IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.

Продажбите на нови коли се понижават с 8,2% до 12,05 млн. броя - най-ниското ниво от 1995 г. насам

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Снимка: Ройтерс

Изминалата 2012 г. бе всичко друго, но не и радостна за производителите на автомобили, представени в ЕС. През последните 12 месеца броят на новорегистрираните превозни средства е спаднал с 8,2% до 12 053 904 броя, обяви Асоциацията на европейските производители (ACEA) в сряда. Това е най-ниското ниво от 1995 г. насам.

Нещо повече – няма видими признаци на подобрение. Със спад от 16,3% декември е не само най-лошият месец през изминалата година. От 2008 г. не е имало друг декември с толкова рязък спад в регистрациите.

С изключение на Великобритания всички ключови пазари отчитат двуцифрени спадове. В Испания (-23,0 %) и Италия (-22,5%) положението е най-лошо. Германия (-16.4%) и Франция са сравнително по-добре.

Ръстът в Обединеното кралство е 3,7%. Нарастване, но с малки темпове, има и в Унгария, Естония, Словакия и България.

У нас нарастването за годината също е скромно - в размер на 1,6%, но с цялата условност на данните, защото от октомври 2011 г. официална информация не се разпространява заради изкривяването й от реекспорта. Страната ни остава пета отзад напред по отношение на реализираните обеми с 19 419 продадени нови леки коли. Само в Естония (17 267), Литва (12 170), Кипър (10 967) и Латвия (10 665) сделките са по-малко.

Сред германските производители BMW отчита скромен ръст от само 0,3% в Европа. Volkswagen (-16,2%) и Daimler (-8.7%) от друга страна претърпяват спад. Компанията-майка на Opel General Motors пък е продала с 27,2% по-малко превозни средства. При това Opel и Vauxhall имат среден спад от 26,2% при новите регистрации.

Южнокорейският производител на автомобили Hyundai се опълчва за пореден път сам срещу тенденцията: Тук продажбите се увеличават с 10,5%, а европейски производители не успяват да удържат същото темпо. Така продажбите на Renault са намалели с 19,1%, а PSA Peugeot Citroen продаде с 18,2% по-малко коли. При Fiat продажбите са намалели с 17,8%.

Отвъд Западна Европа според Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) са постигнати почти навсякъде печалби. Така например продажбите в САЩ нарастват през декември с 9%. Новите регистрации в Русия са се увеличили с 1%. Китай регистрира ръст от близо 7%. В Япония обаче има спад на регистрациите с 2 на сто.
Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg  

0 от 500
  • #59
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ей, две Тойотки днес пред мен така ме изнервиха и за малко да ги прескоча с Фиестата! Tойота е автомобил за за кой ли път се убеждавам, че има нещо сбъркано в хората, каращи тая марка...
  • #58
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    анонимен, това са пълни глупости, цената на тойотките е паднала още повече в Европа, къде са обезщетенията???
  • #57
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Обезщетението беше заради исковете срещу падналата цена на старо. На всеки му е ясно че цените на старо падат, ищците нямаха никакъв шанс в съда, но Тойота ги обезщети защото не са *** да се съдят с клиентите си. Само немци могат да направят тая идиотия да обвинят клиентите си - затова Ауди продава 1/3 от бройките на БМВ и Мерцедес в САЩ - защото преди 20 години имаха същите проблеми с внезапно ускоряване като Тойота, само че тогава обвиниха клиентите си за тях и продажбите им се сринаха.
  • #56
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ВЕРНО Е КОЛЕГА ВСИЧКИ КЛАСАЦИИ СЕ ОГЛАВЯВАТ ОТ ТОЙОТА - ВКЛЮЧАЙ И ЗА СЕРВИЗНИ АКЦИИ - ПЪК ВИИ СИ ГИ ТЪЛКУВАТЕ КАКТО ИСКАТЕ - НАЙ РАЗПРОСТРАНЕНА Е ВЕРСИЯТА С ГРИЖА ЗА КЛИЕНТА. НЕ ЗАБРАВАЙТЕ 1,3 МЛРД. ДОЛАРА ОБЕЗЩЕТЕНИЯ ЗА ПРЕ-ДОВОЛНИТЕ КЛИЕНТИ
  • #55
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    кво ти дреме важното е Дошето да има за кво да са фане и да пишееееееееее
  • #54
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пак ли ти? Това тема за Тойота ли е? Ей много злоба и комплекс на тема ТОЙОТА.
  • #53
    7 rate up comment 4 rate down comment
    ИСТИНАТА ( преди 11 години )
    Единственото което пропусна да споменеш е че тойотките избраха извънсъдебно споразумение със бедните си американски клиенти пред угрозата да бъдат ОСЪДЕНИ ОТ ВСИЧКИТЕ СИ АБСОЛЮТНО ЗАДОВОЛЕНИ ЧЕРНОКОЖИ КЛИЕНТИ
  • #52
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да, точно ти от провинцията се интересуваш от тойотките.Защото тойотките са признати в цял свят за най-здравите автомобили, включително от германчетата! И Тойотките са най-продаваните коли, и тойотките печелят всички проучвания за клиентско задоволство. Това не се харесва на провинциалиста,селянина с колелото и тоя с потника,под който му се подава празия лук докато кара старото Ауди или Голф или 190-ка ШИРОКА ЛАЙСНА БАТЕ!
  • #51
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ДАааа само провинцията се интересува от тойотките, бедната провинция около скапаното сервизче на Дошето
  • #50
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Скучно е в провинцията. По цял ден целта е да се плюят Тойотите. Но за това е провинция. Манталитетът там е друг.