IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-новият Sports Tourer на Opel

АМ тест на новата Astra Sports Tourer.

Най-новият Sports Tourer на Opel

По обичай, след хечбек версията на Astra немците пускат на пазара и версия комби на своя популярен модел. Това е най-новото комби на Opel - Astra Sports Tourer, с което имахме възможността да се запознаем лично.

Качихме се в колата с големи очаквания, тъй като хечебк версията на новата Astra, определено ни хареса. Ще подчертаем, че комбито притежава всички положителни страни на хечбека - дизайн, технологии, сигурност, комфорт и т.н., но се перчи със значително по-голям багажник.

И няма как да бъде иначе, тъй като статистиката на Opel показва, че през последните години приблизително 25 процента от всички продажби на Astra са комбита. Нещо повече, Opel има 50-годишна традиция в производството на комбита, като марката е един от първите производители в Европа, който пуска на пазара комби модел.

Впечатления

Първо подкарахме версията с 1.4-литров турбо бензинов двигател (140 к.с.), а след това най-мощната дизелова модификация с 2.0-литров CDTI двигател. И с двата агрегата новата Astra Sports Tourer се представи отлично, но наш фаворит определено стана дизела.

Товарът в багажника и пасажерите в салона не влияят особено на 160-те к.с. 350-те Нм. въртящ момент. Двигателят работи тихо, без вибрации, предоставя добра динамика и малък разход на гориво. Бензиновия също се представи добре, но силата му се усеща най-осезаемо, когато колата не е натоварена.

Иначе и с двата тествани от нас двигателя Astra Sports Tourer показа приятно и сигурно пътно поведение. Окачването не твърдо, нито меко, благодарение на механтронната ходова част FlexRide. Дори при остри завои, по-дългата и тежка задница стои стабилно на пътя. Нежелани заклащания или леки поднасяния са възможни, при много висока скорост в завой с неравна настилка.

При нормално и дори при агресивно шофиране комбито ни накара да се усмихнем, заради пътното си поведение, достатъчната сила на двигателя и комфортния интериор...


Приятно ни впечатли и салона на дизеловата модификация. Той бе обшит с кафеникава кожена тапицерия с по-светли акценти по таблото и корите на вратите. Честно казано никога не сме харесвали кафяви салони, но този определено придава допълнителна доза ексклузивност на Astra.

Харесани и удобството, което предлага багажника. Той е достатъчно голям и е оборудван със система, която позволява свалянето на седалките с натискането на бутон.

Багажник

Astra Sports Tourer предлага всичко, което може да очаквате от едно комби, и дори повече. Багажника има обем от 500 литра, като той може да бъде увеличен на 1 500 литра с едно единствено натискане на бутон.

Това е възможно благодарение на системата FlexFold, която автоматично освобождава и сваля надолу всяка секция от разделената в пропорция 60/40 вертикална част на седалката. Системата е конструирана така, че да не е необходимо да се изместват предпазните колани.

Дълбок и с плосък под, изцяло тапицираният багажник няма каквито и да било ръбове и ъгли, които да отнемат от пространството му. Липсват дори характерните кривини на задните калници, присъщи на подобен тип автомобили. Налично е и пространство под товарния под на багажника.

Представителите на Opel демонстрираха възможностите на багажното отделение като натовариха 55 инчов плазмен телевизор, а след това перална машина и готварска печка - едновременно. Тази демонстрация може да ви звучи странно, но предназначението на комбитата е именно такова - да носят обемист товар. А новото комби на Opel доказа, че го умее.

В допълнителното оборудване на Astra Sports Tourer присъстват полезни екстри като - електронната система за стабилизиране при теглене на прикачен товар Trailer Stability Assist (TSA), която се активира при монтажа на одобрен от Opel теглич. Тя използва стандартната електронна стабилизираща програма Electronic Stability Control, за да коригира всяка нестабилност, която може да се появи, например, при теглене на каравана.

Дизайн, технология, комфорт

Формите на Astra Sports Tourer не се различават от тези на хечбек модификацията, като разликите са от средните колони назад, където каросерията е изцяло нова. Тя обаче не прави колата по-малко привлекателна. Дизайнерите са успели да съчетаят практичността с едновременно спортното и изискано излъчване на новата Astra.

Astra Sports Tourer има същите настройки на ходовата част и поведението на пътя като хечбек версията. Комбито е оборудвано със същото иновативно задно окачване и механтронната ходова част FlexRide, както и хечбек модела.

Сред другите технологични решения са адаптивните предни светлини AFL+ и сертифицираните от медиците ергономични предни седалки.


Двигатели

Гамата от задвижващи агрегати на Astra Sports Tourer включва четири дизелови, пет бензинови двигателя и една версия с втечнен петролен газ LPG (пропан-бутан), с диапазон на мощност от 95 к.с. до 180 к.с.

Гамата от дизелови мотори се състои от 1.7 и 2.0-литрови агрегати – всичките оборудвани със система common-rail с многократно впръскване на горивото, турбокомпресори с променлива геометрия (VGT) и необслужваеми филтри за твърди частици. Всички те покриват ограниченията на стандарта Euro 5.

1.7-литровият CDTI се предлага с две мощностни разновидности - 110 к.с. и 260 Нм или 125 к.с. и 280 Нм въртящ момент. Комбинираният разход на гориво и в двата случая е 4.5 л/100 км, с емисии на CO2 от 119 г/км.   

Най-мощният 2.0-литров CDTI двигател с мощност от 160 к.с. и въртящ момент от 350 Нм, налични още при 1 750 об./мин, осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от десет секунди. Комбинираният разход на гориво с механична трансмисия е 5.1 л/100 км с емисии на CO2 134 г/км. 

Предложенията в бензиновата гама включват 1.4 и 1.6-литрови двигатели, всеки един във версии с атмосферно или принудително пълнене с турбокомпресор, с диапазон на мощност от 100 к.с. до 180 к.с. Всички двигатели с изключение на 1.6-литровия турбо са оборудвани с променливо управление на всмукателните и изпускателните клапани.

Изцяло новият 1.4-литров турбо бензинов двигател се предлага в две разновидности. Версията с 140 к.с. заменя предишния атмосферен 1.8-литров агрегат с близка по стойност мощност, като осигурява намаляване на разхода на гориво с почти 15 процента (6.1 л/100 км) при едновременно повишаване на въртящия момент с 14 процента. Версията с 120 к.с. също изисква средно по 6.1 л/100 км.

Базовият 1.4-литров атмосферен двигател с мощност 100 к.с. демонстрира разход на гориво от 5.9 л/100 км и вредни CO2 емисии - 139 г/км . 1.6-литровият турбо мотор със 180 к.с. и 230 Нм въртящ момент е най-мощният в двигателната гама.

Шестстепенните механични предавателни кутии са стандартно оборудване за двигателите 1.4 Turbo и 1.6 Turbo, както и за 1.7 и 2.0 CDTI.  Атмосферните 1.4 и 1.6-литрови мотори се оборудват с петстепенни трансмисии. Изцяло новата шестстепеннна автоматична трансмисия се предлага като допълнително оборудване за атмосферния 1.6, 1.4 Turbo (140 к.с.), 1.6 Turbo и 2.0 CDTI.

Цени

Цените на новата новата Astra Sports Tourer в България стартират от 30 245 лева с ДДС за бензиновите версии, и от 35 040 лева с ДДС за дизеловите модификации.

0 от 500
  • #28
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Варненец ( преди 13 години )
    Карам Хонда, но и една служебна Омега 2001 дизел DTI . Въпреки всички упреци към тези коли аз съм доволен.Возията и динамичноста на мотора са много добри с изключение на високия разход на гориво. А новата астра изглежда доста прилично.
  • #27
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хубава РЕКЛАМА.....Но да не забравяме ,че е OPEL.Renault Megane Rs 250 cup.
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    @коча, братле да кажеш на 407мицата премиум е като да кажеш на трабант проходим автомобил ..идея си нямаш от премиум автомобили и марки ...407-мицата е хубава на външен вид, но до там!@Badi, ти живееш в някой минал век .. тези автомобили точно след 1 макс 2 години ще са повече от такситата в България.. това е опел, а не чисто нов Мерцедес или Бмв... осъзнай се.. след 2 години цената на употребявана такава кола ще е 15-20 хил лева с ДОСТА възможно екстри ..
  • #25
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Браво но Фиат
  • #24
    1 rate up comment 4 rate down comment
    играч ( преди 13 години )
    Да братлета чух,че в САЩ много се търсели :D
  • #23
    4 rate up comment 11 rate down comment
    warning ( преди 13 години )
    Citroen е истината батко , но както и да е ... съгласен съм по скоро с твойто мнение ;))
  • #22
    2 rate up comment 13 rate down comment
    коча ( преди 13 години )
    *** урунгелите, кво ми хвалите разни опели и кии ве кауни, пежо е истината батко, особено 407-та, премиум пак за 33К, няма няма, седнали за некви талашитки тук да спорят кой е по-по-най, има само да ги сънувати дори тея скапани талиги, карайте си там 20 год. бангии
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Badi ( преди 13 години )
    Kvo komentirate avtomobili kato tozi gore na snimkata 6te sa dospatni v blagarq sled 10g seka kak 6te si kupi6te osven da si 6itnete panelkite i da jivete v kolata.
  • #20
    12 rate up comment 4 rate down comment
    До Фройд ( преди 13 години )
    Забрави да споменеш, че през първите 2 години няма ограничение в пробега - т.е. може да навъртиш и 500 000 км. А, ако караш по 10 000 на година, Опел пак поема значителна част от ремонтите за 10 години - кой друг го прави?
  • #19
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Както казаха по-долу, трябва да се заглеждаме в малките букви. Опел поне обясняват точка по точка, кога и колко важи гаранцията. Но ако погледнете 5 годишната гаранция на Хюндай ще видите, че и там съединителят е консуматив. Освен това си затварят очите за много други неща. Сещам се за един колега, който врещеше, как на 20 000 км сменял съединител на Santa Fe за 2000 лева. Благодаря за такава гаранция. А при Киа, 7 години е гаранцията за мобилност.