IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещето на Fiat: 13 ключови въпроса към шефа на марката

Тъжно е, че търсенето на електромобили се оказа изцяло свързано със субсидиите, казва Оливие Франсоа

Какво бъдеще очаква Fiat? Някога един от гигантите на европейския автомобилен бизнес, италианската марка от дълги години е пренебрегвана и лишавана от инвестиции. Още през 2011 покойният Серджо Маркионе обяви, че ще започне да инвестира във Fiat, когато "от това ще има финансов смисъл". В резултат италианският гигант остана без реално предстгавителство в основни пазарни сегменти и накрая се оказа зависим най-вече от най-малките си модели 500 и Panda, и от домашния си италиански пазар.
  
  
Fiat Panda Пикап, концепт
Концептуален модел на пикап от бъдещото семейство Fiat Panda
  

   
Сега ерата на лишения най-после свършва: в следващите няколко години Fiat ще допълни европейската си гама с много нови модели, ползвайки общи платформи с Peugeot, Citroen, Opel, Jeep и останалите "братски" марки в групата Stellantis. Но и това крие рискове: ще запази ли компанията идентичността си? Alfa Romeo вече преживя едно такова унизително фиаско с лансирането на модела Milano, който бе всъщност технологичен близнак на Jeep и Peugeot, и се произвежда в Полша. Недоволството в Италия бе толкова голямо, че компанията набързо трябваше да прекръсти колата на Junior. Automotive News Europe разговаря по тези теми с актуалния главен изпълнителен директор на Fiat Оливие Франсоа. Французинът е стар кадър на Fiat и Chrysler, главен маркетинг директор на групата Stellantis и също шеф на френския премиум бранд DS.
  
     
13 въпроса към Оливие Франсоа (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

 

 

 

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Ти пък сериозно ли си мислиш, че нормален човек си купува втора употреба Фиат?! Избора зависи от Тойота, защото си купуваме такива втора употреба. За Стелантис ни е все тая. ;)
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 7 месеца )
    "Бъдещето на Fiat: 13 ключови въпроса към шефа на марката" А ти защо мислиш че бъдещето на fiat или на която и да е автомобилна компания зависи от избора на хора които са тръгнали да си купуват 20-годишен автомобил? Точно обратното е. Бъдещата ти покупка на автомобил през 2044 година, ще зависи от избора на fiat или която и да е автомобилна компания, какво да произведе днес, за да можеш да го купиш след 20 години.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    До коментиращия електромобилите.От собствен опит ли го знаеш?Ти имаш ли електромобил?Всички караме таралясници втора употреба, откъде пари за електромобил?
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    За 30 лв се пълни батерия с капацитет 100кВтч за 500 км градско шофиране на цена 35 стотинки за една нощ или пък ден на бавно обществено зарядно в квартала два пъти месечно. Не е кой знае каква драма. Колкото повече стават електромобилите толкова повече ще стават и зарядните и няма да се налага да паркираш през една-две пресечки от вкъщи за зареждане.
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 7 месеца )
    Бензиностанции бол, но всички продават бензина на една и съща цена за литър. Ако зареждаш по 150 км за 30 лв бензин на седмица, където и да отидеш ще заредиш за 5 минути и 30 лв. Докато токът струва от 35 до 80 стотинки за киловатчас и ако бързаш, ще заредиш 30kWh достатъчни за 150-200 км за 10-12 мин и 24лв на бързите зарядни по междуградските пътища или за няколко часа в квартала за 10лв, докато си вършиш друга работа и си паркирал на зарядната, вместо да търсиш паркомясто понякога синя зона
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 7 месеца )
    Зарядни също
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Бензиностанции бол.
  • #10
    2 rate up comment 8 rate down comment
    До 9 ( преди 7 месеца )
    А ми ти като нямаш бензиностанция в гаража къде зареждаш?Кой не те пуска къде е тоя паркинг където не те пускат
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Работодателят за кога да ги слага тия зарядни,като всички работници се возим до работа с каляски втора и трета употреба.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    8 ти сериозно ли? Зареждане - ако нямаш у вас какво правиш? Ходиш да издирваш най близките? Ако работодателя ти не е сложил или има но сте 5-6 с е-коли да си делите 1-2 станции, ама една е за шефа? Паркиране из паркинги - не на всякъде те пускат. Имаш кола, която ти служи на теб или скъпа пазарска чанта (но пък си модерен) на която ти си подчинен?