IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Saab 9-3

8.5
Закупена: 2010 г., Пробег: 2400 км.
Приложимост в ежедневието
8
Надеждност
7
Оборудване
9
Пространство
7
Цена/Качество
9
Качество на материалите
9
Разход на гориво
9
Удоволствие от шофирането
10

Какво не ти харесва

  • сравнително шумен двигател (все пак говорим за дизел от 2000-ата)
  • много по-голям багажник, отколкото по принцип ми трябва, който е за сметка на пространството отзад (аз не се возя там, ама нали трябваше да напиша нещо)
  • мрънкането на всички, че колата ми е "стани да седнем" (сиреч двувратка)
  • няма автопилот, но това е поправимо и май ще се възползвам
Saab 9-3 От: carpe_diem 20.07.2010 11050 прочитания 25 коментара
Начин на ползване:
предимно екскурзии и разходки, но и за ходене на работа
На кое качество на автомобила най-много държиш:
индивидуалност
Начин на каране:
спокойно и внимателно
Допълнителни бележки
Здравейте! Сбъднах една своя мечта преди 2 месеца - купих си този СААБ 9-3, 2000-а година, внос от Италия, на 104000 км (може и да не са верни, но надеждата умира последна). Бях се пренасочил за бензин и да му слагам газов инжекцион, но накрая изскочи тази оферта - само 3.5К и нямаше как да устоя. Разбира се, че налях малко парички и в момента ми струва около 6К, което беше предвидено, предвид разходите за регистрация, каско, смяна на консумативи, акумулатор и едно малко вакум клапанче на стойност около 100 кинта от официалния сервиз. Като търпящи малко отлагане ремонти трябваше да сменя 2 тампона на двигателя и втулки на предните носачи. При официалния сервзи това щеше да струва над 2000 лева... Реших да ползвам само труда им и да взема частите от другаде, което ми излиза над 2 пъти по-евтино (но и не получавам гаранция). Мит е, че са скъпи, но все пак това не е истински опел или някакъв по-нисък клас кола, въпреки многото общо неща с някои опели... Та... чакам си последния тампон, всичко друго е сменено. Разбира се имам някои дребни неща, които не работят (вътрешен сензор на температурата, електрическото настройване на огледалата, лампата "fasten belts" - не знам дали е изгоряла или нещо друго там е повредено; последиците от първото ми "произшествие" при паркиране в едни храсти - счупената антена), но засега нямам проблеми и така да си я карам, защото тези неща работят толкова, колкото ми трябва към момента. Само може би ще сменя антената, защото не се прибира докрай, като от нета ми излиза много пъти по-евтина даже и от автоморга. Смених и капачка на огледало и мигач (заварено счупени). Нивото на оборудване е SE, което не знам дали е най-високото, но от всичко май няма само подгряване на седалките (от Италия е все пак), автопилот (което май ще се поправи скоро) и кожени седалки (каквито не исках така или иначе). Смятам, че е страшно луксозна за парите, за които я купих (като гледам какви дървени коли без грам екстри има за тия пари, че и по-скъпи)и разбира се предвид нестандартната марка с доста екстраваганти решения, предимно в интериора (на кой ще му скимне да бодне ключа между предните седалки, за да пази колената на шОфера). Има махагоново табло (не знам дали е правилно така да се казва, защото май е от орех), кожено там как се казва на скоростния лост (просто мразя гумени), светла, но много хубава тапицерия (изпрана за 80 кинта, беше адски мръсна), 16-ки СААБ-ски джанти, големия спойлер, готини стелки, спортни прагове и брони (струват майка си и баща си даже по нета оригиналните), някви там тайничета, държачи за чаши и... със сигурност изпускам нещо... Дразни ме, че в "тайниците" на вратите не се събира шишенце с минерална вода, няма къде на централната конзола да събереш едни очила и 2 телефона примерно. Това е най-големият недостатък, който успях да си намеря... Иначе компа й е як - предупреждава за всичко, показва интересни неща (среден разход, за колко км имаш гориво, някви други неща, които не съм разучил даже още от мераци за каране) Двигателят е 125 к.с. (просто го нямаше в списъка, затова пише 115) и на мен лично ми е достатъчен. Стига да си около и над 2000 оборота (около 1800-1900 се включва турбото), няма значение на коя скорост караш, доускорението е супер. Е, питайте колегите от форума в клуба "200+", със сигурност им е по-забавно, но за момента не мисля, че имам нужда от повече кончета. За тези килиметри (над 2000 от смяната), маслото не е мръднало, нямам и никакви други оплаквания по мотора. Самолетчето го разходихме до морето, също и на още няколко разходки на 200 и нагоре километра и се представи чудесно. Среден разход около 6.3 (градско може би до 8 с надут климатроник, извънградско може да падне и под 5 с изключен такъв, но при скорост 80-90 км/ч). Все пак имайте предвид, че градския разход е даже висок, защото постоянно ми е включен климатроникът, а и живея на 3-4 километра от работата и няма за кога да загрее двигателят. За извънградско - даже и по магистрала, много рядко си позволявам над 120-130 - просто не виждам смисъл предвид състоянието на "магистралите" ни. Еми аз мноооого се поувлякох, надявам се да зарибя някои от вас да се присъединят към клуба ни (сега чакаме новата 9-5 за тест драйв - може да пусна, ако се доредя да я пробвам) Успех на всички, и който не го кефи марката (просто защото не го кефи), да не си прави труда да щрака по клавиатурата под моя тест драйв... :Р
Снимки
Saab 9-3 Saab 9-3 Saab 9-3 Saab 9-3 Saab 9-3 Saab 9-3 Saab 9-3
0 от 500
  • #13
    18 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 13 години )
    Качих и малко снимки на интериора...Мен си ме кефи... Ако някой има някакви комплекси, да не си ги избива тук, моля.Колата съм си я купил, за да си я карам аз и просто споделям впечатленията си. Ако някой възразява, да си купи той каквото го кефи и да пише после :)
  • #12
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Аудито ( преди 13 години )
    Мноо си *** е. Това, че ония *** кара пежо 207 СС, означава само едно, че е ***. И не ми говори, че Сааб не била хубава кола или ***. Това е уникално здрава кола, така че си задръж коментарите са *** като тебе.
  • #11
    4 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Къф е тоя *** бе? Сааб ми бил, пълен ***! Даже певецът Миро кара Пежо, отбележете Пежо, не Сааб, Мазда, не Фолксваген, нито дори BMW или Мерцедес а Пежо 207 CC.
  • #10
    6 rate up comment 7 rate down comment
    az ( преди 13 години )
    Като гледам и на тоя Сааб подръжката никак не е евтина...
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    ю-идън до анонимен ( преди 13 години )
    стига си го рекламирал това пежо ,сигурно работиш за тях - хубави са ако не го поддържаш ти и частите им са безплатни ,да не говорим че в сервизите им режат глави ,вече съм го преживял...човека си е купил сааб стига си спамил
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    martin ( преди 13 години )
    най-добрият Опел.:))))Моторче с верига и адски здраво.Със здраве да си я караш.0
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 13 години )
    Би ли качил малко снимки на интериора.Иначе евалата за избора :)
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    ю-идън ( преди 13 години )
    честито ,изказвам малко съмнение относно километрите ,понеже си изброил много дефекти и сменени части ...поздрави относно никнейма -много добро винце ,особено с мазни мръвки :)
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    иво ( преди 13 години )
    Хубаво ревю, със здраве да си я караш. Дълги безаварийни километри ти пожелавам.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 13 години )
    Значи масла и филтри (без този на купето) при официалния вносител ми излязоха към 230 (трудът беше безплатен, имаше кампания), вакуум клапан - 80+40-50 за труд, предни накладки плюс филтър за купе при Бош - около 200.Тампон на двигателя - около 270 (при сервиза на официалния вносител - 550), втулки на носачи - 2х50. Трудът за това - 160.Другият тампон ще ми струва около 370+45 за труд (при СМ - 1090). Като член на клуба на СААБ ползвам много отстъпки на доста места - най-често между 10 и 30%