден двигател да бъде флагманът на марката LS, съобщава Motoring.
И флагманът на Lexus преминава на водород
Засега в Toyota демонстрират скромни амбиции относно продажбата на машини с подобно задвижване, като планират пласирането на едва 400 бройки от първия си модел Mirai. Японците обаче са убедени, че подобни автомобили бързо ще наберат популярност и затова вече подготвят модификации на Corolla и Crown с аналогични силови агрегати.

Водороден двигател ще получи и най-скъпият модел на концерна, предлаган в Европа. Това ще стане при смяната на поколението на Lexus LS, което е предвидено за 2017 г. Седанът ще бъде оборудван със същия агрегат, на който разчита и Mirai, но с увеличена до 300 к.с. мощност.

За да бъде постигнато подобно нещо обаче, инженерите на Toyota имат да свършат доста работа. Основният им проблем е как да съберат силовия агрегат в автомобила, тъй като целта пред японците е да направят конструкцията на каросерията на бензиновата, хибридната и водородната модификации на Lexus LS напълно еднакви.

Ако компанията успее да реализира своите планове, то Lexus LS FCEV ще се продава единствено в САЩ и Китай. Според сведения на Motoring цената на луксозния водороден модел ще надмине 200 000 долара за Щатите, докато на вътрешния пазар той ще бъде по-достъпен, благодарение на субсидиите от правителството на Япония, което стимулира закупуването на екологични автомобили.

Снимка: Lexus

 

 

 

Тагове: lexus ls toyota mirai
0 от 500
  • #58
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    При Лексъс може и да са 50% от продадените хибриди. Но продажбите на Лексъс сравнени с S-клас или със 7-er са нищожни. Защо? Защото хората купуващи такъв клас кола са консервативни, те не са по новите технологии. Защо аз не съм клиент за такава кола? Не ми върши работа, имам други предпочитания, даже над 70к не бих дал за кола, за да ми седи на улицата.
  • #57
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какво значи ще е скъпо?? В премиум класа е за скъпи коли и за състоятелни клиенти. Точно там купуват хора с пари и искат най-доброто,а не остарели технически решения.
  • #56
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Точно пазарът налага да продаваш и хибриди. При Лексус 50% от гамата им продадени са хибриди. И защото могат да ги правят най-добре.разбира се,че в премиум сектора клиентите/от които съм напълно убдедн,че не си ти,за нови говоря/ , та клиентите държат на имиджа да карат най-високотехнологичен автомобил,тоест нещо повече от останалите премиуми,затова водороден премиум е прекрасен- не е дизел,тоест не вибрира,не пуши, не трака, а върви безшумно,без дим,без емисии и изклюително премиум,ето това е
  • #55
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Няма да се купува, защото ще е скъпо. Аз не си купувам колата, защото е модерна, предполагам този процент клони към едва 5% от купувачите. Купувам я по други критерии, всъщност по нито един свързан с хибриди, електро или водород. Масата от купувачи са абсолютно същите като мен. При 400 произведени бройки за какъв успех говориш всъщност? Успех би било, дори ако ги продадатПродават дизели защото пазара го налага. Ако нямаш губиш клиенти, затова и БМВ,Мерц имат дизели, дори и в S-клас или 7-er
  • #54
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Европейците с нищо не са стигнали японците,защото 90% от продажбите на хибриди са Тойота. Това ако е стигане хаха. Така, Тойота предлага водородна кола с пазарен старт 2015 година ,тоест след няколко месеца. Защо да не се купува като е най-модерното в света. А който дава 200 бона за кола също иска най-модерното,най-новотехнологичното,затова и Лексус ще имат успех с водороден модел,както сега имат с хибридните.Иначе пък като няма смисъл от икономия защо германците продават дизели бмв,мерц?
  • #53
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Който е решил да даде 200 бона за кола, едва ли ще го интересува дали гори 18 или 14/100. Да не говорим, че той и не я кара. Все тая...Според мен е по важно да не ходи с GPS-са да зарежда водород и да планира къде ще му е следващото спиране за зарежданеЯпонците в момента може и да са напред с тези технологии, но не продават. Може да искат, но продажбите са ниски.Тойота беше напред с хибридите,европейците ги настигнаха за 2г, след като имаше смисъл.Ама ти сериозно ли сравни Лексус с Бентли?
  • #52
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Остави че са застаряваща нация,ами са нация на занаятчии и механизатори.От тях автомобилна технология нова нула. Едно и също си произвеждат 1 век - бензин,дизел и понеже не могат друго слагат турбо и намаляват цилиндрите - вече БМВ 3 цилиндрови като Шкода Фабия и Трабант,ако станат 2 цилиндрови бмветата. Всичко това се прави ,защото не могат да свалят разхода и емисиите по друг начин германците.
  • #51
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    на книга не 3-4 а 1-2/100 имат хибриди вурстовете, но само на книга и никой не ги купува. защо ли? а да защото нямало пазар за тези коли. е как за другите има пазар, а само за тях няма. няма, защото са некадърници и един обикновен автомобил не могат да направят, а какво остава за високотехнологичен хибрид. така е с китайски части, пияни немски инженери и турски гастарбайтери в автомобилните им заводи. нищо добро не ги чака вурстовете, които са една от най-застаряващите нации
  • #50
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хаха, дизелови хибриди с разход 3-4/100км, има за бедните голфари,ама дизел- тоест сажди,тоест трака,вибрира, абе всичко ,което е ненужно при премиум кола. Като има дизелови хибриди що никой не ги купува - нито на Пежо,нито мерцедес.напълно непродаваеми ***.А има бензинови хибриди и при Лексус, и при Тойота са най-продаваните.
  • #49
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Мерцедес нямат пазарен модел,прототипи има и Лада. не е в това въпроса, ако имаш прототип като БМВ който харчи като ЗИЛ и струва 100 000$ долара проблема е в технологиите германски. А не в японеца. Тойота ще ПРОДАВА и водородни станции се строят в САЩ и Япония.Разбира се не в БГ и Албания.Очевидно е ,че японците имат най-добрите модерни технологии и затова могат да продават.След това германците копират както беше с хибридите. То и Бентли не се купува колкото ауди или бмв.