IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Откриха сериозна опасност в почти всеки автомобил на планетата

Интериорът на 99% от колите след 2015 година заплашва здравето на хората

Свикнали сме да мислим, че опасностите от автомобилите се крият най-вече във възможността от злополуки или запалване, но сега, нови изследвания разкриха една не толкова очевидна заплаха, която присъства в повечето автомобили на планетата. Поне до този извод са стигнали изследователи от университета Дюк.


TCIPP


Според учените в 99 процента от случаите интериорът на автомобилите, произведени след 2015 година, съдържа потенциално опасни материали. Въпреки че отговарят по-добре на стандартите за противопожарна безопасност, използването им може да причини повече вреда, отколкото полза. Затова и учените настояват да бъде преразгледано решението за включване на тези материали в производството.

„Нашето изследване показа, че интериорните материали отделят вредни химикали във въздуха в колите ни. Като се има предвид, че средностатистическият шофьор прекарва около час в колата всеки ден, това е сериозен проблем за здравето на населението “, казва Ребека Хен, един от изследователите, чиято основна специализация е екологията.

Експертите са анализирали 101 автомобила от различни марки. В 99% от случаите веществото TCIPP, което се явява своеобразен забавител на горенето, използвано също в производството на мебели и текстил, е открито във въздуха в салоните на колите.

В момента това вещество се изследва за възможна връзка с рака. Повечето превозни средства също съдържат веществата TDCIPP и/или TCEP, които според други изследвания също могат да причинят рак, увреждане на неврологичните и репродуктивните системи.


TCIPP


Повечето от тези потенциално вредни химикали се отделят от автомобилните седалки и другите части на салона на колата, особено при топло време. Според изследователите тяхната концентрация е от два до пет пъти по-висока през лятото, отколкото през зимата. Това се отразява особено силно на шофьорите при дълги пътувания, както и на децата пътници, които вдишват повече въздух от възрастните. Що се отнася до това колко опасни са концентрациите на тези химикали във въздуха, отговорът все още не е категоричен.

Но според учените, предвид тези материали, би било по-добре те да отсъстват изобщо от интериора на колата. Патрик Морисън от Международната асоциация на пожарникарите казва, че тези забавители на горенето всъщност правят пламъците по-димни и по-токсични.

Освен това правилата за безопасност, заради които се въвеждат въпросните материали, са въведени за първи път през 1970 година и следователно е крайно време да бъдат актуализирани, при това възможно най-скоро. Интересното е, че това не е първото проучване, което бие тревога за химикалите, на които сме изложени всеки път, когато седнем в кола. Но засега няма реакция от страна на производителите на автомобили.


0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Още повече ми се прииска Корола седан или комби от 2001-2006 година. Те са почти вечни. Или ако е нещо по-ново Фабия комби 2007-2014.
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Sdf ( преди 5 месеца )
    Само да ти кажа , че TCPP го имаш вкъщи - много преди 2015 . Казвам ти го като човек работещ в тази индустрия и създател на такива материали (Германия )
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Професионалист ( преди 5 месеца )
    Дишайте дълбоко - аз черпя!!! ( До всички тарикати с "нови коли" след 2015г.). Ние със старите "гробници" си караме коли направени от качествени материали, без компромис в качеството, а не пластмасови, евтини *** с които комплексарски да се фукаме докато ни тровят. Със ЗДРАВЕ да си ги дишате.