IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-новият Sports Tourer на Opel

АМ тест на новата Astra Sports Tourer.

Най-новият Sports Tourer на Opel

По обичай, след хечбек версията на Astra немците пускат на пазара и версия комби на своя популярен модел. Това е най-новото комби на Opel - Astra Sports Tourer, с което имахме възможността да се запознаем лично.

Качихме се в колата с големи очаквания, тъй като хечебк версията на новата Astra, определено ни хареса. Ще подчертаем, че комбито притежава всички положителни страни на хечбека - дизайн, технологии, сигурност, комфорт и т.н., но се перчи със значително по-голям багажник.

И няма как да бъде иначе, тъй като статистиката на Opel показва, че през последните години приблизително 25 процента от всички продажби на Astra са комбита. Нещо повече, Opel има 50-годишна традиция в производството на комбита, като марката е един от първите производители в Европа, който пуска на пазара комби модел.

Впечатления

Първо подкарахме версията с 1.4-литров турбо бензинов двигател (140 к.с.), а след това най-мощната дизелова модификация с 2.0-литров CDTI двигател. И с двата агрегата новата Astra Sports Tourer се представи отлично, но наш фаворит определено стана дизела.

Товарът в багажника и пасажерите в салона не влияят особено на 160-те к.с. 350-те Нм. въртящ момент. Двигателят работи тихо, без вибрации, предоставя добра динамика и малък разход на гориво. Бензиновия също се представи добре, но силата му се усеща най-осезаемо, когато колата не е натоварена.

Иначе и с двата тествани от нас двигателя Astra Sports Tourer показа приятно и сигурно пътно поведение. Окачването не твърдо, нито меко, благодарение на механтронната ходова част FlexRide. Дори при остри завои, по-дългата и тежка задница стои стабилно на пътя. Нежелани заклащания или леки поднасяния са възможни, при много висока скорост в завой с неравна настилка.

При нормално и дори при агресивно шофиране комбито ни накара да се усмихнем, заради пътното си поведение, достатъчната сила на двигателя и комфортния интериор...


Приятно ни впечатли и салона на дизеловата модификация. Той бе обшит с кафеникава кожена тапицерия с по-светли акценти по таблото и корите на вратите. Честно казано никога не сме харесвали кафяви салони, но този определено придава допълнителна доза ексклузивност на Astra.

Харесани и удобството, което предлага багажника. Той е достатъчно голям и е оборудван със система, която позволява свалянето на седалките с натискането на бутон.

Багажник

Astra Sports Tourer предлага всичко, което може да очаквате от едно комби, и дори повече. Багажника има обем от 500 литра, като той може да бъде увеличен на 1 500 литра с едно единствено натискане на бутон.

Това е възможно благодарение на системата FlexFold, която автоматично освобождава и сваля надолу всяка секция от разделената в пропорция 60/40 вертикална част на седалката. Системата е конструирана така, че да не е необходимо да се изместват предпазните колани.

Дълбок и с плосък под, изцяло тапицираният багажник няма каквито и да било ръбове и ъгли, които да отнемат от пространството му. Липсват дори характерните кривини на задните калници, присъщи на подобен тип автомобили. Налично е и пространство под товарния под на багажника.

Представителите на Opel демонстрираха възможностите на багажното отделение като натовариха 55 инчов плазмен телевизор, а след това перална машина и готварска печка - едновременно. Тази демонстрация може да ви звучи странно, но предназначението на комбитата е именно такова - да носят обемист товар. А новото комби на Opel доказа, че го умее.

В допълнителното оборудване на Astra Sports Tourer присъстват полезни екстри като - електронната система за стабилизиране при теглене на прикачен товар Trailer Stability Assist (TSA), която се активира при монтажа на одобрен от Opel теглич. Тя използва стандартната електронна стабилизираща програма Electronic Stability Control, за да коригира всяка нестабилност, която може да се появи, например, при теглене на каравана.

Дизайн, технология, комфорт

Формите на Astra Sports Tourer не се различават от тези на хечбек модификацията, като разликите са от средните колони назад, където каросерията е изцяло нова. Тя обаче не прави колата по-малко привлекателна. Дизайнерите са успели да съчетаят практичността с едновременно спортното и изискано излъчване на новата Astra.

Astra Sports Tourer има същите настройки на ходовата част и поведението на пътя като хечбек версията. Комбито е оборудвано със същото иновативно задно окачване и механтронната ходова част FlexRide, както и хечбек модела.

Сред другите технологични решения са адаптивните предни светлини AFL+ и сертифицираните от медиците ергономични предни седалки.


Двигатели

Гамата от задвижващи агрегати на Astra Sports Tourer включва четири дизелови, пет бензинови двигателя и една версия с втечнен петролен газ LPG (пропан-бутан), с диапазон на мощност от 95 к.с. до 180 к.с.

Гамата от дизелови мотори се състои от 1.7 и 2.0-литрови агрегати – всичките оборудвани със система common-rail с многократно впръскване на горивото, турбокомпресори с променлива геометрия (VGT) и необслужваеми филтри за твърди частици. Всички те покриват ограниченията на стандарта Euro 5.

1.7-литровият CDTI се предлага с две мощностни разновидности - 110 к.с. и 260 Нм или 125 к.с. и 280 Нм въртящ момент. Комбинираният разход на гориво и в двата случая е 4.5 л/100 км, с емисии на CO2 от 119 г/км.   

Най-мощният 2.0-литров CDTI двигател с мощност от 160 к.с. и въртящ момент от 350 Нм, налични още при 1 750 об./мин, осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от десет секунди. Комбинираният разход на гориво с механична трансмисия е 5.1 л/100 км с емисии на CO2 134 г/км. 

Предложенията в бензиновата гама включват 1.4 и 1.6-литрови двигатели, всеки един във версии с атмосферно или принудително пълнене с турбокомпресор, с диапазон на мощност от 100 к.с. до 180 к.с. Всички двигатели с изключение на 1.6-литровия турбо са оборудвани с променливо управление на всмукателните и изпускателните клапани.

Изцяло новият 1.4-литров турбо бензинов двигател се предлага в две разновидности. Версията с 140 к.с. заменя предишния атмосферен 1.8-литров агрегат с близка по стойност мощност, като осигурява намаляване на разхода на гориво с почти 15 процента (6.1 л/100 км) при едновременно повишаване на въртящия момент с 14 процента. Версията с 120 к.с. също изисква средно по 6.1 л/100 км.

Базовият 1.4-литров атмосферен двигател с мощност 100 к.с. демонстрира разход на гориво от 5.9 л/100 км и вредни CO2 емисии - 139 г/км . 1.6-литровият турбо мотор със 180 к.с. и 230 Нм въртящ момент е най-мощният в двигателната гама.

Шестстепенните механични предавателни кутии са стандартно оборудване за двигателите 1.4 Turbo и 1.6 Turbo, както и за 1.7 и 2.0 CDTI.  Атмосферните 1.4 и 1.6-литрови мотори се оборудват с петстепенни трансмисии. Изцяло новата шестстепеннна автоматична трансмисия се предлага като допълнително оборудване за атмосферния 1.6, 1.4 Turbo (140 к.с.), 1.6 Turbo и 2.0 CDTI.

Цени

Цените на новата новата Astra Sports Tourer в България стартират от 30 245 лева с ДДС за бензиновите версии, и от 35 040 лева с ДДС за дизеловите модификации.

0 от 500
  • #48
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Бъчваря ( преди 13 години )
    Badi, не е вярно, че цените се изравняват. Като количество пари цените на скъпите модели са в по-голямо цифрово изражение, но като проценти не се различават много от по-евтиния модел. Все пак, зависи и от марката. Не може спадът в цената на един италиански или френски автомобил да се сравнява със спадът на цената на един германски. И не си мисли, че като си минал тънко, без някоя екстра, ще продадеш колата си на същата цена както по-скъпата. Просто дълго ще търсиш купувач, а цената още ще падне
  • #47
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    ФАКТ е, че не е еднаква... ама не е така космическа както излиза от вашите езици ..Другото което е ... цените определено не се изравняват ... не спори за такива неща .. не се смятат така както ти си мислиш .. смята се по следния начин .. трябва ти средна цена.. голф 4 средна цена 4-7 ... Мерцедес 203 (ц класа, след 2002) средна цена между 10-20 така средната цена за голфа е 5500, а за мерцедеса 15000 .. мога да ти изкарам най-малко 20 бройки Мерцедеси след 2002 2но по скъпи от голф 4 след 2002!
  • #46
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Badi ( преди 13 години )
    Dobre kak 6te obqsni6 togava anamolita kola koqto 4isto nova struva 70k i druga koqto stuva 30k samo sled 5-6g cenite na vri4niq pazar im se izravnqt qvno ima ne6to deto ne e nared za da e tolkova izgodno da se kara viok klas kola. Ako podrajkata be6e ednakva i *** 6te6e da kara S klasa,A8 i 7er.
  • #45
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    Разликата е там, че не съм комплексар който да си кара автомобила само защото е Мерцедес и да "лъжа к*рвите" .. разбираш ли сега каква е разликата?Аз бях заделил 10 хилки .. взех го за 6500 .. и пак се излиза по заведения, почивки и всичко изброено от теб..Не ми пука дали хората мислят, че карам кола за 2000 или 102 хиляди ..Държа да отбележа, че поддръжката на "стар" Мерцедес, не е толкова коварна колкото си мислите.. казвам го от опит.. преди този мерц съм карал 124ка... пак сравнително стар..
  • #44
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Badi do Георги ( преди 13 години )
    Qvno si ubedil za6to cenite na staro sa tolkova niski ot 6,5 s remontite ti sko4ilo na 10. Da no za pove4eto hora ima po vajni ne6ta v jivota ot edna emblema na kolata i predpo4itam da dam tezi izli6ni pari za skapa podrajka za dr ne6ta kato po4ivki,ilizaniq po zavedeniq pokupka na novi drehi i tehnika i tn. I kakav e smisala vseki znae kolko ti struva kolata na nikoi nemoje6 da napravi6 vpe4etlenie pone tiq Mercedesi na 4-5g kato si go zeme6 moje da laje6 ku*vite 4e si go zel nov za 100k.
  • #43
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    6500 я закупих ... 10 бона докато стане изрядна като "нова" .. като всичко съм си правил сам .. иначе щеше да отиде 12-13 бона..И ако ме питаш .. пак бих си взел такава, пак за същите пари ..Когато търсих кола се оглеждах за пасат 5 и мерцедес "очиларка-210" .. гледах пасати бол .. ми те тясни и толкова пластмаса колкото сигурно в целия китайски народ няма.. Взех Мерцедеса.. направих му ремонтите от които се нуждаеше..и за 10 хил км нищо не съм пипал .. днес сменях маслото на двигателя...
  • #42
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    Искам само да ти кажа, че щом 1 Мерцедес на 10 години е на цената на голф ... бягай далече от него .. Да предпочитам да дам 7300 за онзи стар "тарлясник" от колкото да дам 7300 за голф 4... и какво значение има дали е 2001 или 2002 мерцедеса като модела от 96-та и 2002 е един и същ ... само дето там са ЦДИ което хич не е за предпочитане в България.. вярвам, че знаеш ...Всъщност преди година купих 290 тд за 6500 .. и понеже съм маниак и искам всичко да ми е изрядно .. докато стане изрядна.. 10бон
  • #41
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Zorro ( преди 13 години )
    Екстра е Астра-та - както писа някой по-долу - плащаш точно толкова, колкото получаваш. В този сегмент, както и да го погледнеш, си е едно от най-добрите предложения.Все пак говорим за семейно НОВО комби с приличен дизелов двигател и доволно екстри за 35 хил.лева.
  • #40
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Badi do Георги ( преди 13 години )
    Eto ti E klasa 2006 za 20 bona http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11300267960062429&f1=details.Kolkoto do onaq ko4ia 97 bez komentar sam ako ti bi dal 7300 za takav *** drugi hora ne biha i 6te predpo4etat da datat ao6te 2-3 bona i da si kupqt hubav MB pone 01-02 po zapazen i tn. Iskah da kaja 4e edna kola e skapa dokato e nova posle cenite se izravnqvat ve4e e vapros na izbor dali 6te zeme6 4isto nova fabia ili 10g S klasa.
  • #39
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Badi do Георги ( преди 13 години )
    Mai ti obi4ad da caka6 nai skapata i nai eftinata obqva az izbirah obqvite po ekstri, dvigateli i skorosti qsno 4e ako zeme6 bazov VW i go sravni6 s palen s ekstri MB cenata 6te golqma. Zeh VW 1.8T cena ot 6000 e relana ne nito skapa nito eftina, za C klasa 2000 kompresor sa6to e realna cena okolo 6000. Za golf 2005 TDI, avtomatik, klimatrnoik i tn 15 bona e realna cena kakto i za c klasa 16-17 bona sa6to e realna.