IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.

Продажбите на нови коли се понижават с 8,2% до 12,05 млн. броя - най-ниското ниво от 1995 г. насам

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Снимка: Ройтерс

Изминалата 2012 г. бе всичко друго, но не и радостна за производителите на автомобили, представени в ЕС. През последните 12 месеца броят на новорегистрираните превозни средства е спаднал с 8,2% до 12 053 904 броя, обяви Асоциацията на европейските производители (ACEA) в сряда. Това е най-ниското ниво от 1995 г. насам.

Нещо повече – няма видими признаци на подобрение. Със спад от 16,3% декември е не само най-лошият месец през изминалата година. От 2008 г. не е имало друг декември с толкова рязък спад в регистрациите.

С изключение на Великобритания всички ключови пазари отчитат двуцифрени спадове. В Испания (-23,0 %) и Италия (-22,5%) положението е най-лошо. Германия (-16.4%) и Франция са сравнително по-добре.

Ръстът в Обединеното кралство е 3,7%. Нарастване, но с малки темпове, има и в Унгария, Естония, Словакия и България.

У нас нарастването за годината също е скромно - в размер на 1,6%, но с цялата условност на данните, защото от октомври 2011 г. официална информация не се разпространява заради изкривяването й от реекспорта. Страната ни остава пета отзад напред по отношение на реализираните обеми с 19 419 продадени нови леки коли. Само в Естония (17 267), Литва (12 170), Кипър (10 967) и Латвия (10 665) сделките са по-малко.

Сред германските производители BMW отчита скромен ръст от само 0,3% в Европа. Volkswagen (-16,2%) и Daimler (-8.7%) от друга страна претърпяват спад. Компанията-майка на Opel General Motors пък е продала с 27,2% по-малко превозни средства. При това Opel и Vauxhall имат среден спад от 26,2% при новите регистрации.

Южнокорейският производител на автомобили Hyundai се опълчва за пореден път сам срещу тенденцията: Тук продажбите се увеличават с 10,5%, а европейски производители не успяват да удържат същото темпо. Така продажбите на Renault са намалели с 19,1%, а PSA Peugeot Citroen продаде с 18,2% по-малко коли. При Fiat продажбите са намалели с 17,8%.

Отвъд Западна Европа според Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) са постигнати почти навсякъде печалби. Така например продажбите в САЩ нарастват през декември с 9%. Новите регистрации в Русия са се увеличили с 1%. Китай регистрира ръст от близо 7%. В Япония обаче има спад на регистрациите с 2 на сто.
Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg  

0 от 500
  • #39
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не става въпрос кой какво е чул. Става въпрос за официални класации за надеждност с проверена методика от типа на JDPowers, WhatCar, ADAC, DEKRA и т.н. и т.н. Няма по-достоверна информация от това. Приказките от сорта една жена каза са запазена марка на ВАГончетата като тоя с фирмата със 150-те ФВ-та.
  • #38
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Още по-смешно да ми цитирате какви коли си купили наште депутати. Тая сделка още като беше обявена стана ясно че е корупционна - условията да търга бяха абсурдно нагласени така че само ФВ да отговаря на тях. Ето това са им истинските силни страни на ВАГ - пропагандата и корупцията. То какво ли може да се очаква от фирма чийто шеф има 12 деца от 5 различни жени и последната му жена е детегледачката на няколко от предишните му деца.
  • #37
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ВАГ, какво ми цитирате тия комични класации? ФВ били най-качествени според проучване на някаква си фирмичка Strategic Vision. И като са най-качествени защо клиентите купуват Тойота в пъти повече при положение че цените са им по-високи от на ФВ? Нещо логиката не ви е силна страна, а?
  • #36
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ами явно не ги смятат, щом класират Тойота и Хюндай са номер едно.
  • #35
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    баси защо в САЩ хората смятат ФВ за най-качествената марка а Тойота и Хюндай за ***?
  • #34
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вагените са много качествени. Факта че в Европа държат най-големия дял от продажбите е красноречив. В САЩ където продажбите на тойота са най-големи и сервизите ги обявяват за най-качествени, напук на много милионните сервизни акции, потребителя обаче не ги смята за такива есо какво мислят американците след допитване:http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/17533-volkswagen-e-nai-kachestven-spored-amerikancite/comments/7/
  • #33
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ти ли си бе, само като прочета, че някой пита за казанлъшкия си любим и вече става ясно че си миризмата , *** с дрисканите *** и счупения хюндай, от айтос беше нали, никой не ти е виновен че не можеш да си купиш свястна кола още по-малко фолксваген.
  • #32
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Продажбите на VW са в Германия.Факт.И пак ги гледам, че са на минус, защото и там е криза.И как така в Германия са качествени, а в Щатите дори не влизат при първите десет..!!!Една фирма, която не може да гарантира за продукта си повече от 2 години не ми я хвали.За мен са супер нискокачествени.
  • #31
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "СТ.загора и Видин.Карат ги здраво" яааа, как така ги "карат"..?Нали ти лично караш и твоите колеги.А бе ей, *** , пак те разкрихме, *** казанлъшки ***.В гетото ви мой не минават "колите на Кнауф".Лъжите ти се мега плитки.Тази фирми сигурно и един ваген нямат.Виждал съм тирове, но те не са немски дори , а малките им камиончета са киа.***.
  • #30
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вагените са много качествени. Факта че в Европа държат най-големия дял от продажбите е красноречив. В САЩ където продажбите на тойота са най-големи и сервизите ги обявяват за най-качествени, напук на много милионните сервизни акции, потребителя обаче не ги смята за такива есо какво мислят американците след допитване:http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/17533-volkswagen-e-nai-kachestven-spored-amerikancite/comments/7/