IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И флагманът на Lexus преминава на водород

Новото поколение на LS ще получи агрегата на Toyota Mirai, но с повече мощност

И флагманът на Lexus преминава на водород

Активните усилия на концерна Toyota по разработката на автомобили, задвижвани от водородни клетки, няма да подминат и премиум подразделението Lexus. Очаква се първият модел с водороден двигател да бъде флагманът на марката LS, съобщава Motoring.
И флагманът на Lexus преминава на водород
Засега в Toyota демонстрират скромни амбиции относно продажбата на машини с подобно задвижване, като планират пласирането на едва 400 бройки от първия си модел Mirai. Японците обаче са убедени, че подобни автомобили бързо ще наберат популярност и затова вече подготвят модификации на Corolla и Crown с аналогични силови агрегати.

Водороден двигател ще получи и най-скъпият модел на концерна, предлаган в Европа. Това ще стане при смяната на поколението на Lexus LS, което е предвидено за 2017 г. Седанът ще бъде оборудван със същия агрегат, на който разчита и Mirai, но с увеличена до 300 к.с. мощност.

За да бъде постигнато подобно нещо обаче, инженерите на Toyota имат да свършат доста работа. Основният им проблем е как да съберат силовия агрегат в автомобила, тъй като целта пред японците е да направят конструкцията на каросерията на бензиновата, хибридната и водородната модификации на Lexus LS напълно еднакви.

Ако компанията успее да реализира своите планове, то Lexus LS FCEV ще се продава единствено в САЩ и Китай. Според сведения на Motoring цената на луксозния водороден модел ще надмине 200 000 долара за Щатите, докато на вътрешния пазар той ще бъде по-достъпен, благодарение на субсидиите от правителството на Япония, което стимулира закупуването на екологични автомобили.

Снимка: Lexus

 

 

 

Тагове: lexus ls toyota mirai
0 от 500
  • #68
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    То от къщи пред компа е много лесно.Точиш лиги и пишеш глупости.Въпроса е като решиш да отделиш примерно едни 50-60к, какъв избор ще направиш. Дали ще си вземеш хибридния, водородния, дизел или бензин. Дали ще вземеш хибридния Приус за от 48к или по големия и удобен Авенсис с доста екстри за същите пари,дизелов или бензинов. За мен избора е ясен,но не е в полза на хибрида.Когато станат по достъпни може би нещата ще са по различни, засега ги оставям за т.н. early adoptersПък си пишете глупости!
  • #67
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Каква ли кухавела трябва да си, за да величаеш пушещите, кадящи, тракащи и карциногенни дизели пред най-иновативните, модерни, чисти и безшумни хибриди. Наистина трябва да си изключително ***. Добре, че има такива индивиди, за да се купуват все още тракалници.
  • #66
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    когато правилата ти ги пишат така, че да спечелиш е нормално. правилата ги промениха преди това изцяло в полза на ауди. в крайна сметка обаче кой спечели шампионата? кой, кой, кой? едно е да спечелиш битка, а съвсем друго е войната...
  • #65
    7 rate up comment 17 rate down comment
    abv ( преди 9 години )
    Да не забравяме, че на Льо Ман, Ауди спечели точно с TDI автомобил
  • #64
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е,порше не правят дизел,а слагат дизел на фолксваген в порше,което е за по-бедните клиенти,дизеловите поршета са най-евтините. Това изобщо не е за хвалене. Ферари не биха сложили дизел,първо заради абсурдното тегло,второ обаче заради липсата на обороти на дизела,трето заради задължителното турбо,което намалява спонтанноста на колата, четвърто,защото трака като трактор и много важно са липсата на обороти,което спъва всякакво спортно чувство.И във Ф1 няма дизели и никога не е имало.
  • #63
    4 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Лексъс са най-продаваната премиум марка в САЩ за 15г. Какъв % са пада на хибрида, за който говориш че се купува заради новостите? От 1990г Мерцедес са продали над 2,1 милиона от S-класата. Нещо за което от Лексъс могат само да мечтаят. Ферари на правят дизел, заради теглото на мотора, ако това го преодолеят бъди сигурен ще направят. Същото говореха и от Порше, дизели нямаше да правят никога
  • #62
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пак ти казвам Лексус 15 години е най-продаваната премиум марка в САЩ ,а всяка година печели всички класации за клиентско задоволство. Печели ги Лексус,а не БМВ или мерцедес. Лексус взе пазара на Мерцедес в САЩ още 90-та година. И се превърна в еталон за премиум автомобил и точно заради това,че Лексус представи по-добра кола от мерцедес 89-та година беше уволнен главния инженер на Мерцедес. А едно е да ти трака "премиума" на дизел, друго е да е безшумен Лексус. Да си видял Ферари дизел?
  • #61
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За екстри,задвижване и лукс Лексус диктува нещата и тази статия го потвърждава. БМВ е като пластмасова играчка пред Лексус.Баровци в САЩ си купуват Лексъс,Линкълн,а не толкова мерцедес или БМВ, те са за позъорите. Какво сравняваш елементарен бензин с най-нова японска технология на водород. Ами колата на водород не само ,че е НАПЪЛНО безшумна,ами няма емисии, не мирише нито на нафта ,нито на бензин и е най-нова технология! В този клас това е най-важното-най-модерното задвижване е при Лексус.
  • #60
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да, добре. Затова дори и в САЩ, Мерцедес и БМВ продават добре. Защо даваш сравнение с тракащ дизел, като бензиновите им модификации не се чуват. Тракащия дизел, ако може да се каже въобще че трака в този клас, е за този който иска да се вози в S-клас, 7-er, но не му пука дали ще го гледат накриво заради дизела. За екстри, задвижване и лукс не искам да отварям дума, че Мерца и БМВ диктуват нещата. Баровци в САЩ си купуват S-klass или 7-er, не Лексъс
  • #59
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Напротив, клиентите в премиум сектора търсят най-модерното и най-новото като техническо решение, най-нови екстри,най-нови задвижвания, това е част от лукса и имиджа. Едно е да отидеш на бизнес среща с тракащ дизел,а друго е напълно безшумен автомобил и всички да гледат каква е тази кола. Това е нормалния ход на прогреса, отива се към по-добро.