IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-новият Sports Tourer на Opel

АМ тест на новата Astra Sports Tourer.

Най-новият Sports Tourer на Opel

По обичай, след хечбек версията на Astra немците пускат на пазара и версия комби на своя популярен модел. Това е най-новото комби на Opel - Astra Sports Tourer, с което имахме възможността да се запознаем лично.

Качихме се в колата с големи очаквания, тъй като хечебк версията на новата Astra, определено ни хареса. Ще подчертаем, че комбито притежава всички положителни страни на хечбека - дизайн, технологии, сигурност, комфорт и т.н., но се перчи със значително по-голям багажник.

И няма как да бъде иначе, тъй като статистиката на Opel показва, че през последните години приблизително 25 процента от всички продажби на Astra са комбита. Нещо повече, Opel има 50-годишна традиция в производството на комбита, като марката е един от първите производители в Европа, който пуска на пазара комби модел.

Впечатления

Първо подкарахме версията с 1.4-литров турбо бензинов двигател (140 к.с.), а след това най-мощната дизелова модификация с 2.0-литров CDTI двигател. И с двата агрегата новата Astra Sports Tourer се представи отлично, но наш фаворит определено стана дизела.

Товарът в багажника и пасажерите в салона не влияят особено на 160-те к.с. 350-те Нм. въртящ момент. Двигателят работи тихо, без вибрации, предоставя добра динамика и малък разход на гориво. Бензиновия също се представи добре, но силата му се усеща най-осезаемо, когато колата не е натоварена.

Иначе и с двата тествани от нас двигателя Astra Sports Tourer показа приятно и сигурно пътно поведение. Окачването не твърдо, нито меко, благодарение на механтронната ходова част FlexRide. Дори при остри завои, по-дългата и тежка задница стои стабилно на пътя. Нежелани заклащания или леки поднасяния са възможни, при много висока скорост в завой с неравна настилка.

При нормално и дори при агресивно шофиране комбито ни накара да се усмихнем, заради пътното си поведение, достатъчната сила на двигателя и комфортния интериор...


Приятно ни впечатли и салона на дизеловата модификация. Той бе обшит с кафеникава кожена тапицерия с по-светли акценти по таблото и корите на вратите. Честно казано никога не сме харесвали кафяви салони, но този определено придава допълнителна доза ексклузивност на Astra.

Харесани и удобството, което предлага багажника. Той е достатъчно голям и е оборудван със система, която позволява свалянето на седалките с натискането на бутон.

Багажник

Astra Sports Tourer предлага всичко, което може да очаквате от едно комби, и дори повече. Багажника има обем от 500 литра, като той може да бъде увеличен на 1 500 литра с едно единствено натискане на бутон.

Това е възможно благодарение на системата FlexFold, която автоматично освобождава и сваля надолу всяка секция от разделената в пропорция 60/40 вертикална част на седалката. Системата е конструирана така, че да не е необходимо да се изместват предпазните колани.

Дълбок и с плосък под, изцяло тапицираният багажник няма каквито и да било ръбове и ъгли, които да отнемат от пространството му. Липсват дори характерните кривини на задните калници, присъщи на подобен тип автомобили. Налично е и пространство под товарния под на багажника.

Представителите на Opel демонстрираха възможностите на багажното отделение като натовариха 55 инчов плазмен телевизор, а след това перална машина и готварска печка - едновременно. Тази демонстрация може да ви звучи странно, но предназначението на комбитата е именно такова - да носят обемист товар. А новото комби на Opel доказа, че го умее.

В допълнителното оборудване на Astra Sports Tourer присъстват полезни екстри като - електронната система за стабилизиране при теглене на прикачен товар Trailer Stability Assist (TSA), която се активира при монтажа на одобрен от Opel теглич. Тя използва стандартната електронна стабилизираща програма Electronic Stability Control, за да коригира всяка нестабилност, която може да се появи, например, при теглене на каравана.

Дизайн, технология, комфорт

Формите на Astra Sports Tourer не се различават от тези на хечбек модификацията, като разликите са от средните колони назад, където каросерията е изцяло нова. Тя обаче не прави колата по-малко привлекателна. Дизайнерите са успели да съчетаят практичността с едновременно спортното и изискано излъчване на новата Astra.

Astra Sports Tourer има същите настройки на ходовата част и поведението на пътя като хечбек версията. Комбито е оборудвано със същото иновативно задно окачване и механтронната ходова част FlexRide, както и хечбек модела.

Сред другите технологични решения са адаптивните предни светлини AFL+ и сертифицираните от медиците ергономични предни седалки.


Двигатели

Гамата от задвижващи агрегати на Astra Sports Tourer включва четири дизелови, пет бензинови двигателя и една версия с втечнен петролен газ LPG (пропан-бутан), с диапазон на мощност от 95 к.с. до 180 к.с.

Гамата от дизелови мотори се състои от 1.7 и 2.0-литрови агрегати – всичките оборудвани със система common-rail с многократно впръскване на горивото, турбокомпресори с променлива геометрия (VGT) и необслужваеми филтри за твърди частици. Всички те покриват ограниченията на стандарта Euro 5.

1.7-литровият CDTI се предлага с две мощностни разновидности - 110 к.с. и 260 Нм или 125 к.с. и 280 Нм въртящ момент. Комбинираният разход на гориво и в двата случая е 4.5 л/100 км, с емисии на CO2 от 119 г/км.   

Най-мощният 2.0-литров CDTI двигател с мощност от 160 к.с. и въртящ момент от 350 Нм, налични още при 1 750 об./мин, осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от десет секунди. Комбинираният разход на гориво с механична трансмисия е 5.1 л/100 км с емисии на CO2 134 г/км. 

Предложенията в бензиновата гама включват 1.4 и 1.6-литрови двигатели, всеки един във версии с атмосферно или принудително пълнене с турбокомпресор, с диапазон на мощност от 100 к.с. до 180 к.с. Всички двигатели с изключение на 1.6-литровия турбо са оборудвани с променливо управление на всмукателните и изпускателните клапани.

Изцяло новият 1.4-литров турбо бензинов двигател се предлага в две разновидности. Версията с 140 к.с. заменя предишния атмосферен 1.8-литров агрегат с близка по стойност мощност, като осигурява намаляване на разхода на гориво с почти 15 процента (6.1 л/100 км) при едновременно повишаване на въртящия момент с 14 процента. Версията с 120 к.с. също изисква средно по 6.1 л/100 км.

Базовият 1.4-литров атмосферен двигател с мощност 100 к.с. демонстрира разход на гориво от 5.9 л/100 км и вредни CO2 емисии - 139 г/км . 1.6-литровият турбо мотор със 180 к.с. и 230 Нм въртящ момент е най-мощният в двигателната гама.

Шестстепенните механични предавателни кутии са стандартно оборудване за двигателите 1.4 Turbo и 1.6 Turbo, както и за 1.7 и 2.0 CDTI.  Атмосферните 1.4 и 1.6-литрови мотори се оборудват с петстепенни трансмисии. Изцяло новата шестстепеннна автоматична трансмисия се предлага като допълнително оборудване за атмосферния 1.6, 1.4 Turbo (140 к.с.), 1.6 Turbo и 2.0 CDTI.

Цени

Цените на новата новата Astra Sports Tourer в България стартират от 30 245 лева с ДДС за бензиновите версии, и от 35 040 лева с ДДС за дизеловите модификации.

0 от 500
  • #58
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да, но хубавите екземпляри на Запад нямат нищо общо с цените на родния пазар. Искате да карате Мерцедес за 6000, давате още 4000. Това добре, но не са редки случаите, когато тия коли са въртяни през таван. Тогава оправия няма, колкото и пари да наривате.
  • #57
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    3500 най-големия ***... добра Ц класа за 3500 не може да намериш, ако ще бог да си ..Докато хубав голф за 3500 ще намериш .. Ц класа в прилично състояние по малко от 5000-5500 и да се насереш не може да намериш ... недей гледай цените в България... тук бмв-тата и Мерцедесите са *** .. нали моя мерджан го взех от България.. и какво докато го направя напълно изправен отидоха 40% от стойността му за която го закупих ...
  • #56
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Badi ( преди 13 години )
    Da nasitna ima C klasa deto savpadat s prozivodstvoto na Golf 3 no i cenata sa6to savpada kolko da struva edna Ckata 94-95g ne pove4e ot 3500.
  • #55
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Badi ( преди 13 години )
    Prikliu4vam sporaGolf 4 1997-2003C W202 1994-2001Golf 5 2004-2009C W203 2002-2008Golf 6 ot 2010C W204 ot 2009
  • #54
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    Отиди в мобиле.де и търси файтон от 2010 нагоре.. и мерцедес ес класа 320 цди от 2010 нагоре.. при мерцедеса ти излиза 1 страница, а при файтона 4.. най-скъпия файтон е 101 хиляди и е нов.. а най-скъпата ес класа е 87 хил .. ти при такива цени какво би карал?Щото аз няма и да помириша файтона..дали ще е 1000 или 100000 вагена си е ваген!Но просто няма аналогична цена на мерцедес и бмв спрямо голф.. разликата далеч не е 1-2000 лева.. нито при по-новите 3-4 хиляди ..
  • #53
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    Точно Ц класа 203 след 2002 отговаря на голф 4 .. просто мерцедес произвеждат автомобилите си по-дълъг период..смятай от 95-6 до 2002.. сега има и 204 който трябва да отговаря на голф 5 по твоята логика.. обаче понеже 204 се произвежда 2-3 години повече от голф 5 за голф 6 няма "конКУРент" .. изобщо не са така цените на автомобилите като започнеш да търсиш автомобил.. както ти си го представяш ..Може даже да сравниш файтона и ес класата.. макар, че файтона е на същата или по-голяма цена като нов
  • #52
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Само ГЕРБ.....къф ти опел
  • #51
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Badi do Бъчваря ( преди 13 години )
    Tova koeto kazva6 e taka no na zapad ne mislq 4e pravqt tolkova tanki smetki kupuvat tova koeto im haresa pove4e pak bilo to frenska ii italqnska kola. Da 6te q izkupqt na po niska cena no i prodajnata cena e sa6to po niska v pove4eto slu4ai izkl prmierno alfa-romeo kadeto cenata e po visoka na ot VW ili Opel a sled tova na staro stava po niska.
  • #50
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Badi do Георги ( преди 13 години )
    Ne se samnqvam 4e moje6 ama ne zima6 pod vnimnie 4e 2002 smenqt modela na Ctkata i za tova cenata e 2x po skapa q go sapostavi s golf 5 sravnqvai koli ot edno pokolnie. Az ti izvadih sredni ceni na kolite qsno 4e ima obavi deto sa 50% po skapi ili 30% po eftini kakto i da go varti6 govorim za razlika ot 1000lv maks za 10g kola i 2-3k za 5g koeto ne mislq 4e bi okazalo vlnie pri pokupkata. Pri tova polojnie se gleda saotno6nie razhodi/udobstvo i se zima tova koeto moje da si pozvoli6.
  • #49
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Бъчваря ( преди 13 години )
    А и в белите държави не собственикът търси купувач за старата си кола, а фирмата, от която я е взел. Просто отива, връща старата и взема нова. Приспадат му някакви пари, но тия пари са строго определени. Прави се оценка от вещо лице. Така, че в белите държави се интересуват не от черния пазар, а от белия ;) И ако кажат, че Фолксваген губи по-малко от цената си отколкото Опел, немецът ще вземе Фолксваген. И не защото някой казал, а защото РЕАЛНО ще му дадат тия пари, когато върне колата си!