IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-новият Sports Tourer на Opel

АМ тест на новата Astra Sports Tourer.

Най-новият Sports Tourer на Opel

По обичай, след хечбек версията на Astra немците пускат на пазара и версия комби на своя популярен модел. Това е най-новото комби на Opel - Astra Sports Tourer, с което имахме възможността да се запознаем лично.

Качихме се в колата с големи очаквания, тъй като хечебк версията на новата Astra, определено ни хареса. Ще подчертаем, че комбито притежава всички положителни страни на хечбека - дизайн, технологии, сигурност, комфорт и т.н., но се перчи със значително по-голям багажник.

И няма как да бъде иначе, тъй като статистиката на Opel показва, че през последните години приблизително 25 процента от всички продажби на Astra са комбита. Нещо повече, Opel има 50-годишна традиция в производството на комбита, като марката е един от първите производители в Европа, който пуска на пазара комби модел.

Впечатления

Първо подкарахме версията с 1.4-литров турбо бензинов двигател (140 к.с.), а след това най-мощната дизелова модификация с 2.0-литров CDTI двигател. И с двата агрегата новата Astra Sports Tourer се представи отлично, но наш фаворит определено стана дизела.

Товарът в багажника и пасажерите в салона не влияят особено на 160-те к.с. 350-те Нм. въртящ момент. Двигателят работи тихо, без вибрации, предоставя добра динамика и малък разход на гориво. Бензиновия също се представи добре, но силата му се усеща най-осезаемо, когато колата не е натоварена.

Иначе и с двата тествани от нас двигателя Astra Sports Tourer показа приятно и сигурно пътно поведение. Окачването не твърдо, нито меко, благодарение на механтронната ходова част FlexRide. Дори при остри завои, по-дългата и тежка задница стои стабилно на пътя. Нежелани заклащания или леки поднасяния са възможни, при много висока скорост в завой с неравна настилка.

При нормално и дори при агресивно шофиране комбито ни накара да се усмихнем, заради пътното си поведение, достатъчната сила на двигателя и комфортния интериор...


Приятно ни впечатли и салона на дизеловата модификация. Той бе обшит с кафеникава кожена тапицерия с по-светли акценти по таблото и корите на вратите. Честно казано никога не сме харесвали кафяви салони, но този определено придава допълнителна доза ексклузивност на Astra.

Харесани и удобството, което предлага багажника. Той е достатъчно голям и е оборудван със система, която позволява свалянето на седалките с натискането на бутон.

Багажник

Astra Sports Tourer предлага всичко, което може да очаквате от едно комби, и дори повече. Багажника има обем от 500 литра, като той може да бъде увеличен на 1 500 литра с едно единствено натискане на бутон.

Това е възможно благодарение на системата FlexFold, която автоматично освобождава и сваля надолу всяка секция от разделената в пропорция 60/40 вертикална част на седалката. Системата е конструирана така, че да не е необходимо да се изместват предпазните колани.

Дълбок и с плосък под, изцяло тапицираният багажник няма каквито и да било ръбове и ъгли, които да отнемат от пространството му. Липсват дори характерните кривини на задните калници, присъщи на подобен тип автомобили. Налично е и пространство под товарния под на багажника.

Представителите на Opel демонстрираха възможностите на багажното отделение като натовариха 55 инчов плазмен телевизор, а след това перална машина и готварска печка - едновременно. Тази демонстрация може да ви звучи странно, но предназначението на комбитата е именно такова - да носят обемист товар. А новото комби на Opel доказа, че го умее.

В допълнителното оборудване на Astra Sports Tourer присъстват полезни екстри като - електронната система за стабилизиране при теглене на прикачен товар Trailer Stability Assist (TSA), която се активира при монтажа на одобрен от Opel теглич. Тя използва стандартната електронна стабилизираща програма Electronic Stability Control, за да коригира всяка нестабилност, която може да се появи, например, при теглене на каравана.

Дизайн, технология, комфорт

Формите на Astra Sports Tourer не се различават от тези на хечбек модификацията, като разликите са от средните колони назад, където каросерията е изцяло нова. Тя обаче не прави колата по-малко привлекателна. Дизайнерите са успели да съчетаят практичността с едновременно спортното и изискано излъчване на новата Astra.

Astra Sports Tourer има същите настройки на ходовата част и поведението на пътя като хечбек версията. Комбито е оборудвано със същото иновативно задно окачване и механтронната ходова част FlexRide, както и хечбек модела.

Сред другите технологични решения са адаптивните предни светлини AFL+ и сертифицираните от медиците ергономични предни седалки.


Двигатели

Гамата от задвижващи агрегати на Astra Sports Tourer включва четири дизелови, пет бензинови двигателя и една версия с втечнен петролен газ LPG (пропан-бутан), с диапазон на мощност от 95 к.с. до 180 к.с.

Гамата от дизелови мотори се състои от 1.7 и 2.0-литрови агрегати – всичките оборудвани със система common-rail с многократно впръскване на горивото, турбокомпресори с променлива геометрия (VGT) и необслужваеми филтри за твърди частици. Всички те покриват ограниченията на стандарта Euro 5.

1.7-литровият CDTI се предлага с две мощностни разновидности - 110 к.с. и 260 Нм или 125 к.с. и 280 Нм въртящ момент. Комбинираният разход на гориво и в двата случая е 4.5 л/100 км, с емисии на CO2 от 119 г/км.   

Най-мощният 2.0-литров CDTI двигател с мощност от 160 к.с. и въртящ момент от 350 Нм, налични още при 1 750 об./мин, осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от десет секунди. Комбинираният разход на гориво с механична трансмисия е 5.1 л/100 км с емисии на CO2 134 г/км. 

Предложенията в бензиновата гама включват 1.4 и 1.6-литрови двигатели, всеки един във версии с атмосферно или принудително пълнене с турбокомпресор, с диапазон на мощност от 100 к.с. до 180 к.с. Всички двигатели с изключение на 1.6-литровия турбо са оборудвани с променливо управление на всмукателните и изпускателните клапани.

Изцяло новият 1.4-литров турбо бензинов двигател се предлага в две разновидности. Версията с 140 к.с. заменя предишния атмосферен 1.8-литров агрегат с близка по стойност мощност, като осигурява намаляване на разхода на гориво с почти 15 процента (6.1 л/100 км) при едновременно повишаване на въртящия момент с 14 процента. Версията с 120 к.с. също изисква средно по 6.1 л/100 км.

Базовият 1.4-литров атмосферен двигател с мощност 100 к.с. демонстрира разход на гориво от 5.9 л/100 км и вредни CO2 емисии - 139 г/км . 1.6-литровият турбо мотор със 180 к.с. и 230 Нм въртящ момент е най-мощният в двигателната гама.

Шестстепенните механични предавателни кутии са стандартно оборудване за двигателите 1.4 Turbo и 1.6 Turbo, както и за 1.7 и 2.0 CDTI.  Атмосферните 1.4 и 1.6-литрови мотори се оборудват с петстепенни трансмисии. Изцяло новата шестстепеннна автоматична трансмисия се предлага като допълнително оборудване за атмосферния 1.6, 1.4 Turbo (140 к.с.), 1.6 Turbo и 2.0 CDTI.

Цени

Цените на новата новата Astra Sports Tourer в България стартират от 30 245 лева с ДДС за бензиновите версии, и от 35 040 лева с ДДС за дизеловите модификации.

0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    Мерцедес 2006 http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11298630132841057&f1=detailsПасат 2006 http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11290935804552061&f1=detailsСамо за информация, най-евтиния Мерцедес от 2005-та е 20 хил лева на над 345 хил километра и е било такси в Германия.. Да не говорим изобщо, че пасат на 345 хил км не може да намериш дори пасата да е 15 годишен ..
  • #37
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    Говорим за средна цена... а не за най-скъпия голф от всичките и най-евтиния мерцедес от всички в обявата... Голфа беше в края на 3тата страница, а Мерцедеса един от първите още в началото на 1вата страница!Щото, ако искаш и аз мога да ти покажа нещо .. http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11299245243469363&f1=detailshttp://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11294055865404316&f1=details
  • #36
    0 rate up comment 2 rate down comment
    ha ? ( преди 13 години )
    na audi mi bii sqka6 a
  • #35
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Badi do Георги ( преди 13 години )
    Iska6 polu4ava6 kolite sa edna i sa6ta godini dvigatel skorosti ekstri i tn.eto ti obqvi 10godini koli:http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11300183001552150&f1=detailshttp://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11297969423540719&f1=detailseto ti obqvi na 5-6 godi6ni kolihttp://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11300290107149479&f1=detailshttp://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11297691955926726&f1=details
  • #34
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Много добър PR
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    @Badi, Мерцедес и БМВ от край време продават много скъпо, но уви ... 30 години по-късно все още ги има, не знам за какво бъдеще ми говориш ..И я ми покажи Мерцедес на цената на Голф от същите години ... щото аз до скоро гледах Мерцедеси по 9-10 хиляди лева на по 12+ години .. разбираш ли?Покажи ми голф/фиат на 12+ години дето да струва повече от 6000 лева.., но да е нещо което е на пазара, а не от музея на Голф..Порше и Ферари сигурно общо не реализират продажби колкото БМВ, но още ги има, нали?
  • #32
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До Геро, ( преди 13 години )
    Я се разходи до салона на клюндай и но(кия)да питаш дали нямат ограничение в километрите.
  • #31
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Gero ( преди 13 години )
    Стига смехории!Каква е тази смешна двугодишна гаранция!Ама била без ограничение в пробега.Аланколу,на корейците е пет години без ограничение в нищо.За какъв качествен опел говорим...!!!!!!!
  • #30
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Badi do Георги ( преди 13 години )
    Sigoren li na skoro gledah cenite na vtora upotreba OPEL ASTRA stariq model proizvodstvo 2004-2005 toest kola na 6g s probeg nad 100000km i cenite ne sa nikak priqtni goovrim za ot 10k lv nagore po4ti kolkoto 4isto nova Dacia pri tova bez da vkl obslujvane gluposti tn. BMW i MB sa koli bez bade6te struvat adski mn a posle na staro varvqt po4ti kolkoto golf ili astra govorim za ogromna zaguba pri preprodajba nikoi na zapad ne 6te star premium car seki gleda novoto samo v bg e obratnoto.
  • #29
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine Na tozi sait se potv1rjdava, 4e 2.0 Diesel e na FIAT !!!!! posle si govorete 4e enmski motora! Ne ozna4ava 4e e lo6 za6toto italianskite ma6ini imat hubavimotori