Начин на ползване:
Сравнителен тест-драйв с Nissan GT-R
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Удоволствие от шофирането, сигурност при всякакви пътни и метео-условия
Начин на каране:
Спортно
Допълнителни бележки
Мястото на този "сравнителен тест" е по-скоро при Нисан. Но за написване на тест-драйв в аутомедия.бг към настоящият момент не намирам модела GT-R. Надявам се този пропуск да бъде отстранен скоро.
Горните оценки се отнасят за GT-R, не за S4!!
ПП И старата "болест" отново: за разход на гориво поставям 6-ца, незнайно защо се публикува 9-ка!?
======================================================================
ЕДНО НЕВЪЗМОЖНО СРАВНЕНИЕ - NISSAN GT-R,2010г. vs AUDI S4,B8!? А ЗАЩО НЕ....
Всъщност за тест-драйв сравнение в типичния смисъл не може да се говори. S4 ползвам от около 5 месеца, за които съм изминал над 4000 км, докато с GT-R се срещаме за втори път, НО сега вече и на "трасето" за около 50км каране с /почти/ всякакви скорости.
ТРАСЕТО:
- изпитание за ежедневна приложимост /по БГ-пътните условия/ - градско трасе: София, бул."Вапцаров"- ужасният паваж на бул."Дж.Баучер" - обратно към алея "Яворов" - Цариградското до Враня;
- скоростно изпитание - по магистрала "Тракия" - до отбивката на с.Лозен и обратно - около 10-12км. път с добра настилка.
ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ от GT-R:
С две думи - кола с два характера: кротък до около 3000об/мин и див до яростен над тези обороти /до 7000об/мин/. Това позволява сравнително тихо и спокойно каране по натоварените градски улици и булеварди, НО само ако са с добра настилка! В противен случай твърдото друсане е гарантирано, независимо от настройката на активното окачване. Шумът при "кроткото" каране идва главно от големите гуми, особено по паваж; моторът се държи учудващо "цивилизовано" и сравнително тихо.
КЪДЕ Е СИЛАТА НА GT-R: Или защо тази кола е уникална!?
Ами истината е в скоростното каране по добра пътна настилка.Не толкова в гоненето на V-max - постигането на 300+ км/ч не е никакъв проблем, колкото в междинните ускорения. Например от 200км/ч нагоре "темпа" на ускорението е подобен на това при S4 от 120км/ч нагоре - т.е. див и безграничен! Въобще когато GT-R премине границата от 3000об/мин се превръща в див звяр, независимо от актуалната скорост. Всичко това съпроводено от необуздания рев на уж "кроткият" до сега мотор... Впечатляващо!
Случка на магистралата: при скорост от около 180км/ч GT-R е застигнат от Мерцедес S500, който по стар навик присвятва с дългите за освобождаване на лявата лента. Да ама не - "лек" кик-даун и Нисана за броени секунди го оставя далеч зад себе си: скоростта е към 280 км/ч, усещането е за безгранични възможности за още и още!!
Наближаваме караулката при "Черната котка" - спирачките Brembo бързо и безпроблемно редуцират скоростта до 60км/ч... НАИСТИНА ВПЕЧАТЛЯВАЩО - и ускорение и спиране се случват толкова бързо и сигурно!
СРАВНЕНИЕТО С S4,B8:
S-та не е за подценяване, дори и в това невъзможно сравнение.Комфортът на возене е една класа отгоре. Колата е доста по-удобна за нашенските си пътища при ежедневно ползване. И тук имаме наличие на "избухлив" темперамент, отлични ускорения и спиране. Но това сякаш се случва в друго - по-забавено измерение. С две думи добре, че минахме по трасето първо с S4 а след това с GT-R!
Като си тръгнах накрая с Audi S4 имах чуството че карам не отлична спортна кола с 333к.с. от 3000кубика турбо мотор, ами някаква "малолитражка" с кротък и спокоен "нрав"... И за това бе виновен GT-R!! ))
Прилагам няколко снимки от този т.нар. „сравнителен тест”. Все пак поне на фото S4 не отстъпва чак толкова!! ))
ОЩЕ ОТ "КУХНЯТА" НА GT-R:
Дисплеят на модела за 2010г. - европейска версия е с повишена резолюция - на практика доста по-добър от американската, с която се "запознах" през 2008г. Допълнителен бонус е навигацията за БГ - обхваща главните пътища и големите градове, на хард диск е и подлежи на ъпгрейд. Също като при S4 имаме Media center с 10GB на хард диска за запис на песни по желание. Таблото частично е от кожа - общо взето салона прави впечатление за добра изработка, макар и не от най-скъпите. Седалките са Recaro, но без удължаване, изцяло електрически регулеруеми и доста удобни. Чистачките и ксеноните се включват автоматично; за разлика от американската версия има "пръскалки" за фаровете.
Като минус може да се посочи липсата на парктроници и камера - колата не е малка а видимоста назад не е от най-добрите.
Във фирмения сервиз на Нисан.бг смяната на маслото е около 600лв - извършва се на 2000км и после на всеки 10000км. Пълен комплект дискове и накладки от Brembo излиза със смяната около 4000лв. Не е малко но е доста по-добре от други коли от този клас.
ПП За „дежурните” неверници: Не направих снимки по време на карането, защото по обясними причини вниманието ми ИЗЦЯЛО бе „ангажирано” от GT-R- а!