IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.

Продажбите на нови коли се понижават с 8,2% до 12,05 млн. броя - най-ниското ниво от 1995 г. насам

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Снимка: Ройтерс

Изминалата 2012 г. бе всичко друго, но не и радостна за производителите на автомобили, представени в ЕС. През последните 12 месеца броят на новорегистрираните превозни средства е спаднал с 8,2% до 12 053 904 броя, обяви Асоциацията на европейските производители (ACEA) в сряда. Това е най-ниското ниво от 1995 г. насам.

Нещо повече – няма видими признаци на подобрение. Със спад от 16,3% декември е не само най-лошият месец през изминалата година. От 2008 г. не е имало друг декември с толкова рязък спад в регистрациите.

С изключение на Великобритания всички ключови пазари отчитат двуцифрени спадове. В Испания (-23,0 %) и Италия (-22,5%) положението е най-лошо. Германия (-16.4%) и Франция са сравнително по-добре.

Ръстът в Обединеното кралство е 3,7%. Нарастване, но с малки темпове, има и в Унгария, Естония, Словакия и България.

У нас нарастването за годината също е скромно - в размер на 1,6%, но с цялата условност на данните, защото от октомври 2011 г. официална информация не се разпространява заради изкривяването й от реекспорта. Страната ни остава пета отзад напред по отношение на реализираните обеми с 19 419 продадени нови леки коли. Само в Естония (17 267), Литва (12 170), Кипър (10 967) и Латвия (10 665) сделките са по-малко.

Сред германските производители BMW отчита скромен ръст от само 0,3% в Европа. Volkswagen (-16,2%) и Daimler (-8.7%) от друга страна претърпяват спад. Компанията-майка на Opel General Motors пък е продала с 27,2% по-малко превозни средства. При това Opel и Vauxhall имат среден спад от 26,2% при новите регистрации.

Южнокорейският производител на автомобили Hyundai се опълчва за пореден път сам срещу тенденцията: Тук продажбите се увеличават с 10,5%, а европейски производители не успяват да удържат същото темпо. Така продажбите на Renault са намалели с 19,1%, а PSA Peugeot Citroen продаде с 18,2% по-малко коли. При Fiat продажбите са намалели с 17,8%.

Отвъд Западна Европа според Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) са постигнати почти навсякъде печалби. Така например продажбите в САЩ нарастват през декември с 9%. Новите регистрации в Русия са се увеличили с 1%. Китай регистрира ръст от близо 7%. В Япония обаче има спад на регистрациите с 2 на сто.
Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg  

0 от 500
  • #49
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Къде са тойотките ( преди 11 години )
    ...явно в боинг има нещо тойотско, всичките ги приземиха и принудително ги вкараха в СЕРВИЗНА АКЦИЯ
  • #48
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А в САЩ няма кой да бие японците. Изводът - явно американците са по-умни от европейците, поне що се отнася до автомобили. Европейски *** не бих си купил, защото лежат само на минала слава!
  • #47
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    В САЩ Тойота са продали близо 3 млн, в Европа и Русия близо 1 млн, в Япония имат пазарен дял 40%.Разбира се Тойота се продава почти във всички страни по света, дори и там където няма асвалтирани пътища, много е горещо и други автомобили трудно биха издържали.
  • #46
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Йордан-до 456 ( преди 11 години )
    ..Я пак, колко км правиш на месец..?!?!?!
  • #45
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е те пък понеже немските коли продават милиони бройки в Япония...А иначе пазарът не е глупав - купуват се качествени коли (Тойота) дори и да са малко по-скъпи от останалите (Фолксваген)
  • #44
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Японските коли със символични продажби в Европа. Странно Тойота продала 500 хиляди коли в Европа, в САЩ продала 2 милиона бройки коли излиза че от близо 10 милиона продажби една четвърт е в развитите страни останалите къде са? В Китай ги наритаха, май само оставата пазарите в Индия,Пакистан,Афганистан,Замбия,Нигерия,Етиопия и други развиващи се страни, където населението е неграмотно и не знаят какво купуват.
  • #43
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Няма какво да се заблуждавате. Сервизните акции, делата срещу тойота заведени от нейните клиенти, глобите които ежегодно и налагат в САЩ красноречиво показват че по-калпаво от Тойота няма. Другия глобяван за измами е Хюндай.. азиатските тарикатлъци не минават в Америка. В САЩ, най-големия пазар на Тойота, въобще не ги броят за читава кола ето:http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/17533-volkswagen-e-nai-kachestven-spored-amerikancite/comments/7/
  • #42
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Единствено ограничените с много комплекси хора купуват автомобили с по-малка гаранция,нискотехнологични,некачествени,ненадеждни със съмнителни китайски части,на висока цена,но видите ли произведени уж в Европа.Умният човек не купува автомобил заради това какво ще кажат:съседите,приятелите или кифлите в дискотеката.Приоритетите на умният човек са съвсем други при избора на кола.Естествено хората с ограничено мислене едва ли ще разберат за какво им говоря...
  • #41
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Европа не е никакъв фактор вече.Кризата ни тресе и се чудим как да запазим ЕС и как да не фалират половината държави в него.Всичко това се дължи на ограниченото и шовинистично мислене на европееца.Болшинството са готови да дадат повече пари за *** произведена обаче в Европа.По другите континенти покупките се влияят от съвсем други неща.Хората избират това,което им е изгодно и което ще им върши работа.В Европа повечето обаче не мислят така и за това сме на този хал.
  • #40
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Fiat Doblo са предимно автомобилите на Sopharma.Бяха накупили VW,но полека-лека се отърват от тях.Защо ли?Всеки сам може да се сети.И между другото в Sopharma никога не е имало 150 VW.НИКОГА!Така,че някой ако се опитва да пуска подобни лъжи не е познал.