Какво бъдеще очаква Fiat? Някога един от гигантите на европейския автомобилен бизнес, италианската марка от дълги години е пренебрегвана и лишавана от инвестиции. Още през 2011 покойният Серджо Маркионе обяви, че ще започне да инвестира във Fiat, когато "от това ще има финансов смисъл". В резултат италианският гигант остана без реално предстгавителство в основни пазарни сегменти и накрая се оказа зависим най-вече от най-малките си модели 500 и Panda, и от домашния си италиански пазар.
Концептуален модел на пикап от бъдещото семейство Fiat Panda
Сега ерата на лишения най-после свършва: в следващите няколко години Fiat ще допълни европейската си гама с много нови модели, ползвайки общи платформи с Peugeot, Citroen, Opel, Jeep и останалите "братски" марки в групата Stellantis. Но и това крие рискове: ще запази ли компанията идентичността си? Alfa Romeo вече преживя едно такова унизително фиаско с лансирането на модела Milano, който бе всъщност технологичен близнак на Jeep и Peugeot, и се произвежда в Полша. Недоволството в Италия бе толкова голямо, че компанията набързо трябваше да прекръсти колата на Junior. Automotive News Europe разговаря по тези теми с актуалния главен изпълнителен директор на Fiat Оливие Франсоа. Французинът е стар кадър на Fiat и Chrysler, главен маркетинг директор на групата Stellantis и също шеф на френския премиум бранд DS.
13 въпроса към Оливие Франсоа (ГАЛЕРИЯ):
- Красотата на групата FCA бе как марките й се допълват една друга. Красотата на групата Stellantis са синергиите.
В миналото имахме големите коли на Chrysler в Северна Америка и малките коли на Fiat в Европа. Нямаше кой знае какви синергии, които да извлечем оттам. Докато сега мога да се заигравам с хора, които действат в същите сегменти като мен. Които отговарят на същите европейски стандарти, европейски вкусове, на които трябва да отговаря и Fiat. Освен това тези други европейски марки на Stellantis имат модели в В- и С-сегмента, които са важни за мен. Така получаваме най-доброто от двата свята: най-после имаме синергиите, за които мечтаех толкова дълго, и в същото време имаме дори по-допълващи се взаимно марки, отколкото преди.
НА СНИМКАТА: Един от концептуалните модели на базата на бъдещата Panda, показани във видеото на марката за Женева