IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.

Продажбите на нови коли се понижават с 8,2% до 12,05 млн. броя - най-ниското ниво от 1995 г. насам

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.

Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Снимка: Ройтерс

Изминалата 2012 г. бе всичко друго, но не и радостна за производителите на автомобили, представени в ЕС. През последните 12 месеца броят на новорегистрираните превозни средства е спаднал с 8,2% до 12 053 904 броя, обяви Асоциацията на европейските производители (ACEA) в сряда. Това е най-ниското ниво от 1995 г. насам.

Нещо повече – няма видими признаци на подобрение. Със спад от 16,3% декември е не само най-лошият месец през изминалата година. От 2008 г. не е имало друг декември с толкова рязък спад в регистрациите.

С изключение на Великобритания всички ключови пазари отчитат двуцифрени спадове. В Испания (-23,0 %) и Италия (-22,5%) положението е най-лошо. Германия (-16.4%) и Франция са сравнително по-добре.

Ръстът в Обединеното кралство е 3,7%. Нарастване, но с малки темпове, има и в Унгария, Естония, Словакия и България.

У нас нарастването за годината също е скромно - в размер на 1,6%, но с цялата условност на данните, защото от октомври 2011 г. официална информация не се разпространява заради изкривяването й от реекспорта. Страната ни остава пета отзад напред по отношение на реализираните обеми с 19 419 продадени нови леки коли. Само в Естония (17 267), Литва (12 170), Кипър (10 967) и Латвия (10 665) сделките са по-малко.

Сред германските производители BMW отчита скромен ръст от само 0,3% в Европа. Volkswagen (-16,2%) и Daimler (-8.7%) от друга страна претърпяват спад. Компанията-майка на Opel General Motors пък е продала с 27,2% по-малко превозни средства. При това Opel и Vauxhall имат среден спад от 26,2% при новите регистрации.

Южнокорейският производител на автомобили Hyundai се опълчва за пореден път сам срещу тенденцията: Тук продажбите се увеличават с 10,5%, а европейски производители не успяват да удържат същото темпо. Така продажбите на Renault са намалели с 19,1%, а PSA Peugeot Citroen продаде с 18,2% по-малко коли. При Fiat продажбите са намалели с 17,8%.

Отвъд Западна Европа според Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) са постигнати почти навсякъде печалби. Така например продажбите в САЩ нарастват през декември с 9%. Новите регистрации в Русия са се увеличили с 1%. Китай регистрира ръст от близо 7%. В Япония обаче има спад на регистрациите с 2 на сто.
Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Кой колко продаде в Европа през 2012 г.
Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg  

0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Забравих да спомена- Не съм Дошо или на който пишеш.
  • #8
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хаха, това ти е най-кеф да го кажеш. В Европа се купуват фолксвагени,но аз така или иначе не ги харесвам.Те и в Китай се купуват.Днес спрях зад един варел UP като тия на автовоза на снимката.Ами това е толкова *** кола, прилича ми на варел,отврат. Като видя Пасат пък ми се доспива.
  • #7
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Мдаа,Дошо! ( преди 11 години )
    25% от вси4ки продадени коли са на VW Group. А ти си приказвай каквото си искаш! А прехвалените от теб Hyundai/Kia са продали заедно толкова, колкото Audi само.Факт!Проблеми им за френските, и наи-много за италианските марки и модели,които от 2.4 -2.8 млн.бр преди само 3-4 год.са свели подадените бройки под 800 хл.Но как кр.тен като теб, ще разбере това!
  • #6
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Има японски супер Лексуси като не искаш малолитражки,ама Лексусите са по-скъпи от немските. Прегледай цените в Европа.
  • #5
    9 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Явно в ЕВропа има много гейове, щом френските *** са толкова купувани. Грозни и некачествени - това са френските.
  • #4
    21 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Осъзнайте ,че не всеки иска да кара японски малолитражки.
  • #3
    11 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Наистина пластмасата в японките е по-качествена от меките материали в немските коли.Вива пластмаса и малолитражки...
  • #2
    11 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Как може в Европа да се купуват такива коли? Шовинисти такива! Японските автомобили са много по-качествени!
  • #1
    20 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Както обикновено, въпреки спадовете, немските и френските марки пак са си номер едно по продажби